پارس ناز پورتال

فواید روغن کرچک برای پوست بدن

فواید روغن کرچک برای پوست بدن

فواید روغن کرچک برای پوست بدن 

همه ي ما روغن کرچک را بعنوان یک ملین بسیار قوی می شناسیم، اما باید بدانید که این روغن برای پوست هم بسیار خوب هست. روغن کرچک نوعی روغن گیاهی هست که مصارف پزشکی و آرایشی زیادی دارد. افراد به طور معمول از روغن کرچک بعنوان ملین بهره گیری میکنند اما این روغن برای پوست هم خواص شگفت‌انگیزی دارد.

 

پنج خاصیت روغن کرچک برای صورت

آکنه: خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن کرچک این ماده را به انتخاب مناسبی برای کاهش آکنه تبدیل کرده‌ هست. “ریسینلیدیک اسید” فرآوری شده توسط این روغن می تواند رشد باکتری‌هاي عامل آکنه را متوقف کند.بافت پوست: روغن کرچک سرشار از سایر اسیدهای چرب هست که هنگام بهره گیری روی پوست صورت، نرمی و لطافت آن را تقویت می کند.

 

رنگ پوست: هم‌چنین اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک رشد بافت‌هاي تندرست پوست را تقویت میکند و بنابراین در بهبود رنگ پوست کارساز هست.

 

پوست دلنازک: از دیگر خواص روغن کرچک این هست که باعث مسدود شدن منفذهای پوست نمیشود و در نتیجه برای پوست‌هاي دلنازک مناسب هست.

 

صرفه‌ي اقتصادی: کرم‌ها و روغن‌هاي مورد بهره گیری برای صورت اغلب پرهزینه میباشند اما روغن کرچک به نسبت کم‌خرج‌تر بوده و دارای خواص نمونه با کرم‌ها و روغن‌هاي تجاری برای بهبود رنگ و نم پوست صورت هست.

 

پنج خاصیت روغن کرچک برای پوست

ضد التهابی: روغن کرچک و ریسینلیدیک اسید به علت برخورداری از خاصیت ضد التهابی برای درمان پوست تحریک شده مناسب میباشند.

 

ضد میکروبی: این روغن همین طور پوست را از طریق کمک به پاک سازی پاتوژن‌ها «عوامل مریضی‌زا» ازعفونت‌هاي باکتریایی حفظ میکند.

 

نمناک کنندگی: روغن کرچک حاوی تری گلیسرید هست که به حفظ نم پوست کمک کرده و آن را به انتخاب خوبی برای درمان پوست‌هاي خشک تبدیل می کند.

 

حفظ آب و نم پوست: روغن کرچک دارای خاصیتی هست که باعث می شود نم هوا به سمت پوست جذب شود.

 

پاک‌سازی: تری گلیسرید موجود در روغن کرچک برای پاک سازی هرروز پوست از گرد و غبار سودمند هست.

 

به گزارش سایت مدیکال نیوز تودی،‌ درحالیکه روغن کرچک دارای خواص قابل توجهی برای پوست هست با این حال باید پافشاری کرد که هنوز شواهد علمی برای تایید شمار زیادی از این ادعاها، قطعی نیستند و اکثر این خواص به شکل تجربی به ثابت رسیده‌اند.