پارس ناز پورتال

با تلویزیون‌های 4K سونی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

با تلویزیون‌های 4K سونی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

تلویزیون 4K سونی دارای بهترین طراحی در دنیای تلویزیون‌ها بوده و در حال حاضر این تلویزیون‌های سونی از طرفداران زیادی بهره‌مند هستند. تلویزیون‌های 4K سونی دارای ساختار و طراحی ظاهری بسیار ظریف بوده و از حداقل هاشیه برخوردار هستند. بنابراین اگر انتخاب شما یکی از تلویزیون‌های 4K سونی باشد، می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه خود را با تمرکز کامل در آن مشاهده کنید.

با تلویزیون‌های 4K سونی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

تلویزیون ۴k سونی چه ویژگی های دارد؟

شرکت سونی یکی از پرآوازه‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید لوازم الکترونیکی خانگی است که بهترین تلویزیون‌ها را به بازار عرضه می‌دهد. در حال حاضر مدل‌های مختلف تلویزیون 4K سونی در بازار موجود است که تمامی آن‌ها از هر نظر کاملا منطبق با آخرین استانداردهای روز دنیا تولید شده‌اند. برخی از مهمترین ویژگی‌ 4K سونی به شرح زیر است.

 

* موتور تصویر صفحه نمایشگر

موتور صفحه نمایشگر تلویزیون‌های 4K سونی HDR است. همچنین دارای قابلیت پشتیبانی از استاندارد Extreme ارتقاء تصاویر به کمک  X-Reality™ PRO از جمله مهمترین ویژگی‌های سری تلویزیون‌های 4K سونی بوده و کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند.

 

به نحوی که شما با مشاهده تصاویر و فیلم‌های مورد علاقه خود با این سری محصولات سونی تصاویر و رنگ‌ها را بسیار نزدیک به واقعیت مشاهده می‌کنید. در کنار کیفیت تصاویر بالا، اکثر تلویزیون 4K سونی دارای رزولوشن 3840×2160 هستند که همین امر نیز بر افزایش کیفیت تصویر نزدیک شدن آن با واقعیت نقش بسیار تأثیرگذاری دارد.

 

در واقع رزولوشن نام برده سبب می‌شود کنتراست تلویزیون ۶ برابر قوی‌تر از دیگر محصولات هم رده این سری تلویزیون‌ها در بازار شود. به این ترتیب شما به همراه خانواده تجربه‌ای ناب و بی‌نظیر از دیدن فیلم با تلویزیون‌های 4K سونی کسب می‌کنید.

 

البته ناگفته نماند که تکنولوژی X-Motion  Clarity نیز مزید بر علت شده و در کنار پخش تصاویر کاملا واضح، امکان تماشای سریع ترین تصاویر را با کیفیت بالا به واسطه یک تلویزیون 4K سونی نیز برای شما فراهم ساخته است. همین عامل سبب تمایز بالای تلویزیون‌های 4K سونی نسبت به دیگر برندها شده و آن‌ها را به بهترین گزینه برای گیمینگ تبدیل کرده است.

 

* کنتراست

کنتراست، یک تلویزیون هر چقدر بالاتر باشد، ارائه تصاویر و صحنه‌های ناب و درجه یک از نورهای خیره کننده در تاریکی‌های عمیق نیز راحت‌تر ممکن می‌شود. از آنجایی تلویزیون‌های 4K سونی از نظر کنتراست در سطح عالی قرار دارند، شما شاهد بخش تصاویر بسیار واضح و باکیفیت در تاریکی به واسطه آن‌ها خواهید بود.

 

همچنین تقویت کننده کنتراست پویا شرایطی را برای این تلویزیون‌ها ایجاد می‌کند که تمام قسمت‌های روشن صفحه روشن‌تر و قسمت‌های تاریک را سیاه‌تر و عمیق‌تر نشان می‌دهند. بنابراین کیفیت بالای این سری محصولات سونی ارزش صرف هزینه را دارد. به عنوان مثال شاید قیمت تلویزیون فورکی سونی نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های دیگر گران‌تر باشد، اما در عوض تجربه‌ای که شما از مشاهده فیلم با آن کسب می‌کنید نیز بی‌نظیر است.

با تلویزیون‌های 4K سونی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

* کیفیت رنگ

در رابطه با ویژگی‌های مرتبط با رنگ سری تلویزیون‌های 4K باید بگویم که دارای نقشه برداری دقیق رنگ هستن و به همین دلیل می‌توانند هر صحنه و پیکسل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. به این ترتیب یک طیف رنگی بسیار طبیعی و جذاب دارند.

 

همچنین تقویت کننده کنتراست پویا شرایطی را برای این تلویزیون‌ها ایجاد می‌کند که تمام قسمت‌های روشن صفحه روشن‌تر و قسمت‌های تاریک را سیاه‌تر و عمیق‌تر نشان می‌دهند.در واقع سری تلویزیون‌ها 4K سونی هر رنگی نفس می‌کشد.

 

زیرا مجهز به صفحه نمایشی با تکنولوژی TRILUMINOS هستند. تکنولوژی ذکر شده یک پردازش قدرتمند جهت کنترل رنگ پویا بوده و به همین دلیل نمایشگرهای 4K سونی می‌توانند، رنگ‌های قرمز، سبز و آبی را کاملا غنی و زنده به نمایش بگذارند.

 

همچنین داری طیف رنگی گسترده ای بوده و رنگ‌ها را بسیار زنده و نزدیک به واقعیت نشان می‌دهند. این نمایشگرها به راحتی قادر هستند رنگ‌هایی که تکثیر آن‌ها سخت است را از یکدیگر متمایز کنند. به این ترتیب شما قادر هستید تمام رنگ‌های ظریف آبی، سبز و قرمز را به همراه سایه‌ها ببینید.

