پارس ناز پورتال

صبحانه فرانسوی با کروسان گردویی میل کنید

مجموعه : آموزش آشپزی
صبحانه فرانسوی با کروسان گردویی میل کنید

صبحانه فرانسوی با کروسان گردویی میل کنید

استفاده از ترکیب کره و پنیر خامه ای در این خمیر، بافت نان را بهتر می کند. غذای کروسان گردویی از مجموعه دستور غذایی های مارتا استوارت است که می توانید در پارس ناز دستور پخت آن را مشاهده کنید و برای صبحانه خانواده خود تهیه نمایید.

 

کروسان گردویی

 

مواد لازم:

۲۳۰ گرم کره
۲۳۰ گرم پنیر خامه ای
۲ قاشق غذاخوری شکر
۱/۲ قاشق چای خوری نمک
۲ پیمانه آرد
۱ عدد بزرگ تخم مرغ
۱ پیمانه گردو
۱/۲ پیمانه شکر قهوه ای

 

طرزتهیه:

1. با همزن برقی، کره و پنیر خامه ای (هر دو به دمای محیط) را به همراه شکر و نمک به خوبی با هم بزنید. آرد را به آن ها اضافه کنید و تا خمیر شکل بگیرد، بزنید. خمیر را به دوقسمت تقسیم کنید.

 

آن ها را باز کنید و هر یک را در کیسه ی پلاستیکی بپیچید و برای 2 ساعت تا 2 روز در یخچال قرار دهید(می توانید این خمیر را تا 3 ماه فریز کنید).

 

2.از قبل فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد گرم کنید. در 2 سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. برای رویه کروسان ها،تخم مرغ را با 1 قاشق چای خوری آب، خوب بزنید.

 

3. هر بار با یک بخش از خمیر کار کنید. خمیر را روی کاغذ روغنی آرد پاشی شده، به شکل دایره ای به پهنای حدود نیم سانتی متر و قطر 30 سانتی متر باز کنید. در صورت نیاز بر روی آن کمی آرد بپاشید.

 

یک بشقاب بزرگ روی خمیر قرار دهید و کناره های اضافی خمیر را ببرید. با قلمو روی سطح خمیر از تخم مرغ زده شده بمالید و به صورت یکدست گردو و شکر قهوه ای بپاشید.

 

4.سپس با استفاده از چاقو، خمیر را به شکل 16 مثلث مساوی برش دهید. هر یک از آن ها را از قسمت پهن تر به باریک تر مثلث رول کنید. کروسان ها را در سینی فر قرار دهید.

 

قسمت باز کروسان ها رو به پایین باشد. روی آن ها تخم مرغ زده شده بزنید.

 

5.کروسان ها را برای 30 تا 32 دقیقه تا قهوه ای طلایی شوند در فر قرار دهید. برای خنک شدن، آن ها را روی توری قرار دهید.