پارس ناز پورتال

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

مجموعه : اخبار سینما
این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید 

بعضی از سریال ها میباشند که فراتر از سریالهای معمول ظاهر میشوند و انقدر جذاب میباشند که حیف هست همه ي آن را نبینند. شاید شما هم متوجه شده باشید که اخیراً دنیای تلویزیون به شدت پیشرفت کرده و با ساخت سریالهای جذاب، جدید و متنوع مخاطبان بسیاری به این رسانه ي خانگی روی آورده اند. در واقع ما اکنون در دورانی قرار داریم که بسیاری آن را «عصر طلایی» تلویزیون می‌دانند.

 

وفور شبکه هاي تلویزیونی و ورود پلتفرم هاي آنلاینی مثل نت فلیکس باعث شده که حجم برنامه ها و محتواهای تلویزیونی از هر بار دیگری فراتر رفته و رقابتی سخت بین این رسانه ها برای ساخت برنامه ها و به خصوص سریالهای جذاب و جدید درگرفته هست.

 

سریالهای تلویزیونی از لحاظ طول نمایش بر فیلمهای سینمایی برتری دارند و همین موضوع باعث می‌شود که مخاطب را با خود همراه کنند. این سریال ها می‌توانند مخاطب را درگیر خود کرده و حتی سبک زندگی وی را برای همه ي وقت تغییر دهند.

 

از طرف دیگر از آن جایی که ما در عصر طلایی تلویزیون و سریالهای تلویزیونی به سر می‌بریم اکثر سریالهای جذاب و مهیج در چند سال جدید ساخته شده اند. در ادامه ي این مقاله قصد داریم برترین سریال هایي که تاکنون ساخته شده اند را به شما معرفی کنیم که هر شخصی میتواند از مشاهده انها لذت ببرد.

 

۱- خانواده ي سوپرانو «۱۹۹۹-۲۰۰۷»

این شاهکار حماسی دیوید چَیس داستان سردسته ي یک گروه تبهکار به نام تونی سوپرانو «با بازی خازق العاده ي جیمز گاندولفینی» را روایت میکند که سعی دارد بین زندگی عادی خانوادگی خود بعنوان یک پدر و شوهر معمولی در حاشیه ي شهر و روی دیگر خود بعنوان رییس بیرحم یک گروه خلافکار سازمان یافته تعادل برقرار کند.

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

سریال «خانواده ي سوپرانو» «The Sopranos» از نخستین تولیدات تلویزیونی هست که قدرت شیوه ي داستان گویی رمان گونه و شخصیت پردازی منحصر به فرد را در یک سریال تلویزیونی به نمایش می‌گذارد و تا امروز نیز همچنان بعنوان یکی از برترین سریالهای ساخته شده در تاریخ تلویزیون شناخته میشود. اکران این سریال پس از ۶ فصل به اتمام رسید.

 

 

۲- بازی تاج و تخت «۲۰۱۱ – تاکنون»
بدون شک باید سریال «بازی تاج و تخت» «Game of Thrones» را شاه بیت سریالهای تلویزیونی در حال اکران دانست. شخصیت هاي متغیر و غیرقابل اعتماد، خطوط داستانی پیچیده و جلوه هاي ویژه کامپیوتری حیرت انگیز این سریال را به پربیننده ترین سریال تلویزیونی امروز و شاید تمام دوران تبدیل کرده هست.

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

تاکنون ۶ فصل از این سریال تاریخی فانتزی در مورد رقابت خانواده ها برای بدست آوردن تاج و تخت در یک سرزمین داستانی قبل و اواخر ماه جاری نیز فصل هفتم آن اکران خواهد شد.

 

۳- رابطه «۲۰۰۲-۲۰۰۸»

داستان سریال «رابط» «The Wire» که توسط خبرنگاری به نام دیوید سیمون نوشته شده هست رابطه بین پلیس شهر بالتیمور و توزیع کنندگان مواد مخدر شهر را از دید هر دو گروه روایت می‌کند.

