پارس ناز پورتال

نکاتی برای انتخاب شرکت مناسب برای طراحی داخلی فضای اداری

نکاتی برای انتخاب شرکت مناسب برای طراحی داخلی فضای اداری

همه ما می‌دانیم که مهم است که طراحی فضای اداری ما فرهنگ و ارزش‌های تجاری ما را نشان دهد. اگرچه میان وعده‌های سالم، لوازم اداری و … می‌توانند رضایت کارکنان را به دنبال داشته باشد، اما نباید از مبلمان و طراحی فضای داخلی دفتر خود غافل بمانید! علیرغم این که این مورد اغلب نادیده گرفته می‌شوند و تأثیر زیادی بر سلامت و بهره‌وری کارکنان شما دارند.

 

بسیاری از کارفرمایان امروزه متوجه شده‌اند که محیط دفتر مستقیماً بر رضایت، خلاقیت و بهره‌وری کارکنان تأثیر می‌گذارد. با این اوصاف آیا شما نیز به دنبال طراحی مجدد یا به روز رسانی طرح دفتر خود هستید با ما همراه باشید. در طول این مقاله ما همه چیزهایی را که باید برای انتخاب شرکت مناسب طراحی داخلی فضای اداری بدانید را بررسی می‌کنیم.

 

کار یک طراح اداری به سرعت پیچیده است زیرا وظیفه اصلی آن‌ها استفاده از فضای اداری است که تیم مدیریتی شما تصمیم گرفته است آن‌ها را اجاره یا خریداری کند و یک فضای اداری کاربردی و در عین حال زیبا برای کارمندانی که معمولاً هرگز ملاقات نکرده و با آن‌ها تعامل نداشته‌اند ، ایجاد کند.

 

به همین دلیل است که معمولاً یک مدیر دفتر ، مدیر منابع انسانی یا مدیر عملیات مأموریت دارد تا با یک طراح داخلی مشارکت کند تا به سؤالات پیچیده مانند “فرهنگ شرکت‌های شما چگونه است؟” و “چه سبکی بیشتر برای تیم شما مناسب است”؟

نکاتی برای انتخاب شرکت مناسب برای طراحی داخلی فضای اداری

طراحی داخلی فضای اداری چیست؟

بر خلاف یک طراح داخلی مسکونی ، یک طراح فضای اداری معمولاً باید با چالش‌های بسیار پیچیده‌تری  کار کند. ملاحظات مربوط به سلامتی کارکنان مانند صندلی‌های ارگونومیک ، اتاق‌های کنفرانس به خوبی طراحی شده و عایق صدا است غیره مورد مهمی است که باید حتماً در هنگام طراحی فضا اداری در نظر گرفته شود.

 

برای طراحی یک دفتر کار عالی نیاز است که جنبه‌های مختلف طراحی آن را در نظر گرفته شود و راهی برای ترکیب همه اجزای لازم برای یک ظاهر متعادل توسط یک طراح داخلی پیشنهاد شود. مطالعات نشان می‌دهد که چیدمان دفتر و سایر عوامل محیطی بر رفاه کارکنان ، موفقیت مالی و بهره‌وری آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

طراحی دفتر چیزی فراتر از ایجاد محیطی است که مبلمان و تجهیزات لازم را برای پشتیبانی از انواع مختلف وظایف کاری فراهم می‌کند. طراحی عالی دفتر فراتر از نگرانی‌های فیزیکی ، عملی است و بهزیستی روانی و احساسی افرادی را که از فضا استفاده می‌کنند را هم در نظر می‌گیرد. شما ممکن است بودجه Google ، Facebook یا شرکت‌های بزرگ را نداشته باشید اما هیچ دلیلی وجود ندارد که طراحی دفتر شما کمتر کاربردی باشد.

 

فاکتورهای انتخاب طراح داخلی فضای اداری

فاکتورهایی که برای انتخاب طراحی داخلی فضای اداری توسط گروه مکعب انجام می‌شود به شرح زیر است:

 

بررسی شرایط و تجربه آن‌ها

گروه طراحی دکوراسیون مکعب با بیش از سال‌ها تجربه در زمینه طراحی دکوراسیون اداری توانسته است جزو برترین ها در زمینه طراحی و اجرا از صفر تا صد فضاهای اداری باشد. با دارا بودن تیم مجرب و حرفه‌ای که متشکل از معماران و طراحان به نام هستند.