 

دیگر ویژگی قابل ذکر در رابطه با کیفیت پخش رنگ‌ها از این نمایشگرها نقشه‌برداری دقیق رنگ است. به همین دلیل یک تلویزیون 4K سونی تمام رنگ‌ها را به صورت کاملا جداگانه و دقیق در زمان واقعی افزایش و بهینه می‌کند.

 

* کیفیت صدا

شاید یک تلویزیون 4K سونی صوتی معمولی داشته باشد. اما صدایی که از آن پخش می‌شود بسیار واضح است. زیرا اغلب تلویزیون‌های 4K سونی مجهز به تکنولوژی HX DSEE هستند. به همین دلیل تمام منابع صدا پس از تجربه و تحلیل با فرکانس بالا پخش شده و تمام اصوات ‌پخش شده از آن بسیار واضح می‌شوند.

 

همچنین به دلیل مجهز بودن به تکنولوژی DSEE صداها طبیعی و نزدیک به واقعیت بوده و هنگامی که شما به همراه خانواده پای تلویزیون‌های 4K سونی می‌نشینید، برنامه‌های تلویزیونی را با تصاویر و صدایی هماهنگ و کاملا واقعی دریافت می‌کنید.

 

جالب است بدانید سری تلویزیون‌های 4K سونی با کمک فناوری پاک کردن فاز صوتی پاسخ فراکانس‌های بلندگو را تحلیل و تجزیه و نمونه برداری کرده و سپس با توجه به اطلاعاتی که کسب می‌کنند یک پاسخ کاملا طبیعی به بلندگوها ارائه می‌دهند. زیرا فناوری پاک کردن فاز صوتی هرگونه اوج و افت را حذف کرده و به این ترتیب صدای خالص و طبیعی به شونده ارائه می‌دهد.

 

دیگر ویژگی که اکثریت تلویزیون‌های 4K سونی به آن مجهز بوده و تاثیر بالقوه بر کیفیت صدای آن‌ها می‌گذارد فناوری S-Force Surround Sound PRO است. این سیستم تقویت صدا برخلاف بسیاری از سیستم‌ها که دارای فقط یک کانال هستند، از پردازش مستقیم چند کاناله بهره‌مند بوده و بر واقعی‌تر و قدرتمندتر بودن صدا می‌افزاید.

با تلویزیون‌های 4K سونی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

کیفیت نور پس زمینه

در رابطه با کیفیت نور نیز باید بگویم که با توجه به درخشندگی نور پس زمینه‌ای که نمایشگرهای 4K سونی دارند محدوده روشنایی بسیار ایده‌آلی را به نمایش می‌گذارند. همچنین صحنه‌ها را بسیار زنده و واقعی نشان می‌دهند و هر صحنه را با سیاهی‌های عمیق‌تر و هایلایت‌های روشتن‌تر کاملا زنده نشان می‌دهند.

 

جالب است بدانید که یک تلویزیون 4K سونی می‌تواند با بهره گرفتن از یک سری الگوریتم منحصربه‌فرد، نور پس‌زمینه برای مناطق تاریک را کاهش داده و طیف روشنایی بسیار گسترده‌تری را ارائه ‌دهد. به این ترتیب حاکم شدن روشنایی ثابت در سراسر صفحه نمایش تلویزیون سبب می‌شود تصاویر با تمام جزییات و رنگ عالی به نظر برسند. همچنین با مجهز بودن به تقویت کننده کنتراست پویا محدوده روشنایی صفحه نمایشگر فریم به فریم و به صورت مداوم ارتقا یافته و بهینه می‌شود.

 

تلویزیون‌های  4K سونی کدامند؟

در این قسمت از مقاله تصمیم داریم چند مورد از تلویزیون‌های مدرن 4K را که شرکت سونی در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کرده و اکنون شما از طریق نمایندگی تلویزیون سونی فعال در کشور به آن دسترسی دارید را معرفی کنیم. 

 

تلویزیون سونی A90J

تلویزیون سونی A90J از سری محصولات سال 4K سونی سال ۲۰۲۱ است. این محصول  مجهز به صدا 30 وات120 هرتز و صفحه نمایش OLED / پنل  WRBG3×USB بوده و از یک سیستم عامل Google TV4×HDMI با گیرنده داخلی و خارجی نیز برخوردار است.

 

تلویزیون سونی A80J

تلویزیون سونی A80J دیگر محصول سال ۲۰۲۱ 4K سونی است که دارای کیفیت صدا 30 وات120 هرتز و صفحه نمایشی با فناوری OLED / پنل WRGB3×USB است. این محصول نیز یک تلویزیون هوشمند بوده و دارای سیستم عامل Google TV 4×HDMI است.

 

تلویزیون سونی X95J

یکی دیگر تلویزیون‌های 4K که در سال 2021 روانه بازار شده تلویزیون سونی X95J است که دارای کیفیت صدا 50 وات120 هرتز بوده و مجهز به صفحه نمایشی با تکنولوژی LED / پنل VAUSBx3 است.

با تلویزیون‌های 4K سونی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

نتیجه‌گیری

تلویزیون 4K سونی دارای کیفیت مطلوبی از هر نظر است. مخصوصا برای گیمینگ این سری تلویزیون‌های برند سونی بسیار روی بورس بوده و یکی از دلیل اصلی استعلام قیمت ۸۵ اینچ سونی از طرف کاربران نیز به همین دلیل صورت می‌گیرد. در حال حاضر تلویزیون‌های متعددی با تکنولوژی 4K می‌توان در بازار یافت. منتهی شما باید تلاش کنید گزینه‌ای متناسب با سطح توقعات و بودجه خود را انتخاب کنید.