پارس ناز پورتال

روش موفقیت در کار بدون انجام بازاریابی

روش موفقیت در کار بدون انجام بازاریابی

روش موفقیت در کار بدون انجام بازاریابی 

برای ایجاد کسب و کار خود حتما نیاز به بازاریابی دارید اما حتما لازم نیست تا هزینه های بسیار زیادی را برای این کار بپردازید. در این نوشتار ۵ توصیه جدید و عالی آمده است که موفقیت در کسب و کار و زندگی تان را تضمین میکند و می توانید مطمین باشید که تبدیل به یک کارآفرین موفق می شوید.

 

1. برای موفقیت در کسب و کار و زندگی کم‌تر بازاریابی کنید!

چی؟ این مطلب درمورد بازاریابی است. اما حرف من این است که سعی کنید بازاریابی متمرکز‌تر و راهبردی‌تری داشته‌باشید، نه این‌که برنامه‌های بازاریابی و بودجه‌تان را کاملا از بین ببرید.این یعنی جاهایی که مشتری ندارید، یا هنگامی‌که توان پشتیبانی طولانی‌مدت را ندارید، یا اگر از منابع‌تان در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنید، بازاریابی نکنید. برای موفقیت در کسب و کار و زندگی به جای تمرکز بر چند مجرای بازاریابی، روی یکی تمرکز کنید.

 

شاید هدف‌تان این باشد که بهترین پادپخش یا مفیدترین وبلاگ را در اختیار داشته‌باشید. شاید سعی دارید در عرصه‌ی خودتان پرانرژی‌ترین گروه را بسازید. نکته این است که خودتان را ملزم کنید در یک حوزه‌ی مشخص از طریق یک واسطه یا مجرای مشخص با مخاطبان در ارتباط باشید.

 

۲. روی مشترکین تمرکز کنید. 

باهوش‌ترین کارآفرین‌ها برای موفقیت در کسب و کار و زندگی کم‌تر روی کمپین‌های یک‌باره تاکید خواهندکرد و برای مشتریان مرجعی مناسب خواهندبود. شما می‌توانید با ایجاد محتوای ارزشمند که آدم‌ها به آن نیاز دارند یا به آنها علاقه دارند، این کار را بکنید، هم‌چنین باید مطمئن شوید این محتواها را به‌طور مرتب و قابل پیش‌بینی عرضه می‌کنید.

 

اندرو دیویس، کارشناس بازاریابی می‌گوید کلید گسترش مجموعه مشترکین‌تان این است که با مخاطبان‌تان قرار مشخصی بگذارید. درست همان‌طور که روزنامه‌تان هرروز در زمانی قابل پیش‌بینی پخش می‌شود، محتوای اشتراکی شما هم باید برای مشتری طبق زمان‌بندی قاعده‌مندی قابل دریافت باشد. دیویس پیشنهاد می‌کند

 

محتوا را صبح‌ها بین ساعات ۶ تا ۱۰ و عصرها بین ساعات ۳ تا ۷ منتشر کنید، و یادآوری می‌کند زمان نهار بهترین ساعت برای فرستادن خبرنامه‌های ایمیلی است، چون اغلب آدم‌ها پشت میزشان نهار می‌خورند و صندوق دریافت‌شان را بررسی می‌کنند.با استفاده از میزان باز شدن ایمیل‌ها و نرخ تعامل(میزان نظرات کاربران، م.)

 

امتحان کنید چه‌چیزی برای مخاطبان شما مناسب است. نکته‌ی مهم‌تر این است که یک سری محتوای چند بخشی و به هم پیوسته ایجاد کنید تا مخاطب در انتظار آن باشد و به آن اتکا کند.

روش موفقیت در کار بدون انجام بازاریابی

برای موفقیت در کسب و کار و زندگی از تلاش‌های بازاریابی برخط‌تان فهرست تهیه کنید‎

 

۳. قبل از افزایش تقاضا، توزیع را بالا ببرید. 

هرچند من طرفدار ایجاد محتواهای بی‌نهایت خوب به عنوان اساس برنامه‌ی بازاریابی‌تان هستم، اما این فقط یک طرف معادله است. طرف دیگر، ‌توزیع است و باید برای آن تلاش‌های خلاقانه‌تان را تقویت کنید. تمرکز روی مشترکین و مخاطبان کمک می‌کند نیرومحرکه‌تان را به‌دست بیاورید، ما باید روش‌های دیگر را هم، از قبیل ترویج هزینه‌دار، یا توزیع از طریق افراد بانفوذ یا مخاطبان موجود، در نظر داشته‌باشید.

 

پژوهشی که در موسسه‌ی بازاریابی محتوایی و متخصصان بازاریابی انجام شد نشان می‌دهد بازاریاب‌هایی که از مدل بنگاه به بنگاه استفاده می‌کنند به‌طور متوسط ۳ روش توزیع هزینه‌دار را – از جمله بازاریابی موتور جست‌وجو، ترویج فروش از طریق آگهی‌های چاپی، بنرهای تبلیغاتی، مطالب ترویجی در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در سطح جامعه، و پلتفرم‌های یافتن محتوا(مثل اوت‌برین)-به کار می‌گیرند تا محتوای را که تولید می‌کنند تقویت کنند.