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

تجربیات شخصی سیمون از این رابطه باعث شده هست که سریال «رابط» داستانی بسیار جذاب، گیرا و گرچه ممتاز و جدل آمیز داشته باشد. اکران این سریال پس از ۵ فصل به اتمام رسید.

 

۴- بریکینگ بد «۲۰۰۸-۲۰۱۳»

سریال «بریکینگ بد» «Breaking Bad» داستان یک معلم ساده شیمی به نام والتر وایت را روایت می‌کند که به علت ابتلا به مریضی سرطان وارد دنیای ساخت مواد مخدر صنعتی میشود. این داستان سرراست و دیدنی باعث شد که سریال «بریکینگ بد» به یکی از جذاب ترین و پربیننده ترین سریالهای تلویزیونی سال هاي جدید تبدیل شود. منتقدان این سریال را به دلیل نکات اخلاقی و داستان پردازی منحصر به فردش ستوده اند.
این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

بازی بی نقص برایان کرانستون در نقش اول سریال را میتوان از دلایل زیاد موفقیت آن دانست. اکران این سریال پس از ۵ فصل به اتمام رسید.

 

۵- سینفلد «۱۹۸۹-۱۹۹۸»

سریال «سینفلد» «Seinfeld» با بازی جری سینفلد در نقش اصلی یک سریال نیمه سرگذشتنامه اي در مورد خودِ جری سینفلد و دوستان و آشنایان اوست.
این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

داستان سریال حول اتفاقات روزمره اي که برای سینفلد و همسایگان و دوستانش رخ میدهد میچرخد و می‌توان آن را برترین سریال در ژانر فرهنگ عمومی دانست. اکران این سریال خنده دار پس از ۹ فصل به اتمام رسید.

 

۶- اشتیاقت را مهار کن «۲۰۰۰- تاکنون»

این سریال را می‌توان میراث سریال «سینفلد» دانست که لری دیوید در نقش یکی از نویسندگان و شخصیت هاي داستانی آن حضور داشت.
این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

سریال «اشتیاقت را مهار کن» «Curb Your Enthusiasm» با همان سبک و سیاق، لری دیوید را در مقام یک نویسنده و تهیه کننده ي تلویزیونی نیمه بازنشسته دارد که یک شوی تلویزیونی را با حضور شخصیت هاي مشهور اجرا میکند و در این میان تعداد زیادی از دیالوک ها به صورت بداهه گویی هست

 

و مشکللات زندگی آمریکایی به شیوه ي خنده دار به عکس کشیده میشود. تاکنون ۸ فصل از این شوی تلویزیونی اکران شده و انتظار میرود اکران آن همچنان ادامه داشته باشد.

 

۷- خانواده سیمپسون «۱۹۸۹- تاکنون»

بعد از اکران ۲۸ فصل در طول بیش از سه دهه بسیار دیدنی هست که سریال «خانواده سیمپسون» «The Simpsons» هنوز همۀ با داستان هاي جدید و مرتبط با دنیای امروزی خود طرفداران خود را راضی کرده و آنها را پای تلویزیون می کشاند

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

این سریال کارتونی داستان یک خانواده در شهر اسپرینگفیلد را روایت می‌کند که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند و میتوان آن را برترین سریال انیمیشنی دانست که زندگی امروزی آمریکایی را به شیوه اي جذاب به نقد می‌کشد.

 

۸- فیوچراما «۱۹۹۹-۲۰۱۳»

سریال کارتونی «فیوچراما» «Futurama» نیز مثل سریال «خانواده سیمپسون» توسط مت گرونینگ ساخته شده هست اما برخلاف آن همۀ وقت} خطر کنسل شدن را حس میکرد تا در نهایت این اتفاق رخ داد. گرچه نباید کنسل شدن ادامه ي آن را به علت ضعف در محتوا یا نحوه ي پرداخت دانست.
این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

این سریال داستان یک پیک تحویل پیتزا به نام فیلیپ فرای را روایت میکند که در یک فریزر منجمد شده و ۳ هزار سال بعد زنده می‌شود تا به خانواده اي ناجور از جهش یافته ها، موجودات فضایی و روبات ها بپیوندد. در واقع داستان هوشمندانه این سریال انچه که بعد از مرگ تمامی هم نسل هاي یک شخص هزاره برای وی رخ می‌دهد را به عکس میکشد. اکران سریال «فیوچراما» بعد از ۷ فصل به اتمام رسید.

