پارس ناز پورتال

قبل از تماس با تعمیرگاه لباسشویی بوش، این مطلب را بخوانید!

قبل از تماس با تعمیرگاه لباسشویی بوش، این مطلب را بخوانید!

ماشین لباسشویی بوش با طیف گسترده و متنوعی از برنامه های شستشو به شما این امکان را می دهد که به راحتی و در زمانی کوتاه، با صرف حداقل میزان آب و انرژی، انبوه لباس های کثیف را بشویید و خشک کنید.به همین دلیل اگر مشکلی برای لباسشویی شما پیش آید و به درستی کار نکند، مسلما به سرعت با تعمیرگاه لباسشویی بوش تماس گرفته و درخواست کمک می کنید.

 

البته همه ایرادات و مشکلات پیش آمده برای لباسشویی بوش نیاز به حضور تعمیرکار ندارد و گاهی خود شما می توانید به آسانی مشکل را برطرف نمایید. بنابراین توصیه می کنیم در صورت بروز هر نوع نقص در عملکرد دستگاه، قبل از تماس با تعمیرگاه لباسشویی بوش، این مطلب را بخوانید!

قبل از تماس با تعمیرگاه لباسشویی بوش، این مطلب را بخوانید!

رایج ترین ایرادات لباسشویی بوش

کد خطا روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

 

در ماشین لباسشویی بوش کدهای خطا به عنوان کلیدی برای یافتن ایراد پیش آمده برای دستگاه تعریف شده اند. در صورت مشاهده کد خطا روی صفحه نمایش کافی است به دفترچه راهنمای لباسشویی مراجعه کرده و بدون نیاز به تماس با تعمیرگاه لباسشویی بوش دلیل نمایش کد و روش برطرف کردن آن را پیدا کنید.

 

لباسشویی بوش روشن نمی شود.

روشن نشدن لباسشویی بوش دلایل مختلفی دارد. ابتدا با بررسی سلامت پریز، دوشاخه و کابل دستگاه مطمئن شوید که جریان برق به لباسشویی می رسد. روشن نشدن چراغ های صفحه نمایش نشان دهنده عدم وجود جریان برق در لباسشویی است.

 

روشن نشدن لباسشویی بوش علی رغم روشن بودن برخی چراغ های صفحه نمایش، نشانه ایراد در برد کنترلی و نمایشی دستگاه است که باید تعمیر یا تعویض شود. تعمیر و تعویض برد کنترلی لباسشویی بوش کار شما نیست و باید توسط تکنسین متخصص تعمیر لباسشویی بوش انجام شود.

 

درب ماشین لباسشویی بوش قفل شده است.

اگر درب ماشین لباسشویی باز یا بسته نمی شود و به عبارت دیگر قفل شده است، قبل از هر کاری بررسی کنید که قفل کودک فعال نیست. فعال بودن قفل کودک باعث می شود درب لباسشویی باز نشود.دلیل دیگر قفل شدن درب لباسشویی بوش، گیر کردن لباس بین درب و لاستیک درب است.

 

این مشکل زمانی ایجاد می شود که بیش از حد در دیگ لباسشویی لباس قرار دهید.اصلی ترین دلیل باز یا بسته نشدن درب و قفل شدن درب لباسشویی بوش، خرابی میکروسوئیچ درب است. میکروسوئیچ معیوب باید توسط تعمیرکار ماهر تعویض شود.

 

دیگ لباسشویی نمی چرخد.

اگر بعد از روشن کردن لباسشویی متوجه شدید که دیگ نمی چرخد ابتدا ببینید چه برنامه ای را برای شستشو انتخاب کرده اید! به عنوان مثال با انتخاب برنامه شستشو لباس های پشمی، لباسشویی بوش برای جلوگیری از آسیب به لباس ها تنها حرکت گهواره ای انجام می دهد. در این صورت اصلا جای نگرانی نیست و لباسشویی سالم است.

