پارس ناز پورتال

طرز تهیه سالاد ترخون مفید برای تنظیم فشار خون

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه سالاد ترخون مفید برای تنظیم فشار خون

طرز تهیه سالاد ترخون مفید برای تنظیم فشار خون 

آموزش درست کردن سالاد ترخون خوشمزه را برای شـما عزیزان داریم کـه کاهش دهنده قوی برای فشار خون هست و خواص تغذیه ای نیز دارد. ترخون یکی از گیاهان خوشبو نسبتا پر بهرهگیری می‌باشد کـه بـه عنوان سبزی نیز ساخت و مصرف میگردد. ترخون بـه دلیل افزایش ترشح اسید معده و خاصیت اشتها آوری از قدیم الایام بـه عنوان ادویه مخصوص گوشت مورد دقت بوده هست و سبب کاهش فشارخون هم میشود.

 

مواد لازم برای سالاد ترخون :

 عدس250 گرم 
 سیر «له شده»1 حبه 
ترخون «خرد شده» 2 قاشق سوپخوری 
 پنیر خامه ای4 قاشق سوپخوری 
خامه1 قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی «فیله و خرد شده»2 شماره
زیتون سیاه «خرد شده»50 گرم
جعفری «خرد شده»2 قاشق سوپخوری
لیمو ترش بزرگ «آب گرفته شده»1 شماره
سس خردل «یا دانه خردل»2 قاشق چایخوری
روغن زیتون2 قاشق سوپخوری

روش پخت سالاد ترخون :

عدس را از 12 ساعت گذشته خیس کنید. در طول این مدت چند بار آب آنرا عوض کنید. سپس با مقداری آب و نمک بپزید. بعد عدس را درون آبکشی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

 

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و روغن زیتون را درون آن بریزید و پس از این کـه داغ شد، سیر رابه آن بیفزایید و حدود 20 تا 30 ثانیه حرارت دهید. «بطوری کـه سرخ نشود.»

 

پوست لیموترش رابه همراه آب لیموترش، سس خردل، ترخون، پنیر خامه ای، خامه، نمک و فلفل سیاه درون تابه ای بریزید و بـه مدت 1 دقیقه حرارت دهید. بعد عدس رابه آن بیفزایید و تابه را از روی حرارت بردارید.

 

گوجه فرنگی رابه همراه زیتون سیاه بـه مواد بیفزایید.سالاد را درون ظرفی بریزید و با جعفری خرد شده تزیین کرده و با نان سیر «یا تست» سرو کنید.