پارس ناز پورتال

رزرو آنلاین بلیط قطار؛ سریع، آسان و مطمئن

رزرو آنلاین بلیط قطار؛ سریع، آسان و مطمئن

بعد از تعیین مقصد و انتخاب روش سفر، تهیه بلیط یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران است. بسیاری از افراد به‌دلیل پایین بودن هزینه‌های سفر، امنیت بالا، لذت بردن از مسیر و راحتی بیشتر، سفر با قطار را به سایر روش‌های سفر ترجیح می‌دهند و بلیط این وسیله نقلیه را به‌صورت آنلاین رزرو می‌کنند.

 

خرید آنلاین بلیط بسیار راحت و بی‌دردسر است. فقط کافیست که به یک گوشی، لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل به اینترنت دسترسی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم درباره مزایای خرید آنلاین بلیط قطار صحبت کنیم.

 

خرید بلیط آنلاین قطار چه مزایایی دارد؟

 

در سال‌های اخیر، خرید آنلاین بلیط برای تمام وسایل نقلیه مسافربری ازجمله قطار، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است؛ زیرا خرید بلیط به‌صورت آنلاین علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های رفت‌وآمد، مزایای متعددی به‌همراه دارد. در ادامه، با مهم‌ترین مزایای خرید بلیط انواع قطارهای مسافربری شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی آشنا خواهید شد.

 

امکان مقایسه قیمت‌ها و پیدا کردن بلیط با بهترین قیمت

 

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بلیط آنلاین قطار این است که مسافران بعد از انتخاب مقصد مورد نظر و تاریخ سفر به‌راحتی می‌توانند لیست کاملی از قطارهایی را که در تاریخ مشخص‌شده توسط آن‌ها به شهر مقصد حرکت می‌کنند، مشاهده کنند. بلیط انواع مختلف قطارهای شرکت‌های ریلی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

 

در خرید آنلاین، به‌راحتی می‌توانید قیمت بلیط‌های به‌نمایش درآمده در لیست را با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، مناسب‌ترین بلیط را انتخاب کنید. در این لیست، قیمت‌ها از پایین به بالا مشخص شده است تا امکان مقایسه راحت برای شما وجود داشته باشد.

 

مقایسه قطارهای مختلف و امکانات رفاهی موجود در هر یک از آن‌ها

 

یکی‌دیگر از مزایای خرید آنلاین بلیط قطار، مقایسه قطارهای مختلف و امکانات رفاهی موجود در هر یک از آن‌ها است.‌ در خرید آنلاین به تمام قطارهایی که در شرکت‌های ریلی مختلف مشغول جابه‌جایی مسافران در مسیرهای ریلی هستند، دسترسی خواهید داشت.

 

شرکت‌های ریلی مختلفی مانند رجا، سفیر، بن ریل، فدک و … در ناوگان ریلی ایران وجود دارند. در قطارهای هر یک از این شرکت‌ها امکانات رفاهی متعددی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. در خرید آنلاین بلیط به‌راحتی می‌توانید، امکانات رفاهی قطارها را با هم مقایسه کرده و از میان آن‌ها قطار دلخواه را انتخاب کنید.

 

انتخاب ساعت حرکت قطار

یکی از نکات مهمی که در سفر با قطار برای مسافران اهمیت زیادی دارد، ساعت حرکت قطار است؛ زیرا وقتی مسافران می‌خواهند در شهر مقصد برای خود هتل رزرو کنند، باید از ساعت دقیق حرکت قطار از مبدأ و ساعت رسیدن آن به ایستگاه راه‌آهن شهر مقصد اطلاع داشته باشند تا بلافاصله بعد از رسیدن به مقصد بتوانند اتاق خود را از هتل تحویل بگیرند.

 

دسترسی به لیست قطارها و مشاهده ساعت حرکت آن‌ها دست مسافران را برای انتخاب باز می‌‌گذارد و آن‌ها راحت می‌توانند زمان سفر خود را مدیریت کنند.

خرید بلیط آنلاین قطار چه مزایایی دارد؟

امکان استرداد آنلاین بلیط‌های قطار

قبل‌از اینکه شرایط خرید بلیط آنلاین قطار برای مسافران فراهم شود، پس‌دادن بلیط قطار در صورت کنسل شدن سفر به‌دلایل مختلف کار بسیار سخت و دشواری بود و مسافران با دردسرهای زیادی مواجه می‌شدند؛

 

اما از وقتی که خدمات خرید آنلاین بلیط فراهم شده است، مسافران به‌راحتی می‌توانند درصورت لغو‌شدن سفر، برای استرداد بلیط به‌صورت آنلاین اقدام کنند. در این صورت، با کسر هزینه کنسلی، پول بلیط در اولین فرصت به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

 

امکان رزرو کوپه دربست

امکان رزرو کوپه دربست یکی دیگر از مزایای خرید بلیط آنلاین قطار است. بسیاری از مسافرانی که به‌همراه خانواده یا دوستان خود قصد سفر با قطار را دارند، ترجیح می‌دهند که یک کوپه دربست را رزرو کنند. در کوپه دربست دیگر مسافر غریبه‌ای در کنار آن‌ها حضور نخواهد داشت.

