پارس ناز پورتال

ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است

مجموعه : اخبار سینما
ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است

ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است 

شمار زیادی از ستاره هاي دهه هفتاد میباشند که گذر زمان نتوانسته هست تاثیری در چهره انها داشته باشد و هم چنان جوان باقیمانده اند. ستاره های سینما از روزگار جوانی فعالیتی در دنیای هنر داشته اند و به واسطه توانایی هایشان در سنین پایین یا بالاتر دیده شده اند. برخی از این ستاره هاي سینما با گذشت سنشان از مرز جوانی به شهرت بیشتری رسیدند و به اصطلاح در دنیای بازیگری جاافتاده تر شدند.

 

در اواسط دهه هفتاد بود که سینمای کشور ایران بر زمینه ذائقه مخاطبانش وارد فاز جدیدی شد و شاهد تغیرات گسترده هم در نوع فیلم ها هم در فیلمسازان و هم در بازیگران بودیم. در این دوران بازیگران جوان زن و مرد بسیاری وارد عرصه بازیگری شدند و برخی از آنها با گذشت بیش از دو دهه هم چنان می درخشند. گرچه در این میان بازیگرانی نیز بودند که نتوانستند خودشان را در سینمای کشور ایران ماندگار کنند و خیلی زود در همان دهه هفتاد فراموش شدند.

 

عده اي که در این دهه درخشیدند به جوان اول هاي سینمای کشور ایران تبدیل شدند که در جذب مخاطبان و فروش فیلم ها نیز تاثیرگذار بودند. این بازیگران با گذشت دو دهه از نخستین حضورشان در سینما هنوز هم بعنوان جوان اول, نقش هاي جوان و بسیار کمتر از سنین خودشان ایفا می‌کنند.

 

برخی از منتقدان بر این باورند که این بازیگران مانعی برای ترقی و درخشش ستاره هاي جوان تر میباشند و عده اي نیز می‌گویند این بازیگران با تجربه بهتر میتوانند از عهده نقش اول آثار سینمایی بربیایند. گرچه خصوصیت هاي ظاهری این بازیگران نیز در انتخابشان بعنوان جوان اول آثار سینمایی بی تاثیر نیست. در زیر به برخی از این سوپراستارها که نقش هاي جوان تر از خودشان را تجربه کردند اشاره میکنیم.

 

محمدرضا گلزار

ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است

برای کارگردان ها و مخاطبان سینمای ایرانمحمدرضا گلزار هیچ گاه پیر نمی‌شود. این بازیگر 40 ساله هنوز هم نقش هاي زیر سی سال بازی میکند. از دورانی که گلزار به شهرت رسید 17 سال قبل هست و در تمام این سال ها وجود این بازیگر در آثار سینمایی باعث رونق فروش آن فیلم میشود.

 

او در اوایل هشتاد پرکارترین سال هاي بازیگری اش را تجربه کرده هست. گرچه این بازیگر بدش نمی‌آید که در نقش هایي که متناسب با سن و سالش نیز باشد, ایفای نقش کند. قطعا ظاهر جوان و خوشگل این بازیگر در انتخابش بعنوان جوان اول فیلم ها نیز بی تاثیر نیست.

 

بهرام رادان

ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است

بازیگری که این روزها فیلم «زرد» را بر روی پرده دارد, 38 ساله هست. بهرام رادان بازیگری را در جوانی نخست کرد. در شرایطی که تنها 20 سال داشت شروع کرد و در طی سال هاي بازیگری اش به تجربه بیشتری رسیده هست. بهرام رادان چهره جوان و صدای پرانرژی دارد و بی حدس هنوز هم میتواند

 

بعنوان جوانی زیر سی سال ایفای نقش کند. باید چشم براه ماند و دید که این بازیگر پرکار تا کی میتواند در نقش هایي که بسیار از خودش جوان تر هست ایفای نقش کند.

 

امین حیایی

ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است

امین حیایی بی حدس یکی از پرکارترین بازیگران سینما هست. وی از اوایل دهه هفتاد وارد عرصه بازیگری شد و در آلبوم هاي تلویزیونی هم نقش بازی کرده هست. نقطه بحبوحه امین حیایی با فیلم «کما» شروع شد. احتمالا باورش سخت باشد ولی امین حیایی 47 ساله هست. بی حدس نقش هایي که امین حیایی بازی میکند

 

به جوان ماندنش در اذهان مخاطبان بی تاثیر نیست. گرچه حیایی با بازی در فیلم هایي مانند «دارکوب» بهروز شعیبی و «شعله ور» حمید نعمت الله وارد دوره اي متفاوت از دوران بازیگری اش شده هست. به نظر چند سالی هست که با یک امین حیایی متفاوت روبه رو هستیم.

 

محمدرضا فروتن

ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است

این بازیگر بازی در فیلمهای سینمایی را در سن 29 سالگی با فیلم «مرسدس» مسعود کیمیایی نخست کرد و شانزده سال بعدی بازیگری اش را نیز بعنوان جوان اول گذراند. محمدرضا فروتن حتی در سن 45 سالگی هم توصیه بازی بعنوان جوان اول آثار سینمایی را داشت هر چند خودش دیگر تمایلی به بازی در چنین نقش هایي را ندارد.

 

حامد بهداد

ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است

 به گزارش پارس ناز حامد بهداد 44 ساله هست و مدتی از بازی بعنوان جوان اول آثار سینمایی فاصله گرفته بود. ولی مجدد با بازی در آثاری چون «نیمه شب رخداد افتاد» و «آرایش غلیظ» به چنین نقش هایي بازگشت. گویی حامد بهداد هم می‌خواهد در نقش هایي مناسب با سن و سالش بازی کند و هم بحران بازی در نقش جوان تر را برای خود داشته باشد.

 

شهاب حسینی

ستاره های سینما که گذر زمان در چهره آن ها بی تاثیر است

شهاب حسینی این روزها نفر اول سینمای کشور ایران هست. این بازیگر توانا تا مدتی پیش در نقش هایي که بسیار از خودش جوان تر بود, ظاهر می شد. ولی چند سالی هست که وارد نقش هایي هماهنگ با سن و سالش شده هست. شهاب حسینی برعکس ستاره هاي بالا بازیگری اش را از اوایل دهه هشتاد شروع کرد ولی توانست در مدت کوتاهی به هر انچه لازم دارد برسد.