پارس ناز پورتال

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

مجموعه : اخبار سینما
ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند 

بازیگران و ستاره هایي که سال جاری شاید برای اسکار نامزد خواهند شد را به شما معرفی میکنیم که بسیار پیروز ظاهر شده اند. با همه شدن جشنواره هاي تورنتو و ونیز اکنون منتقدان شمار بیشتری از مدعیان فصل جوایز را دیده اند.

 

تحلیلگران گاردین یک لیست هفت تایی از برجسته ترین آدم هاي سینما از ابتدای سال 2017 تا امروز تدارک دیده اند. افرادی که به حدس انها دستاوردهای شان در فصل جوایز نادیده گرفته نمی‌شود.

 

گری اولدمن: نامزد برترین بازیگر نقش اول مرد/ تاریک ترین ساعت

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

نقش هاي بیوگرافیک به ویژه آنهایی که تصویرگر سیاستمداران میباشند، همۀ وقت} بین منتقدان و اعضای آکادمی طرفدار دارند.

 

وینستون چرچیل هم از آن سیاستمدارانی هست که به دلیل نقش تاثیرگذراش در جنگ جهانی و سیاست ورزی اش همه ي وقت مورد دقت بوده.

 

اکنون جو رایت در فیلم «تاریک ترین ساعت» روزهای آغاز جنگ جهانی دوم را به عکس میکشد. یعنی پرشورترین روزهای زندگی چرچیل که باید تصمیم بگیرد با هیتلر مذاکره کند یا روی اصولش بجنگد. شعار تبلیغاتی فیلم یکی از جمله هاي مشهور سخنرانی چرچیل هست: «هیچ وقت، هیچ وقت تسلیم نوشید.»

 

منتقدان به کلیت فیلم رایت امتیاز خوبی داده اند اما بیش از هر چیز از بازی گری اولدمن تعریف کرده اند و وی را یکی از بزرگ ترین بازیگران این دوران لقب داده اند.

 

سالی هاوکینز، نامزد برترین بازیگر نقش اول زن/ شکل آب

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

فیلم «شکل آب» گیلرمو دل تورو تا اینجای کار با دقت به امتیاز منتقدان مهمترین فیلم سال هست.سال 1962 یک سرایدار گنگ و همکارش متوجه یک موجود عجیب‌وغریب در تانک آب میشوند. سرایدار که همه ي زندگی اش تنها بوده با این موجود ارتباط دوستانه اي برقرار میکند.

 

سالی هاوکینز نقش زن سرایدار را بازی میکند. از آن نقش هاي پیچیده که هم محملی برای درونیات بازیگر هست و هم فضای فانتزی اش فرصت را برای کارهای عجیب‌وغریب فراهم می‌کند.

 

جسیکا چستین: نامزد برترین بازیگر نقش اول زن/ بازی مولی

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

درام جنایی که نخستین ساخته آرون سورکین، فیلمنامه نویس بزرگ معاصر در مقام کارگردان هست. این اقتباسی از یک حکایت حقیقی هست. مولی بلوم ورزشکار و قهرمان المپیک در 26 سالگی توسط اف.بی.آی مورد بازجویی قرار می‌گیرد چون برای سلبریتی هاي هالیوودی به صورت پنهان و زیرزمینی امپراطوری قمار فراهم کرده بود.

 

منتقدان نوشته اند که چستین بیشترین استعداد بازیگری خودش را در این فیلم نشان داده هست. این فیلم سومین نامزدی اسکار را برای چستین به ارمغان می آورد.

 

کریستوفر نولان: نامزد برترین کارگردانی/ دانکرک

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

خب این یکی انتخابی هست که همۀ پیش بینی اش می‌کنند. «دانکرک» فیلم جنگی کریستوفر نولان مهم‌ترین فیلم تابستان سال جاری بود. اگرچه نولان باوجود جاه طلبی هاي بصری اش اکثر بخاطر فیلمنامه هایش مورد دقت آکادمی اسکار قرار گرفته اما درام جنگی دقیقا همان چیزی هست که باید قابلیت هاي وی را بعنوان کارگردان هم نشان می داد، فیلمی که منتقدان توافق دارند از نظر بصری شگفت آور هست.

 

آرون سورکین: نامزد برترین فیلمنامه اقتباسی/ بازی مولی

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

این سومین نامزدی اسکار برای سورکین در بخش فیلمنامه میشود. طبیعی هست که در نخستین فیلم هنوز نشود با اطمینان روی پاداش کارگردانی اش حساب کرد اما ممکن هست بعد از «مانی بال» دومین پاداش اسکار را برایش به ارمغان بیاورد.

 

پایه فیلم «بازی مولی» یک حکایت حقیقی هست اما سورکین معمولاً نکات دراماتیک تیزهوشانه اي به فیلمنامه اش اضافه می‌کند که از ماجرای اصلی هم زیبا تر میشود. این جا هم با یک هوش برتر سر و کار داریم. قرار هست فیلمنامه «بازی مولی» تداعی کننده موفقیت فیلمنامه «شبکه اجتماعی» باشد؟

 

ویلم دافو: نامزد برترین بازیگر نقش مکمل مرد/ پروژه فلوریدا

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

فیلم مستقلی که دل منتقدان را به دست آورد. یکی از نقاط قوتش بازی ویلم دافوست. قهرمان فیلم شان بیکر یک دختر شش ساله هست و دافو نقش صاحب مهربان متلی را بازی می‌کند که دخترک و مادرش مهمانش می‌شوند.

 

جیک جیلنهال: نامزد برترین بازیگر نقش اول مرد/ قوی تر

ستاره هایی که نامزد احتمالی اسکار هستند

دیوید گوردون گرین تا اکنون فیلمهای مهمی نساخته ولی همه ي وقت در بازی با بازیگران آدم موفقی بوده هست. او در فیلم «مگلهون» بعد از مدت ها آل پاچینو را به روزهای اوجش بازگرداند. این فیلم هم اقتباس از یک حکایت حقیقی هست.

 

جف بومن که جیک جیلنهال نقش اش را بازی می‌کند زندگی الهام بخشی دارد. وی را مظهر امید شهر بوستون میدانند چون بعد از بمب گذاری در المپیک بوستون پاهایش را از دست داد ولی هم چنان به ورزش قهرمانی ادامه داد.هالیوود همۀ وقت} عاشق چنین نقش هایي بوده هست و برای جیلنهال هم بحران خوبی هست بعد از چند نقش پیچیده روانی اکنون یک نقش پیچیده فیزیکی را بازی کند.