پارس ناز پورتال

شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟

شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟

یکی از انواع شیشه های پر مصرف این روزها در صنعت ساختمان سازی، شیشه لمینت می باشد. در واقع شیشه لمینت از انواع شیشه ها بوده که دارای ایمنی زیاد می باشد که به دلیل مقاومت بالایی که دارد موجب متمایز شدن این نوع شیشه نسبت به سایر شیشه ها شده است.

 

شیشه لمینت از دو یا چند لایه شیشه تشکیل شده است که در بین هر لایه، طلق PVB قرار میگیرد.سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد وجود داشته باشد این است که شیشه لمینت چیست؟ چه کاربردها و مزایایی دارد؟ قیمت شیشه لمینت چقدر است؟

 

کارشناسان ما در مجموعه شیشه لیا صنعت ایرانیان با ارائه این گزارش به تمام سوالاتی که شما عزیزان در خصوص شیشه لمینت دارید پاسخ خواهند داد. با ما همراه باشید.

 

شیشه لمینت چیست؟

 

شیشه لمینت به شیشه هایی اطلاق می گردد که با استفاده از طلق های شفاف پلیمری به نام poly vinyl butyral یا به اختصار PVB که 0.38 میلیمتر 0.76 میلیمتر و 1.52 میلیمتر ضخامت دارند به یکدیگر میچسبند.

 

پروسه تولید شیشه های لمینیت به این گونه است که شیشه و طلق های PVB که در محیطی کاملا ایزوله قرار دارند درون دستگاهی به نام اتوکلاو قرار میگیرند و دما میبینند تا شیشه و طلق کاملا به هم بچسبند. وجود این طلق ها ما بین شیشه باعث میگردد که شیشه پس از شکست نریزد و به طلق بچسبد.

شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟

آشنایی با شیشه لمینت و کاربردهای آن

شیشه های لمینت نسبت به دیگر شیشه ها از ضریب ایمنی بالاتری برخوردارند. متداولترین این شیشه ها در شیشه جلوی اتومبیل ها دیده میشود و در تصادفات شدید با وجود شکست شیشه به طلق میچسبد و نمیریزد.

 

شیشه های لمینت می توانند از شیشه های خام یا سکوریت شده تولید گردند که بسته به کاربرد شیشه با نظر کارشناسان عرضه می گردد. همچنین بسته به نیاز مشتریان از 2 لایه شیشه 4 میلیمتر تا 5 لایه 10 میلیمتر شیشه های لمینت قابل تولید و عرضه می باشند.

 

کاربردهای شیشه لمینت

اگر ضربه وارد شده به شیشه لمینت به اندازه ایی نباشد که بتواند شیشه را سوراخ کند در سر تاسر شیشه فقط ترک هایی به شکل تار عنکبوت ایجاد می شود. این پدیده به خاطر وجود اتیلن وینیل استات است که با ایجاد پیوند های محکم در جهت های مختلف باعث می شود استحکام شیشه حفظ شود.

 

اما قدرت پلی اورتان ترمو پلاستیک بیشتر است و از آن برای تولید شیشه های مقاوم در برابر گلوله که به شیشه های هوشمند معروف هستند استفاده می شود.اگر بخواهیم درک کنیم که شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟ باید گفت کاربرد اصلی شیشه لمینت در مواردی است که نیاز به ایمنی بالایی در برابر خرده های شیشه داریم.

 

برای مثال در سانروف و شیشه جلو ماشین ها از شیشه لمینت استفاده می شود تا در مواقع خطر و تصادف آسیبی به سرنشینان وارد نشود. همانطور که در توضیح سوال شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟ توضیح دادیم این شیشه ها چند لایه اند به همین دلیل در برابر صدا و دما عایق هستند و این ویژگی باعث شده است که شیشه لمینت عایق در معماری نیز پر کاربرد باشند.

 

شیشه لمینت عایق

ساختار مقاوم شیشه های لمینت کاربرد آن ها را در مناطقی که در خطر طوفان هستند بسیار زیاد کرده کاربرد شیشه لمینت در ویترین خارجی مغازه ها نیز است. با رشد شهرنشینی اهمیت عایق سازی صوتی و حرارتی خانه ها بسیار برجسته تر شده است شیشه های لمینت در مقایسه با شیشه های معمولی چندین برابر بیشتر از ورود و خروج صدا و دما جلوگیری می کنند.

 

اگر می خواهید بدانید شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟ که دارای این ویژگی ها است باید گفت برای افزایش این خاصیت شیشه های لمینت از ترکیبات خاصی از پلی وینیل بوتیرال که خاصیت آکوستیک دارد استفاده می شود. سایر ترکیباتی که در شیشه های لمینت به کار می روند نیز هرکدام به نحوی این ویژگی را در آن تشدید می کنند و حتی جلوی نفوذ اشعه های ماورای بنفش را نیز می گیرند.

