پارس ناز پورتال

زیباترین جاذبه های استانبول که باید دید!

زیباترین جاذبه های استانبول که باید دید!

چکیده : اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به سفر و گردشگری علاقه دارید و استانبول یکی از شهرهای محبوب شما برای سفر و گردشگری است بهتر است با پین تاتی همراه شوید

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به سفر و گردشگری علاقه دارید و استانبول یکی از شهرهای محبوب شما برای سفر و گردشگری است بهتر است با پین تاتی همراه شوید، پین تاتی یک سایت اطلاع رسانی است که با رویکرد کمک به گردشگرانی که قصد سفر به ترکیه و به ویژه شهر زیبای استانبول را دارند مطالب متنوعی را در سایت خود قرار می دهد.

 

فرقی نمی کند هدف شما از سفر به استانبول گردشگری باشد یا مهاجرت، پین تاتی همراه شماست و به سوالات شما پاسخ می دهد، یادتان باشد با “پین تاتی استانبول کف دستته” این شعار مجموعه پین تاتی است زیرا ما معتقدیم پس از سال ها حضور در ترکیه اطلاعات مفیدی را می توانیم در اختیار کاربران خود قرار دهیم.

زیباترین جاذبه های استانبول که باید دید!

اگر قصد سفر تفریحی به استانبول را دارید بهتر است پیش از هرچیز با جاذبه های دیدنی و تاریخی این شهر زیبا آشنا شوید. استانبول شهری است با پیشینه تاریخی کهن که در زمانی پایتخت روم شرقی یا همان بیزانس بوده و اگر در منطقه فاتیح اقدام به رزرو هتل نمایید با آثار فاخر و هزاران ساله که از آن دوران به جا مانده قطعا روبرو خواهید شد.

 

 ما در این مقاله به معرفی برخی از این آثار جاذبه های دیدنی استانبول خواهیم پرداخت که برای گردشگران از جذابیت بیشتری برخوردار است.

 

 میدان تکسیم

برج گالاتا

خیابان استقلال

موزه مادام توسو

بازار ادویه مصری ها

مسجد ایاصوفیه

مسجد سلطان احمد

مسجد سلیمانیه

کلیسای ایا ایرنه

کاخ توپکاپی

میدان هیپودروم

آب انبار باسیلیکا

بازار بزرگ یا همان کاپالی چارشی

کاخ بیلربی

کاخ کوچوکسو

پارک امیرگان

پارک ییلدیز

ایستگاه قطار حیدرپاشا

تپه عشاق

تپه چاملیجا

 

 این ها تنها تعداد اندکی از مکان های تاریخی و گردشگری در استانبول است که همه روزه میزبان علاقه مندان وگردشگرانی است که از سراسر دنیا برای دیدن آن ها به استانبول سفر می کنند. بسیاری از این جاذبه های دیدنی در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و شما برای بازدید از آن ها نیاز به طی مسافت زیادی نخواهید داشت و می توانید قدم زنان از دیدن شان لذت ببرید.

 

به طور مثال مسجد ایاصوفیه، سلطان احمد، کاخ توپکاپی، کلیسای ایا ایرنه، میدان هیپودروم و آب انبار باسیلیکا همگی در منطقه فاتیح و در محله سلطان احمد قرار دارند و می توانید از همه آن ها بازدید نمایید. بازار بزرگ استانبول یا همان کاپالی چارشی و مسجد سلماینه نیز در همین منطقه واقع شده است.

 

 کلیسای تاریخی ایا ایرنه

 دیداری کوتاه با معماری بیزانس

کلیسای تاریخی ایا ایرنه در حیاط کاخ توپکاپی واقع شده است؛ پس هروقت به محله سلطان احمد رفتید و مشغول گاز زدن بلال بودید و از دست‌فروش‌ها سیمیت خریده بودید، به سراغ این کلیسا هم بروید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

یک کلیسای قدیمی با حال و هوای استانبول قدیم که با  معماری بیزانس ساخته شده است. بازدید از چنین فضای بکری بیشتر از 20 دقیقه از شما زمان نخواهد برد. اما جزو جاهایی خواهد شد که توریست های کمتری آن را دیده‌اند یا از وجودش باخبرند.

 زیباترین جاذبه های استانبول که باید دید!

ویژگی‌های دیدنی  ایا ایرنه

زیبایی‌های ایا ایرنه که خیلی‌هایش در گذر زمان از بین رفته است، شامل قوس‌های خیلی زیبا در ساختمان اصلی، موزاییک‌های بسیار عالی و قدیمی، تابلوهای نقاشی در راهروی جنوبی و موزاییکی سیاه با پس زمینه طلا که طرح صلیب بر آن نقش بسته است،

 

از ویژگی‌های منحصر به فرد این بنای تاریخی‌ست. در بخش فوقانی گنبد کلیسای ایا ایرنه در گذشته صلیبی وجود داشت که بعد از فتح قسطنطنیه و پیروزی مسلمانان، با شمایل ماه که از نشانه‌های مساجد اسلامی بود، جایگزین شد.

 

 اقامت دلچسب در استانبول

 یکی از مهم ترین دغدغه های مسافران؛ انتخاب هتل است، معمولا در استانبول هتل های بسیاری وجود دارند که برخی باکیفیت و  دارای قیمت مناسب هستند و برخی ها هم نه کیفیت خوبی دارند و نه قیمت معقولی.

 

به همین علت پین تاتی در سایت خود به معرفی برخی از هتل های استانبول پرداخته و آن ها را بدون هیچ گونه انتفاع مالی و تبلیغاتی، به گردشگران معرفی می نماید. فرقی نمی کند هتل ارزان قیمت بخواهید یا هتل های لوکس ۵ ستاره با استانداردهای روز دنیا ما با دسته بندی هایی که در سایت قرار داده ایم کار را برای شما آسان کرده ایم.

 

برای آشنایی بیشتر با بهترین هتل های استانبول کلیک کنید!

 زیباترین جاذبه های استانبول که باید دید!

مناطق گردشگری استانبول دارای هتل های ۳ تا ۵ ستاره و حتی هاستل و مسافرخانه است و آشنایی و پیدا کردن یک هتل خوب که سفر ما را دلچسب تر نماید کار راحتی نبوده و به همین خاطر  ما در هر منطقه به معرفی ۳ تا از بهترین هتل ها از ۳ تا ۵ ستاره پرداخته ایم.

 

به طور مثال هتل های ۳ ستاره منطقه تکسیم ، تکسیم یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری استانبول است که به قلب تپنده استانبول شناخته می شود و اکثر توریست ها تمایل دارند تا در  نزدیکی میدان تکسیم یا به زبان فارسی میدان تقسیم اقامت داشته باشند.

 

اگر برای بار اول است که به استانبول سفر می کنید پیشنهاد ما به شما، انتخاب هتلی در نزدیکی میدان تکسیم می باشد زیرا علاوه بر نزدیکی به مراکز دیدنی، تاریخی و تفریحی دسترسی های این منطقه بسیار عالی است. ایستگاه مترو تکسیم دقیقا در میدان تکسیم واقع شده و به همین خاطر رفتن به سایر نقاط استانبول برای ساکنین این منطقه راحت تر است.