 

گاهی نیز قرار دادن لباس های نامتوازن و بیش از حد ظرفیت دستگاه مانع از چرخیدن دیگ لباسشویی بوش می شود.مهمترین دلیل نچرخیدن دیگ لباسشویی بوش، خرابی و نقص بخش های داخلی از جمله ساییده و تمام شدن زغال موتور، خرابی هریک از قطعات موتور مانند کوپلینگ، کلاچ و یاتاقان ها یا  پارگی تسمه درام به دلیل مستهلک شدن است.

 

اگر دیگ طی فرآیند شستشو نمی چرخد اما می توانید آن را با دست بچرخانید تسمه درام پاره و معیوب شده است.به یاد داشته باشید تعویض قطعات و رفع نواقص فنی قسمت های داخلی دستگاه تنها باید توسط تعمیرکار مجرب لباسشویی بوش انجام شود.

 

لباسشویی بوش نشتی آب دارد.

نشت آب از هریک از قسمت های دستگاه دلیل متفاوتی دارد. اگر آب از پشت لباسشویی نشت می کند، مشکل از شیلنگ آب ورودی یا خروجی، اتصالات و آب بندی های آن ها یا شیر آب و دریچه فاضلاب است.نشت آب از جلو لباسشویی بوش معمولا به دلیل آبریزش از درب، فیلتر لباسشویی یا محفظه پودر می باشد.

 

تراز نبودن دستگاه، خرابی قفل و زبانه درب، پر کردن دیگ بیش از حد ظرفیت یا گیر کردن لباس در لاستیک دور درب موجب آبریزش از جلوی لباسشویی بوش می شود. فشار زیاد آب یا مسدود بودن نازل در جاپودری نیز عامل نشت آب از جاپودری لباسشویی بوش است.

 

گاهی می بینیم که آب زیر دستگاه جمع شده اما نمی توانیم تشخیص دهیم محل نشت آب کجاست. در این شرایط باید همه موارد بالا را چک کنیم. اگر منشا نشت یافت نشد، احتمالا مشکلی در اجزای داخلی لباسشویی بوش پیش آمده دستگاه باید توسط تکنسین با تجربه عیب یابی و تعمیر شود.

 

برنامه شستشو انتخاب شده آغاز نمی شود.

اگر برنامه شستشو را انتخاب کرده اید اما با وجود روشن بودن لباسشویی برنامه اجرا نمی شود، مطمئن شوید درب لباسشویی به درستی بسته شده و قفل کودک غیر فعال است.

 

لباسشویی بوش آبگیری نمی کند یا فرآیند آبگیری متوقف نمی شود.

اولین دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی بوش فشار کم آب یا مسدود بودن شیلنگ آب ورودی است. در صورت وجود فشار آب مناسب، سالم بودن شیر برقی لباسشویی بوش در محل ورد آب به دستگاه را بررسی کنید. خرابی این شیر باعث اختلال در آبگیری دستگاه می شود. به طوری که لباسشویی بوش آبگیری نمی کند یا فرآیندآبگیری متوقف نمی شود.

 

محفظه و سوئیچ فشار قطعاتی هستند که میزان ورود آب به لباسشویی را کنترل کرده و فرمان قطع و وصل جریان آب را صادر می کنند. بروز نقص در هر یک از این قطعات نیز باعث مختل شدن فرآیند آبگیری، عدم ورود آب به لباسشویی یا سرریز شدن آب می شود.

 

آب لباسشویی بوش تخلیه نمی شود.

در این شرایط اولین موردی که باید بررسی کنید سالم بودن شیلنگ تخلیه است. مطمئن شوید شیلنگ تخلیه خم یا مسدود نشده باشد. شیلنگ را صاف کرده و جسم عامل انسداد را از شیلنگ خارج کنید تا مشکل رفع شود.