 

تاریخچه شیشه های لمینت

 

اولین مورد ساخت شیشه های مقاوم در برابر شکستگی مربوط به شرکتی است که در سال 1902 در فرانسه شیشه های معمولی را به وسیله سلولوئید پوشش می داد تا در برابر شکستگی مقاوم تر باشند. اما یک سال بعد از آن یک شیمیدان فرانسوی شیشه هایی ساخت که چند لایه داشته باشند.

 

هنگامی که دید فلاسک حاوی نیترات سلولز شکست ولی خرد نشد این ایده به ذهن وی آمد که شیشه هایی بسازد که این ویژگی را داشته باشند. البته به فکر ثبت این اختراع نیفتاد تا زمانی که متوجه شد یکی از دلایل مرگ در تصادفات جاده ایی برخورد شیشه با سرنشینان است.

شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟

کاربردهای شیشه لمینت

از آنجایی که تولید این نوع شیشه بسیار کند و پر هزینه بود در ابتدا مورد استقبال قرار نگرفت اما در طول جنگ جهانی در چشمی ماسک های گاز از شیشه های نشکن استفاده شد. بعد از آن کم کم در سایر نقاط جهان نیز از این نوع شیشه ها استفاده شد.

 

و با پیشرفت علم و تکنولوژی کم کم قیمت شیشه لمینت کمتر شد و کیفیت و استحکام آن ها افزایش یافت بعد از گذشت مدتی استفاده از شیشه های نشکن در اتومبیل ها به یک قانون ایمنی تبدیل شد و بعد از آن هزینه تمام شده به حدی مقرون به صرفه بود که برای ساختمان ها نیز از این شیشه ها استفاده کردند.

 

امروزه اکثر شیشه هایی که در دیواره های خارجی ساختمان ها کار می شود از این نوع هستند تا علاوه بر کاهش صدای وارد شده به خانه ها دمای مطلوب محیط را نیز  حفظ کنند.

 

مشخصات و ویژگی های شیشه لمینت

 

اما جنس لایه خارجی شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟ که باعث شده در برابر فشار مقاوم باشد؟ در واقع لایه بالایی شیشه های لمینت شیشه معمولی است بعد از آن یک لایه مواد ترموپلاست گذاشته می شود که شفاف است. لایه بعدی می تواند مواد رنگی باشد که ظاهری جذاب تر به آن بدهد بعد از آن نیز لایه دیگر مواد پلاستیکی و در آخر نیز شیشه معمولی وجود دارد.

 

امکان بازیافت شیشه های لمینت

طبق استاندارد اروپایی نباید شیشه های لمینت را در محل های امحای زباله دفع کرد. اما مگر شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟ که نیاز به این احتیاط ها وجود داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که بهتر است این شیشه ها در غلتک خرد شده و شیشه از پلاستیک جدا شود.

 

در واقع باید برای بازیافت و امحای شیشه های لمینت ابتدا قسمت پلاستیکی را از شیشه جدا کرد بعد هر کدام را ذوب و در صورت امکان در محصولات دیگر به کار برد.

شیشه لمینت چه نوع شیشه ای است؟

ویژگی ها و مزایای شیشه لمینت

سخن پایانی

در این گزارش با شیشه لمینت، ویژگی ها و کاربردهای آشنا شدید. اگر به دنبال خرید شیشه لمینت با قیمت و کیفیت مناسب هستید، ما به شما مجموعه لیا صنعت ایرانیان (www.liaindustrial.com) را معرفی میکنیم.

 

شرکت لیا صنعت ایرانیان با تجربه چندین ساله و با پرسنلی مجرب و کارا فعالیت خود را در صنعت شیشه و آینه آغاز نموده است و آماده ارایه خدمات و انواع محصولات در صنعت شیشه و آینه می باشد.

 

شرکت لیا صنعت ایرانیان با بکارگیری کارشناسان خبره و با تجربه و پیشرو در ارایه خدمات گسترده ای اعم از نقشه برداری، نقشه کشی، ساخت، تولید و اجرای پروژه های گوناگون در زمینه شیشه و آینه بوده است و با در نظر گرفتن تمامی حقوق مشتریان و تعهد کاری آماده خدمت رسانی به هموطنان محترم می باشد.

 

از عمده فعالیت های لیاصنعت ایرانیان می توان به نقشه کشی ، ساخت ، تولید ، بسته بندی و ارسال شیشه و آینه های دکوراتیو به تمام اقصی نقاط کشور و همچنین اجرای پروژه های شیشه های نشکن (سکوریت) اعم از نقشه برداری، ساخت، تولید و اجرا نام برد.