پارس ناز پورتال

طرز تهیه کراکت برای بچه مدرسه ای ها

طرز تهیه کراکت برای بچه مدرسه ای ها

طرز تهیه کراکت برای بچه مدرسه ای ها 

وقتی کراکت را درست می کنید می توانید آن را در کیف فرزند خود قرار دهید تا بـه عنوان تغذیه در مدرسه میل کند و در خانه هم استفاده کنید. کراکت انواع مختلفی دارد، در این پست طرز تهیه کراکت برنج با مغز میگو را برای شما آموزش داده ایم. امیدواریم از آن لذت ببرید. این غذا برای دانش آموزان مناسب است. حالا که فصل مدرسه شروع شده است، حتما میگو را در دستور غذایی تان قرار دهید.

 

مواد لازم:
250 گرم برنج
5 پیمانه آب گرم
1عدد عصاره سبزیجات
1عدد عصاره مرغ
50 گرم کره
1عدد زرده تخم مرغ
200 گرم پنیر پارمسان
1 ق س زعفران دم کرده
200 گرم میگو
2 عدد تخم مرغ
1 ق س پاپریکا
2 ق س روغن زیتون
150 گرم پودر سوخاری
بـه مقدار لازم روغن مایع
نمک و فلفل بـه میزان لازم

طرز تهیه کراکت برای بچه مدرسه ای هاروش تهیه:

1. برنج را همراه با آب گرم، عصاره ها، زعفران و کره داخل یک قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حدود 20 تا 25 دقیقه زمان دهید تا بـه صورت شیر برنج در آیدسپس زرده تخم مرغ و پنیر پارمسان را اضافه کرده، مخلوط کنید. مخلوط را داخل ظرفی بریزید و صبر کنید تا خنک شود.

 

2. در یک تابه روغن زیتون را بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. وقتی داغ شد، میگو را اضافه و کمی تفت دهید، سپس پاپریکا، نمک و فلفل را افزوده و پس از 2 تا 3 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.

 

3. دست هـای خود را خیس کنید. از مخلوط برنج حدود 30 گرم برداشته و در دستان‌تان آن را باز کنید. حالا یک عدد میگو داخل آن گذاشته و بـه صورت گرد در بیاورید. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و انها را خوب هم بزنید. حالا کراکت را درون تخم مرغ هـای زده شده بغلتانید. بعد از آن، درون پودر سوخاری غلتانده

 

و سپس آن را داخل قابلمه ای حاوی روغن که روی حرارت قرار داده اید، بـه مدت 4-3 دقیقه سرخ کنید. هر تعداد که می شود بـه همین ترتیب کراکت ها را آماده کنید، سپس آنها را با سالاد سرو کنید.