پارس ناز پورتال

شب های سفید روسیه چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

شب های سفید روسیه چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

شب های سفید سن پترزبورگ | شبهای سفید روسیه یکی از جاذبه های دیدنی این کشور است. اطلاع از تاریخ دقیق شبهای سفید روسیه و فستیوال های شبهای سفید سن پترزبورگ در این صفحه.

 

یکی از جذابترین و محبوبترین جاذبه های دیدنی روسیه، پدیده شبهای سفید است که هر سال گردشگران زیادی را از اقصا نقاط دنیا به سمت خود میکشاند. شبهای سفید روسیه را در بیشتر شهرهای این کشور به خصوص در سنت پترزبورگ می توانید مشاهده کنید. همراه با الفبای سفر با این پدیده جذاب بیشتر آشنا شوید.

شب های سفید روسیه چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

شبهای سفید روسیه

پدیده شب های سفید در روسیه چیست؟

شبهای سفید روسیه یک پدیده طبیعی است که علت اتفاق افتادن این پدیده حیرت انگیز وسعت مدار عرضی است که باعث می شود تا در یک زمان طلوع و غروب خورشید رخ بدهد. به عبارتی خورشید قادر نیست که موقع غروب در افق فرو رود و تاریکی شب را به وجود آورد در نتیجه هوا روشن باقی می ماند. گردشگرانی که علاقه مند هستند تا این پدیده زیبا را مشاهده کنند می توانند تور مسکو سنت پترزبورگ خود را از قبل رزرو کنند.

 

تاریخ دقیق شب های سفید روسیه

شب های سفید روسیه در اوایل خرداد ماه تا اوایل تیر در شهرهای شمالی این کشور رخ می دهد. بهترین زمان سفر و تاریخ دقیق برای تماشای پدیده شبهای سفیده روسیه از ۲۱ خرداد ماه تا ۱۱ تیر ماه میباشد تا تجربه ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید.

 

شب های سفید سنت پترزبورگ و گردش در این شهر

تماشای شب های سفید روسیه در بیشتر شهرهای این کشور قابل مشاهده است اما بهترین انتخاب شب های سفید سن پترزبوگ می باشد. اینکه در شب نیز هوا مانند روز روشن است یک جاذبه بسیار جالب می باشد و گردشگران تور سن پترزبورگ زمانی که برای تماشای این پدیده به کشور روسیه سفر می کنند در شب نیز به گردش و گشت و گذار در خیاباهای این شهر و بازدید از جاهای دیدنی روسیه می پردازند.

 

شب های سفید فضای جالبی را ایجاد می کند. تصور کنید، در ساعت 10 شب در خیابان در حالی که هوا روشن است در خیابانها در حال قدم زدن هستید! این یک تجربه بی نظیر و حس متفاوتی را برایتان ایجاد خواهد نمود.

 

پدیده شب های سفید را روی رودخانه نوا ببینید

اگر سفر با تور روسیه خود را همزمان با تاریخ دقیق شب های سفید روسیه برنامه ریزی کردید، قایق سواری روی رودخانه نوا را هرگز فراموش نکنید. تور قایق سواری رودخانه نوا معمولا زمانی برگزار می شود پلهای متحرک روی رودخانه باز و بسته میشوند و در روزهایی که پدیده شبهای سفید رخ می دهد چشم اندازی بسیار دیدنی را به وجود می آورد. آسمان آبی و افق تقریبا صورتی و انعکاس این نورها بر روی آب رودخانه فضای رویایی را به چشمانتان هدیه می کند.

شب های سفید روسیه چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

پدیده شبهای سفید سنت پترزبورگ

فستیوال شبهای سفید سن پترزبورگ

هر سال حدود 4 میلیون گردشگر تور روسیه شبهای سفید برای تماشا و عکاسی از این پدیده زیبا به کشور روسیه سفر می کنند. همچنین در این ایام، فستیوال شبهای روشن روسیه نیز برگزار می شود. این جشنواره با برنامه های شاد و مفرح و جذاب مانند جشن ها و فستیوال های مختلف، نور پردازیهای دیدنی، آتش بازی، نمایشهای گوناگون، جشنواره های موسیقی، رقصهای محلی و بومی روسیه و یا گروهی به خصوص رقص باله و اپراهای مشهور این کشور همراه است که جلوه و شکوه بی نظیری را به وجود می آورد. شما نیز با رزرو بلیط پرواز سن پترزبورگ می توانید شاهد این جشنوارهای باشکوه باشید.

