پارس ناز پورتال

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

مجموعه : حذف شده است
سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

 

برای داشتم اولین رابطه جنسی باید چند ساله باشیم؟ سن مناسب برای اولین رابطه جنسی چند سالگی اسـت؟ قوانین اروپایی از جمله انگلستان زمان مناسب را شانزده سال و بـه بالا می دانند اما با این حال افراد زیادی از جمله دختران از اولین رابطه خود زیر 25 سالگی پشیمان شده اند، در ادامه این مطلب درباره سن مناسب برای اولین رابطه جنسی صحبت میکنیم، با پارس ناز همراه باشید.

 

نتیجه بررسی رفتارهای جنسی در بریتانیا نشان میدهد کـه داشتن اولین رابطه جنسی در سنین پایین بزرگ ترین افسوس جوانان این کشور بـه شمار می رود. بیش از یک سوم زنان و یک چهارم مردانی کـه در سنین نوجوانی یا اوایل بیست سالگی اولین رابطه جنسی را برقرار کرده‌اند می گویند کـه بعد ها احساس کردند کـه سنشان برای اینکار مناسب نبوده و زود بکارت خودرا از دست داده‌اند.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

براساس قوانین بریتانیا حداقل سن برای رابطه جنسی شانزده سال اسـت. آخرین نظرسنجی ملی درباره رفتارهای جنسی و سبک زندگی می گوید کـه احتمالا تعداد زیادی از افراد دراین سن آمادگی رابطه جنسی را ندارند. در کشور هـای اروپایی حداقل سن قانونی برای رابطه جنسی با رضایت متفاوت اسـت:

 

= ۱۴ سال در کشور هـای اتریش، کشور آلمان، مجارستان، ایتالیا و پرتغال

= ۱۵ سال در کشور هـای یونان، لهستان و سوئد

= ۱۶ سال در کشور هـای بلژیک، هلند، اسپانیا و روسیه

= ۱۷ سال در کشور قبرس

 

در بریتانیا حداقل سن رابطه جنسی با رضایت 16 سال اعلام شده اسـت اما از کودکان زیر 13 سال هم یک قانون مضاعف دیگر برای محافظت از آن ها در مقابل رابطه جنسی استفاده میشود. نظرسنجی ملی درباره رفتارهای جنسی و سبک زندگی هر ده سال یک‌بار انجام می شود و تصویری دقیق از رفتارهای جنسی در بریتانیا رابه دست میدهد.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

نظرسنجی اخیر بوسیله تیم تحقیق دانشگاه بهداشت و طب حاره‌اي لندن درسال‌هاي 2010 تا 2012 با پرسش از حدود سه هزار جوان تهیه شده اسـت کـه نتیجه آن در نشریه دکتری بریتانیا منتشر شده اسـت. دراین تحقیق حدود 40 درصد دختران و 26 درصد پسران گفتند احساس میکنند کـه تجربه اولین رابطه جنسی در سن مناسب اتفاق نیفتاده اسـت.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

در حقیقت بیشتر آن ها افسوس خوردند کـه کاش دیرتر اینکار را کرده بودند. تعداد کمی هم گفتند کـه باید زودتر اینکار را انجام می‌دادند. بر اساس این تحقیق، “اغلب پرسش‌شوندگان در ۱۸ سالگی، نیمی از آن ها بـه محض ورود بـه ۱۷ سالگی و حدود یک سوم آن ها هم قبل از ۱۶ سالگی اولین رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند.”

 

تمایل برابر دو طرف

این نظرسنجی هم چنین بـه مسئله آمادگی و صلاحیت جنسی پرداخته و این کـه آیا شخص توانایی تصمیم آگاهانه برای داشتن اولین رابطه جنسی را دارد. برای مثال هردو طرف باید بـه اندازه کافی هشیار «نه مست» باشند تا بتوانند بـه عمل جنسی رضایت بدهند و نباید زیر فشار شریک خود اینکار را بکنند.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

حدود نیمی از زنان و چهار نفر از هر ده مرد گفته‌اند کـه در آن زمان چنین معیارهایی را درنظر نداشتند. یک پنجم زنان و یک دهم مردان پاسخ دادند کـه تمایلشان بـه رابطه جنسی با شریک جنسی‌شان بـه یک اندازه نبوده اسـت و حالا بـه نوعی احساس می کنند کـه زیر فشار عمل جنسی را انجام داده‌اند.

