پارس ناز پورتال

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای ثبت شده در کتاب گینس جهانی 

شما را آشنا می کنیم با کتاب رکوردهای شگفت انگیز گینس که انواع خارق العاده ترین رکوردهای افراد خاص جهان را در خود ثبت می کند. همه میدانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای گوناگون جهان را در خود جای میدهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

 

گربه ای که بیشترین بازدید یوتیوب در میان حیوانات را دارد

میخواهیم یکی از معروف ترین حیوانات خانگی جهان را به شما را معرفی کنیم. مارو گربه ای است که رکورد بیشترین آمار بازدید در یوتیوب را در میان حیوانات دارد. آمار بازدید این گربه اسکاتلندی 9 ساله در 22 سپتامبر 2016 به 325704506 بار رسید! از وقتی اولین ویدئوی او در سال 2008 منتشر شد، این گربه بازیگوش به علت علاقه زیادی که به جعبه های مقوایی و تاب داشت توجه زیادی را به خود جلب کرد.

 

مارو که در زبان ژاپنی به معنای گرد است بیش از نیم میلیون طرفدار دارد. کانالی که مارو را در لیستش دارد، چهاردهمین کانال پربازدید حیوانات در یوتیوب است و بیشترین بازدید برای یک حیوان خاص را دارد. هرچند مارو بیشترین بازدید را دارد

 

اما بیشترین مشترک را سگی به نام میشکا دارد. میشکا یک هاسکی سیبری است که در 16 ژوئن 2002 متولد شده است و اکنون در نیوجرسی زندگی میکند. او میتواند صحبت کند و عباراتی مثل «I love you» یا «I’m hungry» را بیان کند.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

کتاب گینس،بهترین رکوردهای گینس،رکوردهای برتر گینس

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)طولانی ترین پرش اسکی

قهرمان دنیا اتریشی پرش با اسکی استفان کرافت در بیست و نهمین جام جهانی اسکی پرش در نروژ توانست رکورد گینس را بشکند. این قهرمان 23 ساله توانست مسافت باورنکردنی 253.5 متر را بپرد و بعد فرود بیاید و رکورد رابرت جوهانسون نروژی را که 252 متر و چند ساعت پیش به دست آورده بود را بشکند.

 

رکورد کرافت کمک کرد تیمش مقام سوم را به دست آورند درحالیکه تیم جوهانسون مقام اول را به دست آورد. لهستان نیز مقام دوم را کسب کرد.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

بیشترین دومینویی که در یک میدان دایره ای سرنگون شدند

تیم «ماشین علم باورنکردنی» اخیرا رکورد جهانی گینس را در رویداد سالانه ای در میشیگان به دست آورده اند. آن ها بااستفاده از ده ها هزار دومینو یک واکنش زنجیره ای جالب راه انداختند. این نمایش باورنکردنی با یک صدای بلند به اوج خود رسید و رکورد جهانی بیشترین دومینو که در یک میدان دایره سرنگون شدند را شکست.

 

76017 دومینو در یک دایره بزرگ چیده شده بودند و به آرامی از مرکز به سوی لبه بیرونی افتادند و مخاطبان را شگفت زده کردند. تیمی از 18 هنرمند دومینوی متخصص 10 روز زمان گذاشتند تا دومینوها را بدین شکل بچینند که سقوطشان تنها یک دقیقه طول کشید. رهبر این تیم استیو پرایس 22 ساله بود و هدف آن ها تشویق کودکان به واکنش های زنجیره ای به عنوان سرگرمی و هیجان بود.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای جدید ثبت شده در گینس

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکورد نزدیک و دقیق ترین پارک موازی

هرچند این یکی از سخت ترین رکوردشکنی هاست اما رکورد نزدیک ترین پارک موازی جهان بار دیگر شکسته شد. حتی باورنکردنی تر این است که دو بار توسط دو برادر شکسته شد. الستر و جان موفات از انگلستان باموفقیت اتومبیلشان را با 13.1 سانتیمتر (کمی کوتاه تر از یک مداد معمولی) فاصله بین ماشین ها پارک کردند. این یکی از جالبترین و شگفت انگیزترین رکوردهای جهان است که تا به حال ثبت شده است.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