 

فستیوال شبهای سفید با اجرای مراسم های جذاب

بخش مهمی از فستیوال شبهای سفید شامل برگزاری مجموعه ای از اجراهای موسیقی، ارکستر، رقص باله در سالن تئاتر Mariinsky می باشد. برنامه های روزانه مختلفی در این سالن تئاتر در طول این جشنواره برگزار می شود.معمولا اجراهای بعد از ظهر  ساعت 7 شب و گاهی ساعت 6 آغازمی شود.

 

علاوه بر این، صبح ها نیز معمولا ساعت 12 و یا 2 بعد از ظهر نیز اجرایی انجام می شود. نخستین برگزارکننده ی این فستیوال اولین شهردار سن پترزبورگ به نام Anatoly Sobchak بود و از سال ۱۹۹۳ هرساله این فستیوال برگزار می شود.

 

تعدادی از ستارگان مشهور که در فستیوال شبهای سفید روسیه اجرا دارند عبارتند از :Olga Borodian , Placido Domingo Alfred Brendel, Anna Netrebko , Carlo Maria , Gido Kremer , Alexander Toradze , James Conlon

 

شب های سفید سن پترزبورگ و جشن بادبان سرخ

در جشن بادبان سرخ آتش بازی های پر شور برگزار می شود که جشن پایان مدارس در هر سال در سن پترزبورگ می باشد. این سنت پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز گردید. هنگامی که برای برگزاری جشن پایان سال همه مدارس با هم متحد شدند و سمبل آن نیز کتاب محبوب ” بادبان سرخ ” نوشته ی الکساندر گرین شد.

 

در آن موقع یک قایق با بادبان سرخ رنگ از خاکریز انگلیس به سمت کاخ زمستانی حرکت می کرد و این مراسم تبدیل به یک سنت شد که هر سال در پایان جولای جشن پایان مدارس گرفته می شود. محبوبیت کتاب بادباک سرخ و این جشن در سال ۱۹۶۱ پس از ساخت فیلمی با همین عنوان توسط Starring Anastasiya  دو چندان گردید.

شب های سفید روسیه چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

شب های سفید سن پترزبورگ

کارناوال های فستیوال شب های سفید سن پترزبورگ

بزرگترین و مشهورترین کارناوال فستیوال شبهای سفید روسیه در نزدیکی کاخ پترهوف در سن پترزبورگ می باشد. در طول این مراسم تعدادی از بازیگران با لباس های زمان کاترین کبیر و پیتر برخی از وقایع تاریخی آن زمان را به اجرا در می آورند. میدان کاخ واقع در سن پترزبورگ یکی از مکان های اجرای کارناوال ها و مکانهای دیدنی روسیه می باشد.

 

سوالات متداول پدیده شب های سفید روسیه 

زمان دقیق پدیده شبهای روسیه چه موقعی است؟

تاریخ دقیق برای تماشای پدیده شبهای سفیده روسیه از ۲۱ خرداد ماه تا ۱۱ تیر ماه میباشد تا تجربه ای متفاوت را در طول سفر خود کسب کنید.

 

شبهای سفید سنت پترزبورگ چیست؟

شبهای سفید روسیه یک پدیده طبیعی است که علت اتفاق افتادن این پدیده حیرت انگیز وسعت مدار عرضی است که باعث می شود تا در یک زمان طلوع و غروب خورشید رخ بدهد. به عبارتی خورشید قادر نیست که موقع غروب در افق فرو رود و تاریکی شب را به وجود آورد در نتیجه هوا روشن باقی می ماند.

 

شبهای سفید روسیه چگونه است؟

اینگونه که در شب نیز هوا مانند روز روشن است و یک جاذبه بسیار جالب را به وجود می آورد.با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تور روسیه، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.