 

کسب اطلاع از  شهرت آن‌ها

صحبت با منابع ارائه شده و بررسی سایت‌های معتبر بررسی به شما کمک می‌کند متوجه شوید  که طراح داخلی مورد نظر چگونه کار می‌کند و آیا آن‌ها مناسب طراحی کار و فضای شما است یا خیر

 

مشاهده نمونه کار و بررسی کیفیت کار آن‌ها

بررسی وب‌سایت و حساب شبکه‌های اجتماعی آن‌ها (به ویژه فیس بوک و اینستاگرام) راهی سریع برای تشخیص نوع کار آن‌ها است. برای ارزیابی دقیق‌تر، نمونه کارهای قبلی آن‌ها را درخواست کنید.

 

تخمین سطح اطلاعات آن‌ها از نحوه تأثیر عناصر طراحی بر فضای اداری

یک طراح با تجربه در فضاهای اداری باید بداند که چگونه عناصر مختلف بر کار کارکنان یک دفتر تأثیر می‌گذارد تا بتواند بهترین انتخاب‌ها را برای کارکنان شما توصیه کند.

 

دسترسی آن‌ها به منابع

یک طراح داخلی مجرب و دارای صلاحیت با سابقه به احتمال زیاد به منابع زیادی مانند کارکنان و پیمانکاران برای پروژه‌های خود دسترسی دارد که باعث می‌شود کار طراحی فضای اداری شما با وقفه مواجه نشود.

 

توانایی آن‌ها برای تحویل به‌موقع

یکی از مواردی که باید حتماً در نظر داشته باشید تحقیق راجع به این مسئله است که آیا آن‌ها پروژه‌های قبلی خود را  به موقع تحویل داده‌اند یا تأخیر داشته‌اند.

نکاتی برای انتخاب شرکت مناسب برای طراحی داخلی فضای اداری

اهمیت انتخاب طراحی اداری مناسب

شما و کارمندانتان حداقل 40 ساعت در هفته (و حدود 2000 ساعت در سال!) را در محیط دفتر خود خواهید گذراند. نحوه سازماندهی فضای بین چهار دیواری شرکت شما نه تنها بر زیبایی ، بلکه بر راحتی و رفاه کلی دفتر شما تاثیر گذار است.

 

حتی بر اساس مطالعات یک دفتر ضعیف طراحی شده می‌تواند منجر به” سطح استرس بیشتر ، شکاف عاطفی بین بخش‌ها ، نارضایتی کارکنان ، مشاجرات کارکنان ، مسائل مربوط به سلامت روان ، اضطراب و حتی مشکلات جسمی مانند کمردرد و کاهش بینایی شود. با این حال ، استفاده صحیح از فضای اداری می‌تواند همکاری را تقویت کند ، احساس راحتی و آرامش ایجاد کند و بهره‌وری را افزایش دهد.

 

برنامه ریزی چیدمان فضای اداری شما به چیزی فراتر از چیدمان مجدد برخی از میزها نیاز دارد. برای انتخاب مبلمان ، دست‌کاری در نورپردازی ، باز گذاشتن هدفمند فضای کف و خرید دکوراسیون بی شک نیاز به شرکت معماری دارید که سابقه طراحی فضاهای اداری را داشته باشد.  حتی اگر به دنبال بازسازی دفتر خود هستید ، دانستن اینکه از کجا شروع کنید اغلب  دشوار است.

 

ممکن است ظاهر خاصی در ذهن خود داشته باشید ، یا برای انتخاب سبک مناسب از میان سبک‌های مختلف دفتر و انتخاب‌های موجود سردرگم شده  باشید. حتی اگر فقط به دنبال تغییر چند جزئی در محل کار هستید ، تصمیم گیری صحیح می‌تواند سخت باشد. این‌جا همان جایی است که اهمیت انتخاب شایسته مشاوران و متخصصین طراحی داخلی فضای اداری گروه مکعب خود را نشان می‌دهد.

 

حتی اگر در یک دفتر کوچک گیر کرده‌اید ، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها  و نکات صرفه جویی در فضا ، استفاده از مکان خود را به حداکثر بهره‌وری برسانید. برای دستیابی به بهترین راه‌حل‌های ابتکاری به دنبال شرکت معتبری برای طراحی فضای داخلی خود باشید.

نکاتی برای انتخاب شرکت مناسب برای طراحی داخلی فضای اداری