پارس ناز پورتال

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی 

در اینبخش طرز تهیه بهترین نوشیدنی هاي تابستانی را مرور می کنیم. وارد فصل تابستان شده ایم، فصل داغ سال، فصل نوشیدنی هاي خنک رنگارنگ و پوست هاي تیره و براق! تابستان همیشه با تشنگی ها و گرگرفتگی ها تعریف می شود، دراین فصل می‌توانیم با تهیه نوشیدنی هاي خنک از این فصل و گرمای تابستانی اش لذت ببریم. در ادامه با طرز تهیه پرطرفدارترین نوشیدنی هاي تابستانی آشنا می‌شویم.

 

طرز تهیه لیموناد تابستانی

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

لیموناد یک نوشیدنی ساده، کم کالری و سالم با دستور تهیه بسیار سریع اسـت کـه میتواند تابستان‌هاي گرم رابه روز‌هاي خنک و دلچسبی تبدیل کند. اگر از گرما فراری هستید و میخواهید با یک نوشیدنی سالم حالتان را بهتر کنید، لیموناد گزینه مناسبی اسـت.

 

مواد مورد نیاز

۵ الی ۶ شماره لیموترش

۱.۵ لیتر آب

۲۵۰ تا ۳۵۰ گرم شکر

 

طرز تهیه لیموناد

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

این میزان مواد اولیه برای تهیه نوشیدنی یک جمع چهار نفره کافی اسـت. اگر برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتری شربت تهیه می کنید، مقدار این مواد رابه همان نسبت کمتر یا بیشتر درنظر بگیرید. نوبت بـه آموزش طرز تهیه لیموناد این نوشیدنی دل چسب می رسد. برای تهیه لیموناد دو روش پیش روی شماست.

 

روش اول:

ابتدا آب لیمو‌ها را گرفته ودر ظرفی جداگانه بریزید. بهتر اسـت برای اینکار از آب مرکبات‌گیری‌هاي برقی یا دستی استفاده کنید تا پالپ لیمو‌ها نیز گرفته شوند. سپس آب و شکر رابه آبلیمو اضافه کنید. قبل از سرو نوشیدنی لیموناد بهتر اسـت مقداری یخ بـه آن اضافه کنید یا آنرا داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود.

 

روش دوم:

دراین روش بعد از بُرش لیموها، آن‌ها را در ظرفی قرار داده و مقداری شکر روی آن‌ها بپاشید، بگذارید لیمو‌ها بـه مدت یک ساعت دراین حالت باقی بمانند. پس از گذشت یک ساعت آب را در ظرفی جداگانه جوش آورده و روی لیمو‌ها بریزید. ترکیب آب جوش با لیمو رابه مدت ۲۰ دقیقه کناری بگذارید تا بتدریج سرد شود.

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

در مرحله بعد آب رابه وسیله یک صافی داخل ظرف دیگر ریخته و آب لیمو‌ها رابه وسیله آب مرکبات‌گیری بگیرید. در نهایت آبلیمو‌ها و مابقی شکر رابه آب اضافه کنید. میتوانید آنرا داخل یخچال قرار داده یا مقداری یخ داخل آن بریزید تا سرد شود. طرز تهیه لیموناد بـه هردو روش بسیار ساده اسـت. فقط روش دوم کمی طولانی‌تر خواهد بود، در عوض نوشیدنی شـما بهتر جا افتاده و طعم قویتری پیدا میکند.

 

شـما میتوانید برای آن کـه نوشیدنی شـما کمی رنگ و لعاب گرفته و جذاب‌تر شود، آنرا تزیین کنید. برای اینکار میتوانید از لیوان‌هاي خاص استفاده کرده و یک برش لیمو روی لیوان قرار دهید. هم چنین مقداری نعناع تازه و قرار دادن نی رنگی داخل لیوان ایده‌هاي جالبی برای جذاب‌تر شدن نوشیدنی هستند.

 

یک ابتکار جالب

اگر بـه نوشیدنی‌هاي گازدار علاقه‌مند هستید، می توانید آب گازدار تهیه کرده و بـه لیموناد خود اضافه کنید. با انجام اینکار یک نوشابه لیموناد صددرصد طبیعی خواهید داشت؛ و بعنوان نکته آخر هم فراموش نکنید کـه حتماً چند تکه یخ نیز داخل لیوان‌ها ریخته تا نوشیدنی شـما خنکی و گوارایی خودرا حفظ کند.

 


 

طرز تهیه کوکتل میوه‌ای تابستانی خنک

کوکتل میوه‌اي یک نوشیدنی خنک و خوش طعم اسـت کـه میتوان در فصل تابستان آنرا تهیه کرد و ازآن لذت برد. اگر در فصل تابستان بـه دنبال یک نوشیدنی خنک و دلپذیر می‌باشید مـا بشما کوکتل میوه‌اي را پیشنهاد می کنیم. این کوکتل با استفاده از چند نوع میوه مقوی تهیه میشود. در فصل گرما بهترین چیزی کـه میتواند حال آدم را جا بیاورد یک نوشیدنی خنک و دل چسب اسـت.