 

گرفتگی فیلتر لباسشویی نیز می تواند موجب تخلیه نشدن آب شود. بهتر است به طور مرتب فیلتر را تمیز کنید. اگر با وجود باز بودن مسیر تخلیه و تمیز بودن فیلتر باز هم لباسشویی بوش آب را تخلیه نمی کند احتمالا پمپ تخلیه خراب شده است.برای عیب یابی و تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه لباسشویی، با تعمیرگاه رسمی لباسشویی بوش تماس بگیرید.

 

لباسشویی بوش در حین کار ناگهان متوقف می شود.

متوقف شدن ناگهانی لباسشویی بوش در حین اجرای برنامه شستشو ممکن است به دلیل قطع جریان برق یا بروز نقص فنی در قسمت های مختلف دستگاه رخ دهد. لباسشویی بوش با نمایش کد خطا مشکل پیش آمده را به شما نشان می دهد تا بتوانید آن را رفع نمایید.

 

اگر لباسشویی بوش نشت آب از دستگاه را تشخیص دهد برای حفظ امینت شستشو و جلوگیری از آسیب، شستشو را متوقف می کند. همچنین مشکل در آبگیری و تخلیه آب نیز می تواند عامل توقف برنامه شستشو باشد.

 

گرم نشدن یا گرم شدن بیش از حد آب، بر خلاف دمای آب تعریف شده در برنامه شستشو و نیز خرابی برد کنترلی یا تایمر نیز از جمله دیگر دلایل توقف ناگهانی لباسشویی بوش در حین فرآیند شستشو است.اگر دلیل این مشکل عاملی غیر از قطع برق باشد، دستگاه لزوما باید توسط تعمیرکار متخصص عیب یابی و تعمیر شود.

 

لباسشویی بوش سر و صداو لرزش غیر عادی دارد.

اگر لباسشویی بوش سر و صدا و لرزش غیر عادی دارد، احتمالا تراز نیست یا در محل نامناسبی نصب شده است. دستگاه را روی سطح سفت قرار داده و به درستی تراز کنید.بعد از حمل و نقل و جابجایی، برای استفاده مجدد از دستگاه مطمئن شوید پیچ های حمل و نقل را باز کرده اید.

 

قرار دادن بار زیاد و البسه اضافی خارج از حد ظرفیت لباسشویی نیز باعث می شود دستگاه هنگام شستشو و خشک کردن لباس ها لرزش و صدای شدیدی داشته باشد.گاهی نیز  ایراد در بخش های مختلف موتور لباسشویی خود را با لرزش و صدای غیر عادی نشان می دهد.

قبل از تماس با تعمیرگاه لباسشویی بوش، این مطلب را بخوانید!

چه زمانی با تعمیرگاه لباسشویی بوش تماس بگیریم؟

در این مطلب سعی شد ایرادات و مشکلات متداول و لباسشویی بوش که معمولا به دلیل استفاده نادرست و عدم توجه به نکات مراقبت و نگهداری دستگاه پیش می آید شرح داده شود.

 

برخی از این مشکلات به دلایل ساده ای مانند قرار دادن باز اضافه و نامتعادل در لباسشویی، گیر کردن لباس های کوچک لای درب، فعال بودن قفل کودک، انتخاب برنامه شستشو نامناسب، قطعی جریان برق، انسداد یا قطع بودن مسیر جریان آب ورودی و سالم نبودن یا انسداد شیلنگ تخلیه ایجاد می شود که با توجه به مطالب گفته شده خود شما به راحتی می توانید آن را رفع نمایید.

 

اما گاهی لباسشویی بوش دچار نقص فنی شده و برخی قطعات داخلی آن نیاز تعمیر یا تعویض پیدا می کند. در این شرایط لازم است حتما با تعمیرگاه تخصصی لباسشویی بوش تماس بگیرید.با توجه به تکنولوژی ساخت مدرن لباسشویی بوش، سرویس دوره ای، عیب یابی و تعمیر قطعات مختلف آن باید لزوما توسط کارشناس متخصص و آموزش دیده تعمیرات لباسشویی بوش صورت پذیرد.