پارس ناز پورتال

فایده های بی نظیر کیوی برای پوست شما

فایده های بی نظیر کیوی برای پوست شما

فایده های بی نظیر کیوی برای پوست شما 

کیوی خاصیت هـای زیادی برای زیبای پوست دارد. میوه ای کـه هم خاصیت برای سلامتی بدن دارد و هم میتواند زیبایی رابه مـا هدیه دهد. کیوی فواید زیادی برای پوست دارد کـه در زیر بـه چند مشابه از آن ها اشاره کرده ام:

 

درمان پوست: کیوی بعلت داشتن ویتامین C باعث می‌شود خراش هـای روی پوست سریعتر درمان شود.

 

سفتی پوست: بهرهگیری از پوره کیوی روی پوست باعث می‌شود مواد مغذی بـه غشاء میانی پوست وارد شده و پوست سفت شود.

 

جلوگیري از آسیب در مقابل آفتاب: کیوه سرشار از ویتامین C و آمینواسید هست کـه پوست را در مقابل اشعه هـای زیان آور آفتاب حفظ میکند.

 

پاک کننده پوست: از این میوه خوشمزه بـه عنوان پاک کننده پوست هم می توان بهرهگیری کرد زیرا از پوست در مقابل رادیکال هـای آزاد دفاع میکند و سطح PH پوست را متعادل می کند.

 

لایه برداری سلول هـای مرده: هنگامی کـه کیوی را پوست بگیرید و روی پوست بمالید بعلت آنزیم هـای موجود در آن پوست را لایه برداری میکند.

 

جوانسازی پوست: ویتامین هـای C، E و آنتی اکسیدان هـای موجود در کیوه پوست را جوان و تازه میکند.

 

بازیابی سلول ها: ویتامین E موجود در کیوی بـه بازیابی سلول ها کمک میکند.

 

ضد پیری: کیوی با رادیکال هـای آزاد مبارزه میکند و از ایجاد چین و چروک، لک و خطوط پیری روی پوست پیشگیري میکند.

 

ضد جوش: کیوی بعلت دارا بودن خاصیت ضد التهاب با آکنه ها مبارزه میکند و منافذ پوست را پاک سازی میکند.

 

روشن کننده پوست: ویتامین C کیوی پوست را روشن میکند.

 

نرم کننده پوست: اگر پوست خشکی دارید خوردن این میوه باعث می‌شود پوست نرم و مرطوب شود.

 

پیشگیري از مریضی هـای پوستی: کیوی حاوی اسیدهای چرب اومگا۳ هست و پوست را از مریضی هایی مانند سرطان حفظ میکند.

 

ضد التهاب: کیوی یکی از میوه هایی هست کـه خاصیت ضد التهاب دارد و آسیب هـای اکسیداتیو داخلی را کاهش میدهد.

 

انواع ماسک هـای کیوی برای انواع پوست

ماسک خمیر کیوی
پوست کیوی را بگیرید. سپس کیوی را دو نیم کرده له کنید و روی پوست صورت و گردن بمالید. شاید در ابتدا روی پوست احساس خارش کنید اما بتدریج رفع می شود.

 

ماسک کیوی و بادام
بادام ها را یک شبانه روز خیس کنید. سپس آسیاب کنید و آن رابه کیوی هـای له شده اضافه کنید. ماسک رابه صورت بمالید و بعد از خشک شدن بشوئید.

 

ماسک کیوی و ماست
یک شماره کیوی را پوست گرفته و له کنید. سپس آن رابا ماست ترکیب کنید. ماسک رابه صورت بمالید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب گرم بشوئید.

 

ماسک کیوی و لیمو

کیوی له شده رابا آب لیموی تازه ترکیب کنید. ماسک رابه پوست بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب بشوئید. این ماسک برای پوست هـای چرب بینظیر هست و جوش هـای پوستی را از بین می برد.

 

ماسک کیوی، ماست و موز
ابتدا موز را له کنید و بعد یک قاشق غذاخوری ماست و یک شماره کیوی له شده رابه آن اضافه کنید. ماسک رابه صورت مالیده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشوئید. این ماسک برای پوست هـای خشک تا نرمال مناسب هست و پوست را نرم و مرطوب می کند.

 

ماسک کیوی و آووکادو
یک شماره کیوی و نصف آووکادو را له کرده و مفید هم بزنید تا خمیر یک دست شود. یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کرده و بـه صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشوئید. این ماسک هم پوست را درخشان میکند و هم لکه ها و نشانه هـای پیری را از بین میبرد.

 

ماسک کیوی و زرده تخم مرغ
نصف کیوی را له کرده و چند قطره روغن «زیتون یا بادام» بـه آن اضافه کنید. یک شماره زرده تخم مرغ بـه آن اضافه کنید هم بزنید و بـه صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت را بشوئید. این ماسک پوست را پاک‌سازی و سفت می کند.

 

ماسک کیوی و روغن زیتون

 بـه گزارش پارس ناز یک قاشق غذاخوری کیوی له شده، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری ماست رابا هم ترکیب کنید و بـه پوست بمالید. پس از خشک شدن ماسک صورت را بشوئید. لاکتیکاسید لاکتیک موجود در ماست و آلفا هیدروکسی اسید موجود در کیوی برای پوست خاصیت لایه بردار دارند.

 

ماسک کیوی و انگور
مقداری انگور رابا یک شماره کیوی له کنید و کمی ماست بـه آن اضافه کنید. ماسک رابه پوست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشوئید.