پارس ناز پورتال

لزوم تحرک داشتن و ورزش در دوران بارداری

لزوم تحرک داشتن و ورزش در دوران بارداری

لزوم تحرک داشتن و ورزش در دوران بارداری 

استراحت مطلق در دوران بارداری به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست و بانو ها باید ورزش هاي خاصی را انجام دهند تا تندرست بمانند. حالا که به دوران رویایی خود وارد شده اید و چشم براه یک عضو اخیر برای خانواده تان هستید باید مواردی را درمورد این که چگونه از خود و کودکتان در دوران بارداری به برترین شکل مراقبت کنید, بدانید. پس به جای این که دوران بارداری خود را روی کاناپه دراز بکشید و غذا بخورید و فکر کنید

 

با اینکار به خود و فرزندتان کمک بیشتری میکنید, کمی جنبش بیشتری داشته باشید. حتماً دکتر با دقت به شرایط بدنی شما به برترین شکل میتواند به شما بگوید چه کارهایی را انجام بدهید. اما بد نیست مواردی را درمورد ورزش کردن در دوران بارداری بدانید.

 

ورزش برای شما و فرزندتان خوب هست
بارداری اصلا علت قابل قبولی برای تنبلی کردن نیست. متخصصان در این خصوص میگویند بارداری مریضی نیست که بخواهید دوره آن را با دراز کشیدن و خوابیدن طی کنید. بارداری قرار نیست شما را ضعیف کند و حتی اگر دلایل خیلی کمی برای کم کردن فعالیت در این دوره وجود داشته باشد ,

 

دلایل متعددی نیز وجود دارد که به شما می‌گوید باید در دوران بارداری جنبش داشته باشید. ما میتوانیم به شما سه علت اصلی ورزش کردن در دوران بارداری را بگوییم.اول این که در بدن شما یک انسان در حال رشد هست بنابراین بدن شما باید در برترین و تندرست ترین حالت ممکن خود قرار داشته باشد

 

و ورزش کردن می‌تواند به این فرمایش کمک کند. دوم این که اگر شما ورزش کنید اندام مناسب تری نیز خواهید داشت, اگر نه ماه بدون هیچ فعالیتی به خوردن و دراز کشیدن بپردازید, چاقی باعث میشود وضع حمل برای شما سخت تر و خطرناک تر شود. اگر ورزش کنید بدن‌تان را حاضر و نیرومند می‌کنید

 

و وزنتان در حالت مناسبی تثبیت می‌شود, تا در زمان بدنیا آمدن طفل بتوانید به برترین شکل عمل کنید. سوم این که ورزش باعث میشود بدن‌تان بعد از زایمان سریع تر به حالت گذشته خود بازگردد.

 

اگر گذشته از بارداری ورزش نمی‌کردید, ورزش کردن را آهسته و بسیار سبک آغاز کنید
قطعا باید درمورد چگونگی ورزش کردن در دوران بارداری از پزشکتان مشاوره بگیرید اما این را بدانید اگر پیش از این خیلی فعالیت نداشتید و ورزش نمیکردید علت نمیشود که هنوز نتوانید اینکار را انجام دهید اما برای این که بدن تان آمادگی آغاز را ندارد باید خیلی آرام و سبک ورزش کردن را شروع کنید.

 

احتمالاً در ابتدا برای شما کمی مشکل باشد, با دقت و دقت به این که چه حرکتی حس خوبی به شما میدهد و چه حرکتی ممکن هست برای شما سخت و مشکل باشد کارتان را آغاز کنید. کم کم زمان خواهید دید از ورزش کردن در این دوران لذت می‌برید.

 

انتخاب هاي زیادی برای ورزش کردن دارید
شمار زیادی از پزشکان, انجام حرکات یوگا, پیاده روی و شنا کردن را در این دوران توصیه میکنند. اما این ها تنها انتخاب هاي شما نیستند. شما میتوانید در روزهای اول حتی به ورزش هاي زومبا, دو و یا دوچرخه سواری اثبات بپردازید. در ادامه, ورزش هاي قدرتی نیز میتواند برای شما خوب باشد. این ورزش ها باعث می‌شود درد دوران بارداری شما کمتر شود.

 

انجام برخی از ورزش ها ممکن هست برای شما زیان آور باشد
در حالی‌که شمار زیادی از ورزش ها در دوران بارداری برای شما خوب میباشند اما شمار کمی از آن ها نیز میباشند که باید در این دوره از انجام آن ها اجتناب کنید. ورزش هاي پر پیچ و خم و آن فعالیت هاي ورزشی که احتمال زمین خوردن یا برخورد با چیزی در آن ها وجود دارد را باید کنار بگذارید. بهتر هست اسکی روی برف یا اسب سواری را کنار بگذارید.