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

همان طور کـه شـما در فصل تابستان بـه یک نوشیدنی خنک احتیاج دارید مهمانان شـما نیز این حس را دارند در نتیجه بهتر اسـت با کوکتل میوه‌اي آن‌ها را سورپرایز کنید. این کوکتل میوه‌اي را می توانید در لیوان‌هاي مخصوص سرو کنید. تهیه این کوکتل ۱۰ دقیقه فقط زمان میـــخواهد بهمین دلیل بعنوان نوشیدنی ‌هایي کـه سریع آماده میشوند شناخته شده اسـت.

 

طرز تهیه این نوشیدنی بکار زیادی احتیاج ندارد فقط یک مخلوط کردن ساده می باشد. این نوشیدنی را میتوانید با کودکان خود تهیه کنید و مطمئنا آن‌ها از اینکار لذت می برند. این نوشیدنی بدلیل داشتن انواع ویتامین‌ها برای تمام افراد مفید اسـت حتی می تواند ازآن برای کودکان نیز استفاده کنید.

 

مواد لازم:

آب پرتقال: ۱ پیمانه

آب اناناس: ۱ پیمانه

آب انبه: ۱ پیمانه

آب معدنی گازدار: ۱/۲ پیمانه

جوز هندی: ۱/۸ قاشق چایخوری

شکر: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

۱. ابتدا اگر نیاز اسـت کـه آب میوه‌ها را بگیرید اینکار را انحام دهید و جدا جد ا آب میوه‌ها را بگیرید. اگر از آب میوه آماده استفاده می کنید، آن‌ها را جدا جدا و بـه ترتیب در ظرف بریزید. برای تزئین میتوانید از چند برش موز استفاده کنید. بر روی لیوان‌ها میتوانید چند برش از پرتقال بگذارید.

 

نکات غذایی

قبل از مخلوط کردن آب میوه‌ها بهتر اسـت از قبل داخل فریزر قرار دهید تا خنک شوند. برای این کـه نوشیدنی خنک باشد می توانید ازچند قالب یخ نیز استفاده کنید. شـما میتوانید این نوشیدنی خوشمزه رابا هر آب میوه‌اي کـه دوست داشتید تهیه کنید.

 


 

شیک هندوانه، نوشیدنی خنک تابستانی

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

خیلی وقتا نمیدونیم با هندوانه هاي اضافی کـه توی یخچال مونده چکار کنیم در حالیکه با این میوه خنک تابستونی هم میشه نوشیدنی هاي خیلی خوشمزه اي درست کرد. مثلاً شیک هندوانه!

 

قدم اول:

هندوانه ها را آماده کنید. باید هندوانه ها را مکعبی برش بزنید تا آسان تر مخلوط شود. پس ابتدا هسته ها را از هندوانه جدا کنید.

 

قدم دوم:

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

مواد مورد نیاز را تهیه کنید. مقدار موادی کـه آمده کاملا سلیقه اي اسـت. می تواند بسته بـه سلیقه خودتان مقدار مواد را کم یا زیاد کنید. این مواد برای یک لیوان شیک هندوانه کافی اسـت. ۲ پیمانه هندوانه مکعبی خرد شده کـه بعد از مخلوط شدن ۱ و ¼ پیمانه آب هندوانه بـه دست می‌آید. ۶ اسکوپ یا ۲ و ½ پیمانه بستنی وانیلی و مقدار کمی نمک «اختیاری» برای بیشتر کردن طعم هندوانه.

 

وسایل مورد نیاز:

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

مخلوط کن

چاقو و تخته برای قاچ کردن هندوانه

 

قدم سوم:

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

مواد را مخلوط کنید. ابتدا هندوانه را مخلوط کنید. بعد از مخلوط شدن هندوانه بستنی را اضافه کنید و دوباره مخلوط کن را روشن کنید تا کاملا با هندوانه ترکیب شود. در آخر مواد را داخل لیوان بریزید و نوش جان کنید.

 


 

اسموتی توت فرنگی و موز

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

شیر، توت فرنگی و موز مواد اصلی این نوشیدنی را تشکیل می دهند کـه باید از تمام انها بـه یک میزان استفاده کنید. یعنی با توجه بـه حجمی کـه نیاز دارید بـه مقدار مساوی از آن ها داخل نوشیدنی بریزید. بطور مثال، بـه ازای هردو لیوان شیر، دو لیوان توت فرنگی و دو لیوان هم موز بریزید. اندازه نصف میزان این مواد بـه یخ خرد شده نیاز دارید و کمی شکر. حالا میتوانید تمام مواد را داخل مخلوط کن بریزید و خوب باهم میکس کنید.