بزرگترین هفت تیر جهان

این ماکت فوق العاده بزرگ رمینگتون 1859 در لهستان ساخته شده و رکورد بزرگترین هفت تیر جهان را دارد. این هفت تیر 45 کیلوگرم وزن، 1.26 متر طول و 40 سانتیمتر ارتفاع دارد. این تفنگ واقعا کار می کنند و شش گلوله 136 گرمی با کالیبر 28 میلیمتر در آن جای می گیرد. اولین آزمایش شلیک در سال 2002 انجام شد.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکورد پشتک زدن همزمان 16 موتورسوار

در شبی هیجان انگیز و سرشار از آدرنالین در لندن، جمعیت زیادی شاهد رکوردشکنی تیم موتورسواری نیترو بودند، 16 موتورسوار همزمان سوار بر موتورهایشان معلق زدند. این تیم بین المللی شامل موتورسوارانی از اروپا، نیوزیلند و امریکا می شد. این رویداد همزمان در بیش از 500 سینما پخش شد و طرفداران

 

با هیجان زیاد روی لبه صندلی های خود نشسته بودند و به صورت زنده تماشا می کردند. سرگروه تیم نیترو، تراویس پاسترانا، تاریخچه ای و جزئیاتی درمورد این شاهکار قبل از رکوردشکنی ارائه داد. پاسترانا چندین رکوردجهانی گینس دارد، از جمله اولین کسی که روی موتور سیلکت بک فیلیپ دوبل انجام داد.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

کتاب گینس جهانی،ثبت رکورد در گینس

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

بزرگترین نقاشی سه بعدی جهان

بزرگترین نقاشی سه بعدی جهان در هتل کسب و کار کارلیا است و به هتل ظاهری شبیه یک چمدان داده که مساحت 15682 مترمربع، بیشتر از دو زمین فوتبال، را می پوشاند. مدیر هتل می گوید: «ما ایده های زیادی برای تغییر نما داشتیم، تصاویر یک زیردریایی زرد، آکاردئون و کتاب را امتحان کردیم. اما سرانجام به چمدان رسیدیم

 

که با گردشگری و سفر در ارتباط است.» نقاشی هتل توسط هنرمندان جوان محلی انجام شد و بیش از 10 هزار لیتر رنگ در آن استفاده شد. این پروژه با هدف حمایت از نقاشی دیواری و تقویت جایگاه فرهنگی شهر سنت پترزبورگ انجام شد.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)بیشترین خلال دندان در ریش

اد کاهیل که یک سال است ریش خود را نزده اکنون با کمک ریش خود رکورد گینس را به دست آورده است. کاهیل 25 ساله از ایرلند ماه گذشته رکورد جهانی جدیدی برای بیشترین خلال دندان در ریش را به دست آورد. او توانست به طور باورنکردنی 3107 خلال دندان چوبی را در میان موهای صورتش جای دهد.

 

این کار نزدیک به سه ساعت طول کشید. ایده این رکورد از آن جا به ذهن کاهیل رسید که او و دوستانش وقتی در رستوران منتظر غذا بودند سعی می کردند بیشترین خلال دندان را در ریششان جا دهند.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)

بزرگترین کلکسیون کفش جهان

بزرگ ترین کلکسیون کفش دنیا متعلق به جوردی گلر از نوادا است. او در ماه مه سال 2012 تعداد باورنکردنی 2388 جفت کفش ورزشی داشت. او جمع کردن کفش را که عمدتا کفش های ورزشی نایک هستند را از سال 1999 آغاز کرد. همه کفش ها برند نو و در جعبه های اصلی خود هستند و تخمین زده میشود

 

بیش از یک میلیون دلار ارزش داشته باشند. هفته گذشته موزه ای در لاس وگاس برای نمایش کفش های گلر افتتاح شد. این نمایشگاه به بازدیدکنندگان امکان می دهد کفش های ورزشی کمیاب نایک را ببینند مانند یک جفت کفش که الهام گرفته از گروه راک ون هیلن یا کفش هایی که توسط مارت مک فلای در فیلم بازگشت

 

به گزارش پارس ناز به آینده 2 پوشیده شده بود. کفش مورد علاقه گلر، کفشی است که توسط ستاره بسکتبال مایکل جردن پوشیده و امضا شده است.

رکوردهای کتاب گینس در جهان (36)