پارس ناز پورتال

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار 

در اینبخش طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار را مرور می کنیم. ساندویچ یکی از محبوب ترین غذاها در قرن 20 و 21 می باشد. این غذای محبوب قیمت کمتری نسبت بـه سایر غذاها دارد و زمان انتظار برای آماده شدن آن بسیار کوتاه می‌باشد. ساندویچ غذای محبوب 80 درصد مردم روی کره زمین می باشد، در ادامه این مطلب طرز تهیه انواع ساندویچ گرم و سرد رابه شـما می آموزیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

ساندویچ پاستا و پنیر

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

نان تست: 4 شماره

کره: 2 قاشق سوپ خوری

پنیر چدار: 4 ورقه

پاستا: یک دوم پیمانه

شیر: یک دوم پیمانه

پنیر چدار «ریز رنده شده»: یک دوم پیمانه

 

طرز تهیه:

شیر و پاستا را در ماگ ریخته و حدود یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. مواد را هم زده و دوباره حدود یک دقیقه و 30 ثانیه در ماکروویو قرار دهید. دراین مرحله پاستا باید پخته و غلظت یافته باشد. «مقدار زمان پخت پاستا بـه مایکروویو بستگی دارد.» بلافاصله پنیر رنده شده را اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا پنیر ذوب شود. «درصورت نیاز آنرا حدود 20 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.» سپس هم بزنید.

 

یک دوم قاشق سوپ خوری کره را روی یک طرف هر یک از نان هاي تست بمالید. روی قسمت هاي کره مالیده نشده نان ها یک روقه پنیر قرار دهید. روی دو شماره از نان ها پاستای پنیری پخش کنید و دو شماره نان باقیمانده را روی آنها قرار دهید تا بـه شکل ساندویچ در آیند. تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. هنگامیکه داغ شد، ساندویچ ها را در آن سرخ کنید تا کاملا طلایی و برشته شده و پنیر داخل آنها ذوب شود. سپس سرو کنید.

 


 

طرز تهیه ساندویچ تورتیلای فیله سوخاری

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

فیله مرغ: 2 شماره

نمک: بـه مقدار لازم

فلفل سیاه «پودر شده»: بـه مقدار لازم

پاپریکا: 2 قاشق چای خوری

کورن فلکس «پودر شده»: 3 پیمانه

تخم مرغ «کمی زده شده»: 2 شماره

نان تورتیا: 4 شماره

گوجه فرنگی: 2 شماره

برگ کاهو: بـه مقدار لازم

روغن: بـه مقدار لازم

 

مواد لازم سس:

ماست یونانی: 200 میلی لیتر

آب لیمو سنگی: 3 قاشق سوپ خوری

سیر «له شده»: 3 الی 4 حبه

پیازچه «ریز خرد شده»: یک شماره

نمک: بـه مقدار لازم

فلفل سیاه «پودر شده»: بـه مقدار لازم

تهیه انواع ساندویچ‌هاي خوشمزه در روز جهانی ساندویچ

 

طرز تهیه:

فیله هاي رابه ابعاد کوچکتر برش دهید. روی آنها نمک، فلفل سیاه و پاپریکا بپاشید. تکه هاي مرغ را ابتدا در تخم مرغ کمی زده شده فرو کنید و سپس در کورن فلکس پودر شده بغلتانید. سپس آنها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند. نان هاي تورتیا را گرم کنید و وسط آنها برگ کاهو قرار دهید. سپس فیله مرغ سوخاری و گوجه فرنگی خرد شده اضافه کنید. سس را روی مواد بریزید و نان را بپیچید و سرو کنید.

 

طرز تهیه سس:

ماست و آبلیمو را در ظرف مناسبی بریزید و سیر له شده رابه آن بیفزایید. پیازچه را ریز خرد کرده و اضافه کنید. مواد رابا هم مخلوط کرده، نمک و فلفل بزنید. سس را تا زمان سرو در یخچال نگه داری کنید.

 


 

اموزش ساندویچ سالاد یونانی

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

پنیر فتا: 40 گرم

کاهو خرد شده: 1 پیمانه

خیار: 1 شماره

فلفل دلمه‌اي سبز خرد شده: ¼ پیمانه

پیاز: 1 شماره کوچک

زیتون بدون هسته: 8 شماره

نان پیتا: 2 شماره

گوجه فرنگی: 1 شماره

حْمْص: 4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری

آب لیموترش: 1 قاشق غذاخوری

نمک: بـه مقدار دلخواه

فلفل سیاه: بـه مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

نان پیتا را از وسط نصف کنید تا 2 ساندویچ بتوانید با آن درست کنید. حْمْص رابا این دستور آماده کنید: گوجه، خیار، زیتون، پیاز و پنیر را ریز خرد کرده و باهم مخلوط کنید. فلفل دلمه‌اي خردشده، آب لیموترش و روغن زیتون رابا مقداری نمک و فلفل بـه مخلوط سبزیجات اضافه کرده و هم بزنید. در بین هر نیمه نان 1 قاشق حمص بریزید و پخش کنید سپس مخلوط سبزیجات را هم بـه 4 قسمت تقسیم کنید و داخل هر نیمه نان یک قسمت آنرا بریزید.

 


 

طرز تهیه ساندویچ سرد ماهی تن

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

کنسر ماهی تن با روغن زیتون: 350 گرم

کرفس: 2 ساقه

سیب پوست کنده و خرد کرده: 1شماره

مایونز: 4 قاشق سوپخوری

برگ ریحان ساتوری شده: 2 قاشق سوپخوری

آب لیموی تازه: 1 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل آسیاب کرده: بـه مقدار لازم

نان تست جو یا چاودار: 8 برش

 

طرز تهیه

دریک کاسه متوسط، ماهی تن، کرفس «کـه ساقه آنرا در جهت طول دو نیم کرده و نازک ورقه کرده‌ایم»، سیب «کـه بـه قطعات نیم سانتی‌متری خرد کرده‌ایم»، مایونز، ریحان و آب لیمو را مخلوط کرده و خوب هم میزنیم. سالاد رابا نمک و فلفل مزه دار میکنیم. مخلوط ماهی تن را بین 4 برش نان تست تقسیم می کنیم و روی هر یک ازآن‌ها 1 تکه نان قرار می دهیم. ساندویچ‌ها آماده هستند.

 


 

طرز آموزش ساندویچ رویال برگر

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

گوشت: نیم کیلو «چرخ کرده با دنبه»

تخم مرغ: ۱شماره

پیاز: ۴شماره

سیر: ۲حبه

آرد سوخاری: بـه میزان لازم

پودر سیر: ۲قاشق مربا خوری

پودر موسیر: ۱قاشق مربا خوری

نمک: بـه میزان لازم

فلفل: بـه میزان لازم

نان همبرگر: بـه میزان لازم

پنیر چدار: بـه میزان لازم

قارچ: ۲لیوان «خرد شده»

ژامبون مرغ: بـه میزان لازم

 

طرز تهیه:

جهت تهیه ساندویچ رویال برگر ابتدا سیر و ۱شماره پیاز را رنده کرده و باهم مخلوط کنید و بـه آنها مقداری نمک اضافه کرده و آب اضافی آنها را بگیرید و بـه همراه تخم مرغ ،پودر سیر،پودر موسیر و فلفل بـه گوشت اضافه کرده و خیلی خوب ورز دهید. بعد از ورز دادن گوشت شروع بـه اضافه کردن آرد سوخاری کنید. آرد را کم کم بـه گوشت اضافه کرده و هربار آن رابه خوبی ورز دهید.

 

اضافه کردن آرد را تا زمانی کـه بتوانید بـه گوشت شکل دهید ادامه دهید. اما مراقب باشید کـه زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از طبخ خشک نشود. گوشت آماده شده رابه قسمت هاي دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت رابه شکل یک دایره در آورید ، دایره هاي آماده همبرگر را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار داده و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید.

 

پیازهای باقیمانده رابه صورت حلقه هاي نازک خرد کنید ودر مقداری کره تفت دهید تا نرم شود سپس قارچ هاي خرد شده را اضافه کنید، مقداری نمک و فلفل بزنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. مقدار کمی روغن داخل تابه بریزید ، همبرگر را داخل ماهیتابه قرار دهید تا سرخ شود.

 

وقتی دو طرف همبرگر سرخ شد۱تا۲ ورقه پنیر را روی همبرگر قرار دهید تا با حرارت همبرگر پنیر آب شود. همبرگر پنیری را داخل نان بگذارید و روی آن ۲ ورقه ژامبون قرار دهید. روی ژامبون مقداری قارچ بریزید و با کاهو ، گوجه ، خیار شور و … ساندویچ را پر کنید ودر انتها با سس ساندویچ یا هر سس دیگری کـه دوست دارید ساندویچ را سرو کنید.

 


 

تهیه ساندویچ هات داگ با نان تست

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

۲ ورقه نان تست سفید

۲ ورقه پنیر

۲ شماره هات داگ

۲ قاشق غذاخوری سس مایونز

سس کچاپ و خردل برای سرو

جعفری خرد شده برای تزئین

 

طرز تهیه:

کناره هاي نان هاي تست رابا چاقو برش داده و کنار بگذارید. روی بخش میانی نان یک ورقه پنیر قرار دهید. هات داگ پخته شده را روی آن بگذارید و رول کنید. نوارهای باریک باقیمانده از کناره هاي نان رابا فاصله از هم روی یک کیسه پلاستیکی بچینید، سس مایونز بمالید. لقمه هات داگ را روی این نوارها گذاشته و رول کنید. همین کار رابا با بقیه مواد تکرار کنید. انها رابه مدت ۲ تا ۳ دقیقه درون تستر یا فر بپزید.

 


 

طرز تهیه ساندویچ استیک با فیله گاو

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

روغن زیتون: بـه میزان لازم

نمک

فلفل سیاه: بـه میزان لازم

گوشت: ۷۰۰ گرم

سیر: ۱ بوته

آویشن: ۴ شاخه

کره: قدری

پیاز قرمز: ۱/۲ شماره

فلفل چیلی قرمز: ۲ شماره

گوجه گیلاسی: ۲۵۰ گرم

سرکه بالزامیک: ۱ قاشق چای خوری

برگ ریحان: ۱ مشت

سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۲ قاشق چای خوری

نان ایتالیایی: ۱۲ برش

 

طرز تهیه:

از قبل فر رابا حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. در ظرفی کـه مناسب گذاشتن در فر باشد، کمی روغن ریخته و آنرا روی گاز با حرارت بالا گرم کنید. روی سطح کار بـه مقدار فراوان نمک و فلفل سیاه بپاشید و فیله ي گوشت را روی آن بغلتانید. آنرا در ظرف روی گاز برای ۱ تا ۲ دقیقه از هر طرف و هم چنین از سر و ته سرخ کنید تا تغییر رنگ بدهند.

 

سیر و شاخه هاي آویشن رابه آن اضافه کنید و برای چند دقیقه گرم کنید. بعد فیله را روی آن قرار دهید و مقداری کره روی فیله بگذارید. ظرف را در فر گذاشته و برای ۱۵ تا ۱۷ دقیقه در فر کبابی کنید. آنرا از فر خارج کنید با فویل روی آنرا بپوشانید و کنار بگذارید تا خنک شود «هر از گاهی از آب جمع شده در ظرف روی گوشت بدهید».

 

دراین میان ، مقداری روغن در ماهیتابه اي گرم کرده، پیاز و فلفل چیلی را در آن ریخته و برای ۵ دقیقه روی حرارت متوسط تفت دهید تا نرم شوند. گوجه فرنگی ها را اضافه کرده، بـه انها کمی نمک و فلفل زده و برای ۶ تا ۸ دقیقه تا گوجه ها نرم شوند تفت دهید. سرکه بالزامیک را اضافه کرده و بگذارید تا مواد برای ۶ دقیقه ي دیگر پخته و غلیظ شود.

 

آنرا از روی حرارت برداشته و برگ هاي ریحان را اضافه کنید. بـه آن کمی نمک و فلفل سیاه هم بزنید. چاشنی تند گوجه فرنگی را در کاسه اي ریخته و کنار بگذارید. سس مایونز و سس خردل رابا هم ترکیب کنید و کمی نمک و فلفل سیاه بـه آنها بزنید. برای برشته کردن نان ها، ماهیتابه ي گریل را روی حرارت بالا گرم کنید.

 

روی برش هاي نان کمی روغن زیتون بپاشید، بـه آنها کمی نمک و فلفل بزنید، برای ۱ تا ۲ دقیقه از هردو طرف تا زمانی کـه طلایی شوند، برشته کنید. برای سرو، فیله ي گوشت را خیلی نازک برش دهید. انها رابه همراه نان هاي برشته شده، چاشنی تند گوجه فرنگی، ترکیب سس مایونز و خردل و برگ هاي کاهو میل کنید.

 


 

و اما طرز تهیه بهترین ساندویچ های سبزیجات خوشمزه

 

اگر عاشق ساندویچ هستید، ولی بخاطر اضافه وزن آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کردید و یا بـه دنبال غذا‌هاي سبک و خوشمزه‌اي هستید کـه زمان پخت سریع و سهولت داشته باشد، شـما باید بـه سراغ ساندویچ‌هاي سبزیجات بروید. ساندویچ سبزیجات را می توانید با انواع ترکیبات سبزیجات و سس‌هاي مختلف مانند سس پستو یا حمص تهیه کنید.

 

ساندویچ سبزیجات با سس مایونز

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

مواد لازم «برای ۲ نفر»

نان تست: ۴ شماره

کره: ۱/۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ۳ قاشق غذاخوری

فلفل: ۱/۴ قاشق چایخوری

آبلیمو و نمک: بـه مقدار کافی

فلفل قرمز: «اختیاری» بـه مقدار دلخواه

سیر: ۱ حبه

پودر خردل: ۱/۴ قاشق چایخوری

پیاز خرد شده: ۱ شماره بزرگ

فلفل سبز خرد شده: ۱ شماره

کلم یا کاهوی خرد شده: ۱/۴ پیمانه

فلفل دلمه‌اي خرد شده: ۱ شماره بزرگ

هویج: ۱ شماره

کنسرو ذرت: ۲ قاشق غذاخوری

زمان لازم برای آماده شدن ساندویچ: ۱۵ دقیقه

 

دستور تهیه

ابتدا روی نان‌ها رابا کمی کره چرب کنید و آنرا درون تستر یا یک تابه کمی تست کنید. «میتوانید نان را تست نکنید». سیر و پیاز رابه ابعاد دلخواه خودتان خرد کنید ودر یک کاسه بریزید. سپس کمی آبلیمو روی آن‌ها بریزید و آنرا کنار بگذارید. اکنون بـه سراغ فلفل دلمه، کلم یا کاهو، هویج بروید و آن‌ها را ریز خرد کنید.

 

دریک ظرف دیگر سس مایونز، نمک، فلفل، فلفل قرمز و پودر خردل رابا هم مخلوط کنید و خوب آن‌ها را بزنید تا یک سس یکنواخت حاصل شود. حال همه ی‌ي مواد خرد شده رابه همراه ذرت دریک ظرف بزرگ باهم مخلوط کنید و روی نان‌ها را از این مواد پر کنید. سپس روی آن کمی سس بریزید، یک نان دیگر روی آن بگذارید و ساندویچ‌ها را از وسط برش بزنید.

 


 

ساندویچ سبزیجات لبنانی

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

مواد لازم «برای ۳ نفر»

فلفل دلمه‌اي: قرمز ۱ شماره

نخود پخته: ۱ پیمانه

پنیر صبحانه: ۱۵۰ گرم

پودر سیر: یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون: نصف استکان

اسفناج یا ریحان: ۱۰ الی ۱۵ برگ

گوجه فرنگی: ۱ شماره

نان پیتا: «نان لبنانی» سه شماره

زمان لازم برای آماده شدن ساندویچ: ۱۵ دقیقه

 

طرز تهیه سس

ابتدا سس ساندویچ را درست کنید. برای تهیه سس کمی روغن زیتون «نصف مقدار گفته شده»، پودر سیر و نخود پخته رابا هم مخلوط کنید و با همزن بزنید تا حالت خمیری بخود بگیرد.

 

طرز تهیه ساندویچ

فلفل دلمه اي‌ها رابه تکه‌هاي نازک و خلالی برش بزنید و تخمه‌هاي آنرا دور بریزید. تا بـه را روی حرارت بگذارید و کمی فلفل دلمه اي‌ها را تفت دهید تا از خامی در بیاید. «فلفل دلمه خام دیر هضم اسـت و شکل انعطاف پذیری ندارد و خوب بین نان قرار نمی گیرد».

 

کمی روغن زیتون و فلفل سیاه بـه آن اضافه کنید و خوب آنرا هم بزنید. روی یک شماره نان پیتا کمی سس بریزید، سپس کمی برگ اسفناج و فلفل دلمه‌اي تفت داده شده رابه آن اضافه کنید. در پایان برش‌هاي نازکی از گوچه و پنیر روی آن قرار دهید. ساندویچ سبزیجات لبنانی شـما آماده سرو اسـت.

 


 

ساندویچ سبزیجات با سس ریحان

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

بادمجان: «اریب خرد شده» ۲ شماره

کدو: «اریب خرد شده» ۲ شماره

فلفل دلمه‌اي قرمز: «برش داده شده» ۱ شماره

پیاز: «حلقه شده» ۱ شماره

روغن زیتون: یک‌ چهارم پیمانه

نمک و دانه فلفل سیاه: «کوبیده شده» بـه مقدار لازم

نان باگت: ۲ شماره

گوجه فرنگی: «حلقه شده» ۲ شماره

پنیر بوترکیزه: «خرد شده» ۲۰۰ گرم

 

مواد لازم برای سس پستو ریحان

برگ ریحان تازه: «خرد شده» ۲۰۰ گرم

میوه کاج: ۲۵ گرم

سیر: «کوبیده شده» ۲ حبه

نمک و فلفل: مقداری

روغن زیتون: ۸۰ میلی‌لیتر

سرکه: ۲ قاشق

پنیر پستو سبز کاله: «رنده شده» ۵۰ گرم

زمان لازم برای آماده شدن ساندویچ: ۱۵ دقیقه

 

طرز تهیه سس ریحان

ابتدا باید سس ساندویچ را آماده کنید. برای تهیه سس باید همه ی‌ي مواد سس بـه غیر از روغن زیتون، سرکه و پنیر را در مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط شوند. در حالیکه مواد در حال مخلوط شدن هستند روغن زیتون، سرکه و پنیر را کم کم بـه مخلوط اضافه کنید. مواد باید بـه قدری مخلوط شوند کـه مخلوط یک دستی حاصل شود. اکنون سس آماده اسـت؛ آنرا درون یک ظرف بریزید ودر یخچال بگذارید. حال بـه سراغ تهیه ساندویچ بروید.

 

طرز تهیه ساندویچ

ابتدا گریل رابا حرارت بالا روشن کنید. کدو، بادمجان، فلفل دلمه و پیاز را خرد کنید ودر یک ظرف بریزید؛ سپس روی آن روغن زیتون بریزید و خوب هم بزنید تا سبزیجات بـه روغن آغشته شوند. کمی نمک و فلفل بـه ظرف اضافه کنید. سپس هر کدام از سبزیجات را جدا جدا در گریل بـه مدت ۴ دقیقه کبابی کنید و آنرا کنار بگذارید تا سرد شود.

 

حال بـه سراغ نان بروید؛ آن‌ها را برش بزنید و روی نان رابه سس ریحان آغشته کنید. سپس داخل نان رابا سبزیجات پر کنید و روی آن کمی پنیربوترکیزه، مقداری سس و نمک و فلفل بریزید. همه ی‌ي نان‌ها رابه همین ترتیب پر کنید. ساندویچ سبزیجات با سس ریحان آماده سرو اسـت.

 


 

ساندویچ سبزیجات رژیمی

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

کلم بروکلی: ۳۰۰ گرم

بادمجان: ۲ الی ۳ شماره

پیاز: ۱ شماره

پنیر صبحانه: ۲۰۰ گرم

کره: «یا کمی روغن زیتون» ۴۰ گرم

سس خردل: ۳ قاشق غذاخوری

سس فلفل سبز: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری: ۲۰ شاخه

فلفل دلمه‌اي قرمز: ۲ شماره

نان: ۲ الی ۳ شماره

لیمو ترش: یک شماره

زمان لازم برای آماده شدن ساندویچ: ۳۰ دقیقه

 

طرز تهیه سس

پنیر صبحانه، کره، خردل، سس فلفل سبز و جعفری ریز خرد شده را درون یک کاسه بریزید و مواد رابا قاشق باهم مخلوط کنید تا همه ی‌ي مواد باهم ترکیب شوند و پنیر و کره له شوند.

 

طرز تهیه ساندویچ

فلفل دلمه اي‌ها رو بـه شکل خلالی خرد کنید و قسمت‌هاي داخلی آنرا دور بریزید. آن‌ها را درون تابه بریزید و با مقدار خیلی کمی روغن و آب روی حرارت بگذارید تا فلفل‌ها پخته شوند. بادمجان را خوب بشویید و آن‌ها رابا پوست بـه حلقه‌هاي نازک برش بزنید و بـه فلفل دلمه درون تابه اضافه کنید. کلم بروکلی را نیز بـه قطعات کوچک برش بزنید و درون تابه بریزید.

 

در پایان پیاز رابه خلال‌هاي ریز برش بزنید و بـه مواد اضافه کنید. کمی نمک، فلفل سیاه و نصف آب لیمو ترش رابه سبزیجات بزنید و آنرا مخلوط کنید. در تابه را بگذارید تا روی حرارت کم مواد بپذند و آب مواد تمام شود. اکنون آن‌ها را درون یک ظرف بریزید و کمی صبر کنید تا مواد خنک شوند. «مواد را داغ و داغ داخل نان نگذارید، زیرا نان خمیر می شود.» نان‌ها را برش بزنید و کمی از سس را روی نان بمالید. سپس سبزیجات را بین نان قرار دهید.

 


 

ساندویچ سبزیجات با مرغ

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

مواد لازم «برای۱ نفر»

سینه مرغ: ۱۲۰ گرم

سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری

سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: بـه میزان لازم

اسفناج: ۱ پیمانه «۳۰ گرم»

هویج رنده: شده ۱ شماره

نان ترتیلا: «مشابه نان لواش» ۱ شماره

زمان لازم برای آماده شدن ساندویچ: ۳۰ دقیقه

 

طرز تهیه

ابتدا سینه‌ي مرغ را بشویید و آن رابه ورقه‌هاي نسبتا نارک برش بزنید. تکه‌هاي مرغ را در تابه سرخ کنید. «می توانید سینه‌ي مرغ رابه جای این کـه سرخ کنید آب پز کنید.» سپس مرغ‌هاي سرخ شده را درون یک کاسه بریزید؛ کمی سس مایونز، خردل، نمک و فلفل بـه آن اضافه و مواد رابا هم مخلوط کنید. اسفناج را بشویید ودر تابه بریزید، در تابه را بگذارید تا بخار پز شوند. هویج را نیز بـه شکل خلالی خرد و آبپز یا بخار پز کنید.

 

اکنون نان را کف سینی پهن کنید و آن رابه برشی مستطیلی تبدیل کنید. اسفناج و هویج را روی نان بریزید. سپس مخلوط مرغ را اضافه کنید. نان را رول کنید و آنرا داخل فویل یا ورق کاهی قرار دهید. با یک چاقو تیز نان رول شده را از وسط برش بزنید. اکنون ساندویچ شـما آماده سرو اسـت. هم چنین میتوانید آنرا چند ساعت در یخچال بگذارید تا مواد بـه خرد یک دیگر بروند و سپس میل کنید.

 


 

ساندویچ سبزیجات سرد

طرز تهیه 14 ساندویچ خوشمزه و پرطرفدار | انواع ساندویچ گرم و سرد

مواد لازم «برای ۹ نفر»

نان تست: ۹ ورق

هویج: ۱ شماره

تربچه کوچک: ۴ شماره

خیار: ۱ شماره

گوجه فرنگی: ۱ شماره

حمص: ۵ قاشق غذا خوری

پستو: ۴ قاشق غذا خوری

نمک: بـه مقدار لازم

زمان لازم برای آماده شدن ساندویچ: 20 دقیقه

 

طرز تهیه

پوست روی هویج را بتراشید و آنرا بشویید سپس هویج رابه لایه‌ هاي نازک خلالی برش بزنید. گوجه فرنگی، خیار و تربچه را بشویید و آن‌ها رابه لایه‌هاي نازک برش بزنید. روی یک لایه نان تست کمی حمص بمالید؛ سپس ورقه‌هاي خیار، هویج و تربچه را روی بچینید. روی یک نان دیگر کمی حمص بمالید و آنرا از سمت سس خورده روی مخلوط بگذارید.

 

حال قسمت بالایی و بیرونی نان را سس پستو بریزید. اکنون روی سس پستو ورقه‌هاي گوجه فرنگی را بچینید. کمی نمک روی گوجه‌ ها بپاشید. اکنون یک لایه دیگر از نان بردارید و روی آن سس پستو بمالید و آنرا روی گوجه‌ها بگذارید. با یک چاقو تیز نان را سه گوش ببرید. ساندویچ سبزیجات سرد آماده سرو اسـت.