 

روش‌های بی‌هزینه مقوله‌ی دیگری است: در نظر داشته‌باشید که چگونه قدرت آدم‌های بانفوذ را در صنعت‌تان مهار کنید تا کمک‌تان کنند سطوح تحت پوشش بازاریابی‌تان را رشد دهید. اسلک یک پلتفرم ارتباط تیمی است و پادپخشی به نام “بسته‌ی تنوع اسلک” را طوری از ۲ مجرا توزیع می‌کند که آن را دوست دارم. اسلک با گرفتن

 

یک صفحه از پخش رادیو، هر قسمت ۳۰ دقیقه‌ای را به “تک‌بخش‌های اسلک” تقسیم می‌کند؛ یک مجرا قسمت ۳۰ دقیقه‌ای را به‌طور کامل توزیع می‌کند، و مجرای دیگر تک‌بخش‌ها را. استیو پرت از پاسفیک کانتنت، در ونکوور واقع در بریتیش کلمبیا، می‌گوید قسمت‌های کوچک تک‌بخشی در شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان خاص بیش‌تر جذابیت دارند.

 

۴. داشته‌های‌تان را هم‌سو کنید. 

برای موفقیت در کسب و کار و زندگی از تلاش‌های بازاریابی برخط‌تان فهرست تهیه کنید: وب‌گاه‌تان، صفحات فیس‌بوک، حضور در توییتر، گروه‌های لینکدین، اینستاگرام، یوتیوب، وبلاگ، اسلایدشر، خبرنامه‌ی ایمیلی و غیره. حالا به فهرست‌تان نگاه کنید: آیا همه‌ی داشته‌های‌تان از منظر برندسازی و لحن صدا هم‌سو هستند؟ (به عبارت دیگر، اگر در ابزارهای بازاریابی‌تان لوگوی شرکت‌تان را قرار ندهید، آیا مردم می‌فهمند مال شما است؟)

 

اگر بله: ادامه بدهید. اگر نه: از خودتان بپرسید آیا باید همه‌ی این تلاش‌ها را دنبال کنید یا دارند شما را از تمرکز روی چیزی اثربخش‌تر دور می‌کنند. هم‌چنین در نظر داشته‌باشید چگونه می‌توانید پیام‌تان را در این مجراها بهتر کنید تا عملکرد قوی‌تری داشته‌باشند. استیون هونان، بازاریاب، پیشنهاد می‌کند با متن پایین صفحه،

 

متن فراخوانی به اقدام و تعیین سطح، نوشتن و لحن صدا شروع کنید. هونان این کار باعث بهبود سودآوری این مجراها می‌شود، و تجربه‌ی کاربر را از وب‌گاه و مجراهای اجتماعی شما بهتر می‌کند.

 

۵. با تلفن‌های همراه سازگار شوید 

این یک واقعیت است. سال آینده بدون شک زمانی است فاصله‌ی وب‌گاه‌هایی که برای تلفن همراه بهینه‌سازی شده‌اند با سایر وب‌گاه‌ها بیش‌تر می‌شود. اگر چیزی را مستقیما به صورت برخط می‌فروشید، بهینه‌سازی وب‌گاه برای تلفن همراه به‌طور ویژه‌ای حساس است. هم‌چنین برای کسب‌وکاری ضروری است

 

که وب‌گاه‌اش امکان ثبت نام و بارگیری داشته‌باشد: بر اساس پژوهشی که در دیرکت‌بای انجام شده‌لسا، حدود ۵۲ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌گویند یک تجربه‌ی بد از دیدن وب‌گاه با تلفن همراه باعث می‌شود کم‌تر دوست داشته‌باشند با آن شرکت کار کنند. از آن گذشته، اگر یک وب‌گاه برای تلفن همراه بهینه‌سازی نشده باشد احتمال این‌که کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کاری را، از جمله خرید- رها کنند، ۵ برابر بیش‌تر است.

 

بر اساس گزارش واکر، که یک شرکت مشاوره‌ای در زمینه‌ی هوش مشتری، واقع در ایندیاناپلیس است، تا ۲۰۲۰، تجربه‌ی کاربر از قیمت‌گذاری و محصول به عنوان وجه تمایز برندها پیشی خواهدگرفت.در عین حال، از فرصت‌های تلفن همراه در مجراهای اجتماعی‌تان غافل نشوید. به دلیل ظهور شبکه‌های اجتماعی به عنوان

 

ابزاری برای تجارت(اخیرا کلید “همین حالا بخرید” در توییتر خرید از طریق توییتر را برای آدم‌ها آسان‌تر کرده‌است) خرده‌فروشان تجارت الکترونیک باید خودشان را با این جنبش تطبیق بدهند تا بخشی از آن باشند.