 

در زمان رزرو آنلاین بلیط، مسافران می‌توانند بعد از انتخاب شهر مقصد و مشخص کردن تاریخ سفر و تعداد مسافران، از بین کوپه‌های شش‌تخته یا چهارتخته، کوپه مورد نظر خود را به‌صورت دربست رزرو کنند؛ البته قیمت بلیط‌های کوپه دربست نسبت به کوپه‌های معمولی کمی بیشتر است.

 

امکان انتخاب نوع بلیط

وقتی‌که بلیط انواع قطار را به‌صورت آنلاین خریداری می‌کنید، پس از مشخص کردن مقصد سفر، تاریخ سفر، تعداد مسافران، انتخاب یک‌طرفه یا رفت‌وبرگشت‌بودن بلیط می‌توانید نوع بلیط را نیز انتخاب کنید. درواقع یکی‌دیگر از مزایای خرید آنلاین بلیط همین است.

 

مسافران می‌توانند با توجه به نیاز خود از بین قطارهای سالنی یا اتوبوسی و قطارهای کوپه‌ای، گزینه مورد نظر خود را مشخص کنند. قطارهای سالنی شباهت زیادی به اتوبوس دارند. قیمت بلیط در قطارهای کوپه‌ای همواره نسبت به قطارهای سالنی گران‌تر است؛ زیرا مسافران در شرایط راحت‌تری هستند و امکانات رفاهی بیشتری در اختیار دارند؛ البته سرعت حرکت قطارهای سالنی بیشتر است.

 

استفاده از خدمات پشتیبانی حرفه‌ای به‌صورت شبانه‌روزی

 

برای خرید بلیط آنلاین قطار از نظر زمان خرید هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. مسافران در هر ساعت از شبانه‌روز که بخواهند، می‌توانند برای خرید بلیط اقدام کنند. در خرید آنلاین بلیط، می‌توان به‌صورت شبانه‌روزی از خدمات پشتیبانی حرفه‌ای بهره‌مند شد. کارشناسان پشتیبانی همواره آماده هستند که به سوالات کاربران پاسخ دهند و آن‌ها را برای خرید بلیط آنلاین قطار راهنمایی کنند.

 

آگاهی از تخفیف‌ها و اطلاع از ارزان‌ترین قیمت با سرویس اطلاع‌رسانی

 

یکی‌دیگر از مزایای خرید آنلاین بلیط این است که مسافران به‌راحتی با استفاده از سرویس اطلاع‌رسانی می‌توانند از تغییر قیمت بلیط‌ها و تخفیف‌ها اطلاع پیدا کنند و ارزان‌ترین بلیط را بخرند.

 

مسافران با عضویت در سرویس اطلاع‌رسانی، دیگر نیاز ندارند که به‌صورت مداوم گوشی، لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را چک کنند؛ زیرا آخرین تغییرات قیمت بلیط‌های قطار و تخفیف‌های ویژه از طریق پیام کوتاه یا ایمیل برای آن‌ها ارسال می‌شود.

فلای تودی معتبرترین سایت برای خرید آنلاین بلیط قطار

فلای تودی معتبرترین سایت برای خرید آنلاین بلیط قطار

 

در این مطلب، شما عزیزان را با مزایای خرید بلیط آنلاین قطار آشنا کردیم و توضیح دادیم که در خرید آنلاین امکان مقایسه قیمت‌ها و پیدا‌کردن بلیط با بهترین قیمت، مقایسه قطارها و امکانات رفاهی آن‌ها، انتخاب ساعت حرکت قطار، امکان استرداد آنلاین بلیط، رزرو کوپه دربست، نوع بلیط، خدمات پشتیبانی و آگاهی از تخفیف‌ها و تغییر قیمت‌ها وجود دارد.

 

اگر به‌دنبال سایت معتبر و مطمئنی برای خرید بلیط آنلاین قطار (https://www.flytoday.ir/train) هستید، سایت فلای تودی بهترین گزینه است. با خرید بلیط از این سایت می‌توانید بهترین تجربه را داشته باشید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بلیط مورد نظر خود را تنها با چند کلیک ساده خریداری کنید. پشتیبانی فلای تودی همواره آماده پاسخگویی به سؤالات کاربران خواهد بود.