 

شرم بکارت و سلامت زنان

پروفسور کایه ویلینگز میگوید کـه سن قانونی نمی تواند نشان دهنده آمادگی فرد برای فعالیت جنسی باشد افراد باهم فرق دارند بعضی‌ ها در 15 سالگی آماده رابطه جنسی هستند و بعضی‌ ها حتّي در 18 سالگی هم این رابطه برایشان زود اسـت.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

یکیدیگر از اعضای تیم تحقیق میگوید کـه نتیجه تحقیق این نظریه را تایید می کند کـه زنان ممکن اسـت بیشتر از مردان بدلیل فشار شریک جنسی خود مجبور بـه رابطه جنسی شوند. او میگوید کـه آموزش‌هاي جنسی در مدارس باید بـه نوجوانان مهارت‌هاي گفت و گو را یاد دهد تا آن ها بتوانند تجربه‌ مثبت و مطمئنی از اولین رابطه جنسی خود داشته باشند.

 

چه زمانی وقت مناسب برای اولین رابطه جنسی است؟

 

اگر بـه برقرای اولین رابطه جنسی فکر میکنید ابتدا این سوال‌ها را از خودتان بپرسید:

 

= آیا اینکار درست اسـت؟

= آیا دوستش دارم؟

= آیا او هم بهمین اندازه مـن را دوست دارد؟

= آیا برنامه‌اي برای پیش گیری از بارداری داریم؟

= آیا ممکن اسـت بعد پشیمان شوم؟

 

آیا درباره استفاده از کاندوم برای پیشگیری از انتقال بیماری‌هاي آمیزشی باهم صحبت کرده‌ایم؟ اگر بـه هر دلیلی نظرم عوض شد، آیا قدرت “نه گفتن” دارم؟ آیا هردو راضی بـه اینکار هستیم؟

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

اگر بـه همه ی این سوال‌ها پاسخ مثبت دادید، زمان مناسبی اسـت. اما اگر پاسخ شـما بـه سوال‌هاي زیر مثبت باشد یعنی هنوز برای شـما زود اسـت. آیا بخاطر فشار افراد دیگر مثل دوستان یا شریک جنسی‌ام اینکار را می کنم؟ آیا رابطه جنسی را برقرار میکنم تا بـه دوستانم پز بدهم و تایید آن ها را بگیرم؟

 


 

فرانسه سن قانونی برای سکس را 15 سال تعیین می‌کند

مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان و مردان در دولت فرانسه بـه رسانه‌ ها گفت کـه دولت این کشور تصمیم گرفته کـه ۱۵ سال را حداقل سن لازم برای رابطه جنسی با رضایت تعیین کند. دولت فرانسه قصد دارد ” ۱۵ سال” را بعنوان حداقل سن لازم برای داشتن رابطه جنسی با رضایت طرفین تعیین کند، این یعنی داشتن سکس با افراد زیر این سن تجاوز جنسی محسوب خواهد شد.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان و مردان در دولت فرانسه، از این تصمیم کـه در پی توصیه پزشکان و کارشناسان قانونی گرفته شده اسـت، استقبال کرد. در حال حاضر در فرانسه براساس قوانین کنونی، دادستان ها باید ثابت کنند کـه رابطه جنسی با فرد زیر ۱۵ سال،بـه اجبار بوده تا پرونده بعنوان تجاوز جنسی بررسی شود. این تغییر بـه دنبال دو مورد اخیر دراین کشور بوده اسـت.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

دو مرد بـه داشتن رابطه جنسی با دختران یازده ساله متهم بودند. بر اساس قوانین کنونی، اگر اعمال خشونت و اجبار بـه اثبات نرسد، متهمان فقط بـه سوءاستفاده جنسی متهم میشوند. حداکثر مجازات برای چنین جرمی ۵ سال حبس و جریمه نقدی تا حدود ۸۷ هزار دلار خواهد بود. مجازات برای اذيت جنسی افراد بالغ و نابالغ یکسان اسـت اما افرادی کـه بـه تجاوز متهم شوند، با مجازات شدیدتری رو بـه رو خواهند شد.

