پارس ناز پورتال

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیند

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیند

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیند 

دانشمندان از پیدایش گونه هاي عجیب جانوری درسال هاي آینده خبر می‌دهند که گواه بر بوجود آمدن حیوانات خطرناک هست. سیاره زمین اکوسیستم انحصار به فردی هست که از صدها هزار نوع گیاه و حیوان تشکیل شده هست. این اکوسیستم بزرگ همواره در حال تکامل و تغییر هست و هیچ گاه یکسان و به یک شکل باقی نخواهد ماند.

 

همانگونه که در طول هزاران سال تکامل، هزاران گونه جانوری و گیاهی از بین رفته و هزاران گونه دیگر شکل گرفته اند، در آینده نیز شاهد حضور حیواناتی در روی کره زمین خواهیم بود که حالا وجود خارجی ندارند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما رابا گونه هاي جانوری آشنا کنیم که در چند هزار سال آینده شکل خواهند گرفت. در پايان نیز شما رابا انسان هاي احتمالی آینده آشنا خواهیم نمود.

 

۱۰- تعقیب کننده شب

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندمانامبولوس پرهوریدوس یا تعقیب کننده شب «night stalker» یک خفاش درختی بزرگ هست که روی پاهایش راه می‌رود. این پاها جایی درآمده اند که قبلاً جای بال هایش بوده هست. این حيوان مشابه خفاش هاي امروزی برای شکار به بازتاب امواج رادیویی و پژواک صدا وابسته خواهد بودو بینی و گوش هاي ان گریبانگیر تغییرات شدیدی خواهند شد.

 

۹- نکروپتریکس

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندجانوری به طول ۱۵۰ سانتیمتر را تصور کنید که ترکیبی از یک پرنده، رپتورهای روز زی و کرکس خواهد بود. این حيوان از استخوان هاي مردگان تغذیه نموده و برای خرد کردن این استخوان ها از منقار دارای برآمدگی خود بهرهگیری خواهد کرد. این هیولا در راه رفتن بسیار نیرومند بوده و روزی بیش از ۱۰ کیلومتر در جستجوی غذا سفر خواهد کرد. ویژگی ناب آنها این خواهد بود که در لاشه ي حیوانات مرده سه تخم گذاشته و از آنها بعنوان لانه بهرهگیری خواهند کرد.

 

۸- موش چترباز

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندپناتاکاودوس یا راسوی چترباز «parashrew» یک پستاندار نسبتاً کوچک هست که در مناطق کوهستانی زندگی خواهد کرد. دم شبیه چتر این حیوان تنها در زمان نوزادی وجود داشته و ازآن برای پایین آمدن از لانه والدین خود و سفر به جاهای دیگر بهرهگیری خواهند کرد. این دم هاي شبیه چتر در واقع در اثر تکاملات دودمانی

 

دراین حيوان به وجود خواهند آمد. گونه هاي قدیمی این حیوان از دم هاي خود برای حفظ تراز و پریدن به هوا برای گرفتن حشرات بهرهگیری میکردند. زیستگاه اینگونه حيوان احتمالاً آمریکای شمالی خواهد بود.

 

۷- شیطان جهنده

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آینددیمنوپوس روتوندوس، یا شیطان جهنده «leaping devil» یک گوشتخوار کوچک اما بسیار تهاجمی و وحشتناک هست که از موش خرماها و مارمولک هاي بیابانی تغذیه خواهد کرد.این هیولای کوچک پاهایی شبیه پرندگان با پرهایی روی آنها داشته و عضو اصلی و سرگروه گونه ي جانوری موسوم به «پا پری ها» «featherfoots» خواهد بود.

 

۶- خوشه چین مرگ

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندخوشه چین مرگ «Deathgleaner» نوعی خفاش گوشتخوار بسیار بزرگ خواهد بود که طول بال هاي به ۱٫۳ متر خواهد رسید و از حیوانات زنده و لاشه مردگان تغذیه خواهد کرد. محل زندگی این حيوان نیز به احتمال فراوان آمریکای شمالی خواهد بود. ویژگی جالب این حیوان این خواهد بود که تنها در طول روز فعالیت دارد. انها چشم براه می مثل تا آفتاب زمین را آنقدر گرم کند که بتوانند از جریان هاي هوایی گرم برای سفر های طولانی تر بهرهگیری نمایند.

 

۵- راسوی یالدار

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندوالپموسلتا ایسر یا راسوی یالدار «pamthret» یک راسوی شکارچی گوشتخوار بسیار بزرگ هست که طول آنها تا ۱۹۵سانتیمتر نیز خواهد رسید. یکی از دلایل زنده ماندن اینگونه جانوری ارتفاع بدن و ساختار قوی هیکلی هست که دارد. قدرت بدنی فراوان و توانایی انحصار به فرد انها در دویدن در بین بوته زارها و چمنزارها، باعث میشود که به سهولت بتواند طعمه هاي خودرا تعقیب کرده و شکار نماید.

 

۴- ترابایت

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندترابایت یا سه نیش گونه ي جدیدی از حشرات خواهد بود که در ۲۰۰ میلیون سال پس از میلاد مسیح در زمین یافت خواهند شد. این حشره از گیاهان تغذیه کرده و محل اقامت آن نوووپانگی خواهد بود. سر بزرگ این حشره مواد شیمیایی ساخت خواهد کرد که در هنگام مواجهه با دشمنانشان به سوی انها پرت خواهند کرد

 

تا دشمنی و خطرناک بودن خود رابه آن نشان دهند یا اهداف خودرا مشخص نمایند. موریانه ها همواره از این روش بهرهگیری می کرده اند اما درسال ۲۰۰ میلیون پس از میلاد مسیح، سیستم ساخت مواد شیمایی در اینگونه بسیار پیشرفته تر و پیچیده تر خواهد بود.

 

۳- واکا

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندآنابراچیوم استروثیوفورم یا واکا «Wakka» یک حيوان شبه شتر مرغ بدون قدرت پرواز خواهد بود که بالهای جلویی نیز ندارد. این حيوان عظیم الجثه از گیاهان تغذیه کرده و سکونتگاه آن نیز چمنزارهای آمریکای جنوبی خواهد بود. بدن گرد و مدور و پاهای بلند و باریک همراه با گردن دراز باعث میشوند که این حیوان بتواند تراز بدن خود رابه خوبی حفظ نماید. چنین ساختاری به واکا اجازه می‌دهد که به خوبی اطراف محل استقرار خودرا دیده و تحت نظر داشته باشد.

 

۲- موش کور پادراز

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندهاروندوپس ویرگاتوس یا موش کور پادراز «reedstilt» نوعی پستاندار بسیار غول پیکر هست که در کناره رودخانه ها زندگی کرده و از ماهی تغذیه خواهد کرد. سکونتگاه این حیوان نیمکره شمالی بوده و ساختار گردن آن به نحوی هست که ۱۵ مهره گردن دارد برخلاف تمامی پستانداران که دارای ۷ مهره گردن میباشند.

 

۱- نئوسیداریس شوارزنهگری

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آینداین حیوان مخوف گوشتخوار ترکیبی از ستاره دریایی و توتیای دریایی هست که ارتفاع آن به ۵۰ سانتیمتر و قطر بدن آن به یک متر خواهد رسید.

 

انسان هاي آینده

عجیب ترین گونه های جانوری که در آینده بوجود می آیندبیایید تصور کنیم که در در ۱۰۰۰ تا یک میلیون سال آینده شکل انسان چه تغییراتی خواهد کرد. شواهد علمی نشان میدهد که به احتمال فراوان انسان مو هاي خودرا از دست خواهد داد. انسان هاي آینده دستها و پاهای بلندتر و باریک تری خواهند داشت و البته قدبلندتر نیز خواهند بود. به احتمال فراوان انگشت بزرگ پا یا دو انگشت پااز بین میرود

 

زیرا دیگر نیازی به انها برای متعادل نگه داشتن بدن وجود نخواهد داشت. شاید شیوه هاي جدیدی در ساخت نسل انسانی رخ دهد مثل چیزی که امروزه پرینت سه بعدی و مهندسی ژنتیک نامیده می‌شود که دراین صورت انسان دیگر ناف نخواهد داشت.