 

نکات تکمیلی:

می توانید بجای شیر از بستنی استفاده کنید. اگر مایل بـه استفاده از یخ نیستید میتوانید از میوه‌ها بطور یخ زده استفاده کنید. برای طعم بهتر نوشیدنی میتوانید بـه نسبت مساوی موز و توت فرنگی از آناناس خردشده نیز استفاده کنید. می توانید بـه این مجموعه نعناع هم اضافه کنید. میتوانید بجای موز هر میوه دیگری رابه توت‌فرنگی اضافه کنید. می توانید بـه این مواد اولیه کمی ماست شیرین چکیده هم اضافه کنید.

 


 

نوشیدنی خیار کم‌کالری و رژیمی

این نوشیدنی هم البته مانند باقی نوشیدنی‌ها می تواند شیرین باشد اما خودتان میتوانید میزان شیرینی آنرا نظارت کنید و ازآن یک نوشیدنی کم‌کالری بسازید. برای تهیه این نوشیدنی بـه چند شماره خیار بزرگ نیاز دارید کـه میزان آن با توجه بـه نیاز شـما بـه مقدار نوشیدنی اسـت. خیارها را پوست بگیرید و اگر دانه‌هاي درشت دارد آن ها را خارج کنید چون بـه سختی در میکسر حل می شود و جلوه بدی بـه نوشیدنی شـما میدهید.

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

بعد خیارها را خرد کنید. بـه اندازه یک‌چهارم میزانی کـه خیار دارید باید از نعناع یا ریحان استفاده کنید. «بـه ازای هر 1 پیمانه خیار، یک‌چهارم پیمانه نعناع» کمی نمک و آب رابه خیارهای خرد شده اضافه کنید ودر مخلوط کن آنرا خوب بـه هم بزنید تا یکدست شود. سپس چند تکه یخ رابه همراه نعناع و مقداری آب لیموترش تازه بـه مخلوط اضافه کنید و کاملا میکس کنید. برای شیرین کردن این نوشیدنی نیاز بـه شربت قند دارید.

 

طرز تهیه شربت قند:

مقداری شکر رابا آب مخلوط میکنید و روی حرارت متوسط قرار میدهید و اجازه می دهید تا شکر کاملا حل شود و مایع کمی حالت غلظت پیدا کند. سپس اجازه می دهید شربت شـما خنک شود تا بتوانید آن رابه بقیه مواد اضافه کنید. بـه میزانی کـه مایل بـه شیرین شدن شربت هستید از این شربت استفاده کنید.

 


 

طرز تهیه شربت آلبالو تابستانی

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

فصل آلبالو، میوه جذاب و پرطرفدار رسیده و حالا خلاقیت‌ها برای استفاده از این میوه تابستانی بالا رفته. شربت آلبالو یکی از خلاقیت‌هاي پرطرفدار با استفاده از این میوه اسـت و شـما را از گرمازدگی در فصل تابستان نجات می دهد.

 

مواد لازم:

آلبالو یک کیلو

شکر یک کیلو و نیم

وانیل نصف قاشق چای خوری

 

طرز تهیه و دستور پخت:

ابتدا هسته آلبالو‌ها را بگیرید و آن‌ها رابه خوبی بشویید. در قدم بعدی در ظرفی جداگانه بـه آلبالو‌ها شکر بزنید و اجازه دهید، چند ساعت در یخچال بمانند. آلبالو بـه همراه شکر باید بـه مدت حداقل ۱۲ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت در یخچال بماند. پس از گذشت این مدت، یک پیمانه آب جوش اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید. حالا صبر کنید تا محتویات قابلمه جوش بیاید.

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

دراین حین گاهی آلبالو‌ها را بهم بزنید تا شکر کاملا حل شود ودر این مرحله وانیل را اضافه کنید. دراین مرحله توجه داشته باشید، کف ایجاد شده بر روی شربت را بگیرید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه‌ي دیگر قابلمه روی حرارت باشد تا شربت کاملا قوام بیاید و غلیظ شود. در مرحله آخر، قابلمه را از روی حرارت بردارید و توجه داشته باشید، شربت آلبالو را تا وقتی کـه گرم اسـت باید از صافی رد کنید.

 

فوت و فن ‌ها:

سعی کنید از قابلمه‌هاي لعاب‌ها و شعله‌پخش استفاده کنید. برای گرفتن رد کردن شربت از صافی می توانید از پارچه‌هاي تمیز استفاده کنید. عده اي از دستور‌ها برای عطر شربت از چند برگ نعنای تازه هم استفاده می شود ودر صورت تمایل می توانید استفاده کنید.

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

بـه ازای هر کیلو آلبالو باید یک و نیم تا دو کیلو شکر اضافه شود و میزان بیشتر آن بـه ذائقه شـما بستگی دارد. اگر طعم ملس این شربت را بیشتر می‌پسندید، بهتر اسـت وانیل رابه آن اضافه نکنید. کیفیت و طعم آلبالوی خریداری شده نیز در طعم شربت شـما نقش مهمی دارد و سعی کنید بـه فراخور ذائقه خود، آلبالوی ترش یا ملس تهیه کنید.