 

تعیین حداقل سن برای رابطه جنسی مبتنی بر رضایت در فرانسه بخشی از برنامه دولت این کشور برای وضع قوانینی بر علیه خشونت و اذيت جنسی اسـت کـه در هفته‌هاي آینده اعلام خواهد شد. در فرانسه برای تعیین سن ۱۳ یا ۱۵ سال اختلاف نظر وجود داشت اما در نهایت و بـه دنبال کمپین گروه‌هایي کـه با خشونت علیه کودکان مقابله میکنند ۱۵ سال تعیین شد.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

خانم شیاپا بـه خبرگزاری فرانسه گفت کـه از این کـه سن بالاتر تعیین شده “خوشحال” اسـت. امانوئل مکرون،رئیس جمهوری فرانسه، هم از تعیین این محدودیت سنی حمایت کرده اسـت. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از تعیین ۱۵ سال بعنوان سن قانونی برای داشتن سکس مبتنی بر رضایت طرفین حمایت کرد.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

در ماه نوامبر گذشته، یک مرد ۳۰ ساله از اتهام تجاوز بـه یک دختر ۱۱ ساله تبرئه شد چرا کـه در دادگاه نتوانستند ثابت کنند کـه اقدام این مرد با اجبار، تهدید، خشونت و یا غافلگیری همراه بوده اسـت. یک مورد دیگر، دادگاه یک مرد ۲۸ ساله رابه اذيت جنسی متهم کرد نه تجاوز جنسی چون گفته شد کـه قربانی بـه زور مجبور بـه رابطه جنسی نشده بوده اسـت. اما در تجدید نظر این حکم، مجازات تجاوز جنسی برای او تعیین شد.

 


 

انواع انحراف جنسی را بشناسید

«پارافیلی» مشکلات نظارت تکانه جنسی اسـت کـه با تخیلات، امیال و رفتارهای مکرر جنسی متمرکز بر اشیاء، فعالیت‌ها یا موقعیت‌هاي غیرمعمولی مشخص میشود کـه برای دیگران از لحاظ جنسی محرک نیست. در اغلب موارد این اشیاء، فعالیت‌ها یا موقعیت‌ها برای اینکه افراد کارکرد جنسی داشته باشند، ضروری‌اند.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

امیال و رفتارهای فرد مبتلا بـه پارافیلی ممکن اسـت باعث ناراحتی قابل توجه یا اختلال کارکرد شخصی، اجتماعی یا شغلی شود. فرد دچار پارافیلی را ممکن اسـت «منحرف» بخوانند و این رفتارها ممکن اسـت پیامد هـای اجتماعی و قانونی وخیمی برای او داشته باشد. پارافیلی یا انحراف جنسی انواع متعددی دارد و با رفتارهای متعددی ممکن اسـت بروز کند؛ از جمله:

 

نمایشگری

نمایشگری با تخیلات، امیال یا رفتارهای شدید و برانگیزاننده جنسی مشخص میشود و شامل نشان دادن دستگاه تناسلی بـه یک فرد غریبه و بی‌خبر اسـت. افراد دچار این مشکل، نیاز بـه غافلگیری، تکان دادن یا تاثیرگذاری بر طعمه‌هاي خود دارند.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

این عارضه طبق معمولً محدود بـه نشان دادن اسـت و فرد بیش از این حد، آسیب‌رسانی انجام نمی دهد ولی در دسترس مشکلات قانونی قرار خواهد گرفت. تماس واقعی جنسی با قربانی نادر اسـت اما ممکن اسـت فرد حین نمایشگری یا تخیل درباره آن بـه خودارضایی بپردازد.

 

یادگارپرستی «فتیشیسم»

امیال جنسی فرد مبتلا بـه این مشکل بر اشیای غیرزنده متمرکز اسـت. این فرد با پوشیدن یا لمس یک شیء بـه تحریک جنسی میرسد؛ برای مثال لباس، کفش زنانه، لباس زیر زنانه و مانند آن ها.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

فرد یادگارپرست ممکن اسـت روابط با همسر را کنار بگذارد یا فعالیت‌هاي جنسی‌اش رابا این تمایلات ترکیب کند. وقتی شیء یادگار بـه کانون منفرد میل جنسی تبدیل میشود، فرد آمیزش جنسی با همسر را ترک میکند.

