پارس ناز پورتال

زنان عربستانی خواهان مردان غیرسعودی هستند

زنان عربستانی خواهان مردان غیرسعودی هستند

زنان عربستانی خواهان مردان غیرسعودی هستند 

کمپینی که اخیرا در عربستان جنجال به پا کرده است مربوط به تصمیم زنان برای ازدواج با مردان غیر سعودی است و این نشان از رفتار غیرانسانی مردان عربستانی با زنان است. کاربران عربستانی با ایجاد کمپین تحت عنوان#سعوديات_نريد_الزواج_بأجنبي (ما زنان عربستان خواستار ازدواج با مردان غیرعربستانی هستیم) در شبکه های اجتماعی تویتر و فیسبوک به انتقاد از محدودیت های قانونی در این زمینه پرداخته اند.

 

این کمپین با استقبال کاربران شبکه های اجتماعی مواجه و به طور گسترده ای منتشر شده و شمار زیادی از کاربران به آن پاسخ مثبت گفته اند. کاربران مذکور از محدودیت های قانونی و عادات قبیله ای بر سر ازدواج زنان عربستانی با مردان تبعه سایر کشور به شدت انتقاد کردند.

 

 به گزارش پارس ناز در این کمپین، کاربران به تبادل نظر درباره موضوع پرداختند و برخی از آنها تعامل مردان عربستانی با زنان را خشک و گاهی تحقیرآمیز دانستند و اظهار داشتند مردان سایر کشورهای عربی با زنان به روش متمدن و مبتنی بر مشارکت و نه سلطه طلبی تعامل می کنند.

 

مخالفان این کمپین در این باره معتقدند که مردان غیر عربستانی با ازدواج با زنان تبعه این کشور در پی دستیابی به اموال آنها و ثروتمند شدن هستند و در این باره از 17 شرط تعیین شده توسط دولت عربستان برای دادن ااجازه ازدواج شهروندان مرد و زن این کشور با اتباع سایر کشورها دفاع کردند.