 

۹- مردان دیوانه «۲۰۰۷-۲۰۱۵»

سریال «مردان دیوانه» «Mad Men» داستان یک موسسه تبلیغاتی به نام «استرلینگ کوپر» در دهه ي ۱۹۶۰ و رییس زیرک و جاه طلبش را همراه با ارتباطات وی با اطرافیان و موفقیت ها و رسوایی هاي هر یک از آنها روایت می‌کند.
این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

این سریال با داستان پردازی پرجزییات و دقیق و خارق العاده ي خود از سریالهای بی نقص چند دهه جدید به شمار می‌آید. اکران سریال «مردان دیوانه» بعد از ۷ فصل به اتمام رسید.

 

۱۰- توین پیکس «۱۹۹۰-۱۹۹۱ و ۲۰۱۷-»

شاید بتوان سریال «توین پیکس» «Twin Peaks» را عجیب ترین سریال معروفی که تا حالا ساخته شده هست نامید. داستان سریال حول محور قتل یک رقصنده جذاب به نام لارا پالمر در شهر کوچک توین پیکس در ایالت واشنگتن می‌چرخد. اما در ادامه ي داستان با شخصیت هاي عجیب دیگری در شهر و رازهای زندگی آنان آشنا شده

 

و در می یابیم که تعداد زیادی از افراد توانایی انجام کارهای بسیار وحشتناکی را دارند. فصل دوم سریال در سال ۱۹۹۱ اکران شد و علی رغم ضعف هاي داستانی ارزش مشاهده را دارد به ویژه به دلیل اینکه پایان جذابی داشت.

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

اکران سریال بعد از دو فصل متوقف شد تا اینکه در سال جاری با موافقت دیوید لینچ در مقام کارگردان فصل سوم آن نیز ساخته و در حال اکران هست که به داستان ۲۵ سال بعد از فصل هاي قبلی میپردازد. دیوید لینچ در طول سال ها فیلمهای مفید بسیاری ساخته هست اما شاید بتوان سریال «توین پیکس» را شاهکار وی در حوزه ي کارگردانی نامید.

 

۱۱- بافی قاتل خون آشام ها «۱۹۹۷- ۲۰۰۳»

سریال «بافی قاتل خون آشام ها» «Buffy the Vampire Slayer» داستان یک دختر نوجوان به نام بافی را روایت میکند که باید بین زندگی نوجوانی خود و قدرتش در کشتن خون آشام ها تعادل برقرار کند.

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

این سریال که توسط جوس ودون ساخته شده هست داستانی کاملاً زنانه و فمنیستی دارد و باید آن را یکی از برترین فیلمهای ساخته شده در ژانر خون آشامی دانست. اکران این سریال پس از ۷ فصل به اتمام رسید.

 

۱۲- من لوسی را دوست دارم «۱۹۵۱-۱۹۵۷»

سریال «من لوسی را دوست دارم» «I Love Lucy» یکی از نخستین سریال هایي بود که ساخته شد و با استقبال مفید تماشاگران مواجه گردید. اگر چه این سریال به صورت سیاه و سفید و به صورت زنده در مقابل تماشاگران استودیو به نمایش درآمد اما همچنان بعنوان یک سریال کمدی خوش ساخت از آن یاد میشود.

این سریال ها را حتما در طول عمرتان باید تماشا کنید

این سریال داستان یک زن دردسرساز و شوهر خواننده او همراه با دوستان و صاحبخانه هایشان را روایت می‌کند. اکران سریال «من لوسی را دوست دارم» پس از ۶ فصل به اتمام رسید.