 

مالش گری

در فرد دچار این مشکل، کانون امیال جنسی، لمس یا مالش دستگاه تناسلی بـه بدن یک فرد ناآشنا و بی‌خبر اسـت. در اغلب موارد، این رفتار را مردان در محیط‌هاي شلوغ با زنان انجام میدهند. این عارضه نیز ممکن اسـت برای فرد مبتلا مشکلات قانونی بـه دنبال داشته باشد.

 

پدوفیلی

افراد مبتلا بـه این عارضه تخیلات، امیال یا رفتارهایی شامل فعالیت جنسی غیرقانونی با بچه‌هاي بالغ‌نشده دارند. این رفتارها ممکن اسـت شامل طیفی از رفتار «از لخت‌کردن تا تماس جنسی اجباری» باشد. عده اي از پدوفیل ها عمل جنسی را فقط با کودکان انجام می دهند «پدوفیل انحصاری» و بـه بزرگسالان تمایل ندارند. برخی دیگر فقط با خانواده و بستگان نزدیک اینکار را انجام میدهند «زنای با محارم».

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

گاهی هم بچه‌هاي دیگر قربانی میشوند. پدوفیل هاي شکارچی ممکن اسـت از زورگویی یا تهدید بـه افشا برای تداوم سوءاستفاده خود استفاده کنند. پزشکان و سایر کارکنان بهداشتی از لحاظ قانونی موظفند کـه چنین سوءاستفاده‌هایي از افراد صغیر را گزارش کنند. این فعالیت نوعی تجاوز هم محسوب می شود و محکومیت‌هاي سنگینی بـه دنبال دارد.

 

خودآزاری جنسی «مازوخیسم»

افراد مبتلا بـه این عارضه بر تخیلات، امیال و رفتارهایی متمرکزند کـه شامل عمل «واقعی نه، شبیه‌سازی شده» مورد توهین قرار گرفتن و کتک خوردن اسـت یا هر چیز دیگری کـه باعث رنج بردن انها شود تا بـه ارضای جنسی برسند. این اعمال خودآزارانه ممکن اسـت بـه توهین شفاهی محدود یا شامل کتک خوردن، بستن دست‌وپا و دیگر موارد سوءاستفاده باشد. افراد خودآزار ممکن اسـت تخیلاتشان را روی خودشان پیاده کنند.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

مثلا پوستشان را سوراخ کنند یا ببرند یا خودشان را بسوزانند، یا بـه دنبال همسرانی باشند کـه از توهین و اذيت دیگران لذت ببرد «دیگرآزار یا سادیست». گاهی در بین افراد عادی هم تخیلات یا رفتاری شبیه دیگرآزاری یا خودآزاری وجوددارد اما در اغلب موارد این برون‌ریزی بـه صورتی توافق‌شده بـه شکل فانتزی انجام میشود. افراد میدانند کـه این رفتار یک «بازی» اسـت و از ایجاد درد یا جراحت واقعی اجتناب می شود.

 

دیگر آزاری «سادیسم»

افراد مبتلا بـه این عارضه تخیلات مداومی دارند کـه در آن تحریک جنسی با رنج روانی یا جسمی «از جمله توهین و وحشت ایجاد کردن» در شریک جنسی ایجاد میشود. در شدیدترین شکل، دیگرآزاری جنسی ممکن اسـت با اعمال غیرقانونی مانند تجاوز، شکنجه وحتی قتل همراه شود. البته باید توجه داشت کـه اگرچه تجاوز ممکن اسـت تظاهری از دیگرآزاری جنسی باشد.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

اما اغلب موارد تجاوز بـه این عارضه مربوط نمی شود و درد قربانی، تحریک جنسی متجاوز را بیشتر نمیکند. در عوض تجاوز شامل ترکیبی از ارضای جنسی و اعمال قدرت بر قربانی اسـت. افراد دچار دیگرآزاری جنسی بـه درمان شدید روان‌دکتری نیاز دارند و ممکن اسـت بدلیل اعمالشان مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

 

دیگرپوشی «ترانسوستیسم»

دراین عارضه کـه بـه آن «فتیشیسم دیگرپوشانه» هم میگویند، پوشیدن لباس زنانه باعث تحریک جنسی یا تشدید تحریک جنسی مردان می شود. طبق معمولً برانگیختگی جنسی شامل شریک جنسی واقعی نمیشود اما ممکن اسـت فرد در تخیل خودش را در قالب شریک جنسی زن هم تصور کند.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

عده اي از این مردان فقط بـه لباس‌هاي زنانه خاصی مثل لباس زیر علاقه دارند و برخی دیگر لباس کامل زنانه رابه همراه آرایش مو می‌پسندند. دیگرپوشی بـه خودی خودی اشکالی ایجاد نمی کند، بجز اینکه فرد برای برانگیختگی یا تجربه لذت جنسی بـه آن نیازمند اسـت.

