پارس ناز پورتال

روش صحیح بحث کردن همسران بدون عواقب مخرب

روش صحیح بحث کردن همسران بدون عواقب مخرب

روش صحیح بحث کردن همسران بدون عواقب مخرب 

شمار زیادی از اوقات بحث و بگومگوهای همسران به عواقب بدی منجر خواهد شد, اما همسران میتوانند با کمی مدیریت اکثر روی رفتارشان بحث را مفید تمام کنند. همۀ زوجین بحث میکنند به ویژه زوج هایي که ارتباط سالمی دارند. احتمالا همسرتان مناسبتی که برای شما خیلی مهم هست را فراموش کند,

 

یا فراموش کند که برای منزل خرید کند, یا تعدادی دوست یا همکار از جنس مخالف داشته باشد و… دلایل زیادی برای بحث در زندگی زناشویی میتوان اسم برد. مهم نیست درمورد چه چیزی بحث میکنید مهم این هست که چطور بحث میکنید.

 

وقتی می جنگید احساس ترس می‌کنید
درگیری ها تاثیرات منفی دارند. اگر همسرتان با شما موافقت نکند احساس میکنید به شما خیانت کرده هست و به دلیل آسیبی که به شما رسانده به او حمله ور می‌شوید. طبیعت بشر این هست که وقتی مورد صدمه یا تهدید قرار میگیرد شروع به تلافی می‌کند. و اکثر انسان ها با کارهای غیرمنطقی و نامعقول اینکار را انجام می‌دهند.

 

بعضی افراد سکوت می‌کنند. آنها با حرف نزدن همسرشان را عذاب میدهند. اینکار جنبه انتقام جویانه دارد و با زمانی که برای بازرسی احساس سکوت می‌کنیم فرق دارد.بعضی افراد مفقود الاثر می‌شوند. آنها ساعت و حتی روزها بدون اینکه خبری بدهند مفقود الاثر می‌شوند تا همسرشان را بترسانند که ارتباط پایان یافته هست. این رفتار بسیار خودخواهانه و صدمه رسان هست.

 

بعضی افراد به همسرشان حمله می‌کنند. و به جای اینکه به دشوار بپردازند همسرشان را تحقیر میکنند.بعضی افراد هم در مورد همسرشان نزد رفقا و خانواده بد گویی میکنند. انها با عمومی کردن مسائل خصوصی زندگی زناشویی شان در ذهن دیگران افکاری منفی ایجاد می‌کنند. مردم حرف هاي بدی که پشت سر همسرتان گفته اید

 

را فراموش نمی‌کنند. دوست داشتن و وارد یک ارتباط شدن ترس دارد اما هر چیزی ارزشمندی ارزش ریسک کردن را دارد. وقتی عاشق میشوید دلنازک تر و صدمه پذیرتر میشوید.

 

روش درست بحث و درگیری
کلید درست رسیدگی کردن درگیری ها دادن جواب هاي سازنده هست. با عشق و منطق. و کوشش کنیم واکنش هاي بدون برنامه ریزی و از روی ترس نشان ندهیم. درگیری در ارتباط اجتناب ناپذیر هست. به جای اینکه بنشینید و چشم براه بمانید که درگیری بالا بگیرد رویکرد پیشگیرانه به کار ببرید.

 

درست هست که نمیتوانید نوع درگیری را پیش بینی کنید اما می‌توانید یک جواب حساب شده را برنامه ریزی کنید. و اما چطور به طور سازنده درگیری با همسرمان را مدیریت کنیم؟

 

جواب تان را بازرسی کنید
وسط درگیری لحظه اي مکث کنید تا بتوانید احساسات و افکارتان را لحظه اي بازرسی کنید. وقتی خشمگین هستید حرص و جوش می‌کنید. پس لحظه اي مکث کنید و خودتان را آرام کنید. شما اجازه هر احساسی را دارید. احساستان احتمالاً درست و برحق باشد اما ضرورتا به این معنی نیست که حتماً باید در همان لحظه ابراز شوند. احساسات شما در نوسان میباشند و خیلی زود تغییر می‌کنند. گذشته از اینکه وارد بحث شوید احساس حقیقی تان را درک کنید.

 

مراقب دهانتان باشید
وقتی فرصت ابراز احساستان را پیدا میکنید آن را با همسرتان سهیم می‌شوید. وقتی درمورد موضوعی بحث می‌کنید در مورد احساستان راستگو و روراست باشید. جملات را با “من احساس می‌کنم” شروع کنید. و کوشش کنید از جملات منفی که با «تو» شروع می‌شوند امتناع کنید. درمورد دلایل احساسی که دارید

 

توضیح دهید و به او اجازه دهید سوالاتش را بپرسد. کلید اصلی این هست که در مورد احساستان بدون اینکه به او منتقلش کنید بحث کنید. سخت هست اما امکان‌پذیر.

 

فرار نکنید
فرار کردن از درگیری آن را حل نمی‌کند. امتناع از پرداختن به دشواری های ته را به کوه تبدیل میکند و همۀ چیز تبدیل به یک جنگ بزرگ میشود. هدف اصلی در درگیری ها حل آن هست. اما فواید دیگری هم در بحث کردن هست حتی اگر دشوار قابل حل نباشد. با بحث کردن باعث میشوید

 

همسرتان بفهمد که حرف هایش را میشنوید و به او ارزش می‌دهید و دوستش دارید. پس فرار نکنید و عادلانه و عاقلانه به بحث کردن درمورد مشکلی که دارید بپردازید.