پارس ناز پورتال

روابط عاطفی همسران شاد جایی در اینستاگرام ندارد

روابط عاطفی همسران شاد جایی در اینستاگرام ندارد

روابط عاطفی همسران شاد جایی در اینستاگرام ندارد 

زوج هایی کـه مدام روابط عاطفی خودرا در شبکه هـای مجازی بـه خصوص اینستاگرام بـه اشتراک می گذارند،نوعی خلاء در زندگی خود دارند. در دوران بسیار عجیب و متفاوتی از قبل هـای نه عمده دور بـه سر میبریم. هر روز بـه شبکه هـای مجازی سر می‌زنیم و انبوهی از تصویر هـای دوستان و آشنایان خودرا در اینستاگرام

 

فیس بوک و سایر این شبکه ها میبینیم. افراد در زیر تصویر هـای خود نوشته هایی را نیز بـه اشتراک می گذارند و مـا نیز عمدتا زندگی انها را بر زمینه آن چـه دراین تصویر هـای می‌بینیم قضاوت میکنیم و دیدنی هست کـه در اغلب موارد قضاوت هـای مان نادرست از آب در می‌آیند.

 

مطالعات و آسیب شناسی هـای انجام شده نشان داده کـه زوج هـای شادتر عمدتا در مورد روابط عاطفی خود در شبکه هـای مجازی چیزی نمیگویند. بنابر این شاید بهتر باشد کـه نگاه خود بـه آن چـه را کـه در چنین شبکه هایی میبینیم بـه سمت حقیقت تغییر داده و با واقع گرایی اکثر با چنین مسائلی روبه‌رو شویم.

 

بعضی از دلایل عدم بـه اشتراک گذاشتن این شادی ها رابا هم مرور میکنیم:

 

زمانی کـه زوج ها در رابطه عاطفی خود خوشحال میباشند، تنها در اینجا و اکنون زندگی می‌ کنند

زمانی کـه زوجی در زندگی شخصی خود خوشحال میباشند و ازآن لحظات احساس رضایت می کنند، هرگز آن لحظات خوشگل رابا قرار دادن پستی در شبکه ای اجتماعی و بـه منظور اثبات خوشبختی و شادی خود اتلاف نمی‌ کنند. این بدان معنا نیست کـه آنها در چنین زمان هایی عکسی از خود ثبت نمیکنند و یا بـه شبکه هـای مجازی سر نمی‌زنند بلکه زندگی انها آنقدر خوشحال و زیباست کـه نیازی ندارند دراین شادی وقفه ای بـه وجود آورند.

 

زوج هایی کـه مشکلات خودرا در شبکه هـای مجازی بـه اشتراک می گذارند، از این کار نتیجه مطلوبی را کسب نخواهند کرد

یکی از روش هـای بی نتیجه در هنگام برخورد با مشکلات شخصی این هست کـه آن موضوع را در شبکه هـای مجازی بـه اشتراک بگذارید. با این کار تنها اوضاع رابطه شخصی خود با همسرتان را بدتر از قبل خواهید کرد.

 

شادی واقعی از سادگی یک رابطه عاطفی کـه باعث خوشحالی طرفین میشود بـه وجود می‌آید

بازهم باید بـه این نکته اشاره کنیم کـه بـه اشتراک گذاشتن لحظاتی خوشحال با همسرتان در فیس بوک نمی‌تواند گواهی بر شادی و رضایت شـما ازآن رابطه باشد چرا کـه رضایت و شادی حاصل از یک رابطه درکنار آن فرد بودن و نه بـه اشتراک گذاشتن آن لحظات با دیگران هست. افرادی کـه بـه خوبی از این امر آگاهی دارند، میل کمتری برای گذاشتن تصویر هـای شان در شبکه هـای مجازی وجوددارد.

 

هیچکس لازم نیست چیزی رابه دیگری اثبات کند

 بـه گزارش پارس ناز زوج هایی کـه از زندگی خود رضایت دارند و خوشحال میباشند علاقه چندانی بـه اثبات این حقیقت ندارند. انها درکنار یک دیگر میباشند چرا کـه این خواست اصلی آنهاست و حتی برای شان اهمیت چندانی ندارد کـه در صفحه فیس بوک شان اوضاع تاهل و یا یافتن فردی برای ادامه زندگی بـه نمایش درآمده باشد.

 

و اما مهمترین نکته …

پژوهش هـای محققان نشان داده کـه افرادی کـه از شبکه هـای مجازی بهرهگیری نمیکنند، در مجموع از دیگران شادتر میباشند. علت اصلی این امر نیز آن هست کـه انها مدام بـه مقایسه خود با دیگران نمی‌پردازند. آن چـه اغلب مـا ازآن غافل هستیم زندگی واقعی، روابط واقعی، تجربیات و احساسات مان هست کـه بجای آن مشغول پست هـای ناتمام دیگران هستیم.