 

چشم‌ چرانی

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

این اختلال شامل رسیدن بـه تحریک جنسی از طریق مشاهده شخص بی‌خبر و ناراضی در حال لخت شدن یا در حال انجام فعالیت جنسی اسـت. فرد چشم‌چران ممکن اسـت بـه خودارضایی همدست بزند و بـه دنبال تماس جنسی با فردی کـه مشاهده میکند، نیست.

 

شیوع

اغلب پارافیلی‌ها نادر هستند و در بین مردان بیش از زنان شیوع دارند «حدود ۲۰ بـه ۱» اما دلیل این تفاوت میان زنان و مردان مشخص نیست. با اینکه در تعداد زیادی از این اختلالات، رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی دیده میشود، در مواردی هم تهاجمی یا آسیب‌رسان بـه دیگران نیستند. در بین این اختلالات، پدوفیلی، نمایشگری، چشم چرانی، دیگرآزاری و مالشگری جرم محسوب میشوند.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

اما داشتن تخیلات یا رفتارهای پارافیلیایی همیشه بـه معنای مبتلا بودن بـه بیماری روانی نیست. این تخیلات یا رفتارها ممکن اسـت در اشکال بسیار خفیفی وجود داشته باشند و باعث اختلال کارکرد فرد و مانع ایجاد روابط سالم فرد با دیگران نشوند و بـه فرد یا دیگران آسیب نرسانند و بـه پیگرد قانونی نینجامند. ممکن اسـت این تمایلات در حد تخیلات در هنگام فعالیت جنسی باقی بمانند.

 

علت

دقیقاً معلوم نیست کـه چـه عواملی پارافیلی ایجاد میکنند. برخی کارشناسان ضربه‌هاي عاطفی در دوران کودکی مانند مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفتن را مقصر میدانند. برخی دیگر معتقدند این اشیاء یا موقعیت‌ها هنگامی بـه صورت عامل تحریک جنسی این افراد درمی‌آید کـه بـه صورت مکرر و متوالی باعث فعالیت جنسی خوشایندی شده باشند.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

در اغلب موارد افراد مبتلا بـه پارافیلی در ایجاد رابطه شخصی و جنسی با دیگران مشکل دارند. تعداد زیادی از پارافیلی‌ها در دوران نوجوانی آغاز میشود و تا بزرگسالی ادامه پیدا میکند. شدت و بروز تخیلات مربوط بـه پارافیلی در هر فردی متفاوت اسـت و ممکن اسـت با افزایش سن کاهش یابد.

 

درمان

اغلب موارد پارافیلی با مشاوره و روان‌درمانی درمان میشود تا بـه فرد کمک شود رفتارهایش را تغییر دهد. داروها ممکن اسـت بـه کاهش احساس اجباری کـه فرد مبتلا پارافیلی برای انجام آن رفتارها تجربه می کند، کمک کنند و میزان تخیلات و رفتارهای انحرافی را کاهش دهند. در افرادی کـه بروزهای مکرر رفتارهای خطرناک یا نابه‌هنجار جنسی را تجربه میکنند، ممکن اسـت درمان هورمونی تجویز شود.

سن مناسب برای اولین رابطه جنسی | اولین تجربه در چه زمانی؟

تعداد زیادی از این داروها باعث کاهش میل جنسی فرد میشوند. درمان پارافیلی وقتی بیشترین تأثیر را دارد کـه بـه صورت درازمدت انجام شود. عدم تمایل بـه پذیرش درمان ممکن اسـت مانع موفقیت آن شود. ضروری اسـت کـه افرادی کـه پارافیلی‌هاي آن‌ها ماهیتی مجرمانه دارد، پیش از آسیب‌رساندن بـه دیگران و ایجاد مشکلات قانونی برای خودشان بـه افراد متخصص مراجعه کنند.