پارس ناز پورتال

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید 

هتل های لوکس و گرانقیمت که هر شخصی توان رفتن و اقامت در آنها را ندارد، اما فقط افراد مشهور و ثروتمند میتوانند در انها اقامت داشته باشند.هتل هاي زیبای بسیاری در جهان وجود دارد که افراد با انواع و اقسام توانایی مالی میتوانند در آنجا اقامت کنند. اما این که در لوکس ترین و گرانترین هتل جهان اقامت داشته باشید

 

حتما نیازمند یک حساب بانکی خیلی خیلی چاق و چله هستید نا بتوانید از پس مخارج این هتل هاي ۵ ستاره‌ي بی نظیر که تمام امکانات و سرویس هاي باورنکردنی را دارند و اضافه بر آنها قیمت هاي نجومی هم دارند برآیید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ده لوکس ترین و گرانترین هتل جهان را بشناسید.

 

۱. هتل کاخ تاج‌محل – بمبئی

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

این هتل در سال ۱۹۰۳ در شهر بمبئی ساخته شد و در آن روزها اولین بنای مهم کنار آب شهر بمبئی بود. این هتل اولین هتلی در هندوستان بود که آسانسور داشت. هتل کاخ تاج‌محل یکی از زیباترین و گرانترین هتل جهان هست. زیبایی خارق‌العاده، خدمات بی‌نظیر و شکوه آن منحصر به فرد هست.

 

این هتل دارای ۵۶۰ اتاق و ۴۴ سوئیت بوده و آمار خدمه آن به ۱۵۰۰ نفر می رسد. در سال ۲۰۰۸ میلادی به این هتل بر اثر یک رشته عملیات تروریستی در بمبئی خسارات زیاد‌اي وارد شد، با این حال، همچنان یکی از زیبا‌ترین مقاصد گردشگران خارجی هست. گفته می شود که باراک اوباما در جریان سفرش به هند در سال ۲۰۱۰ در این هتل اقامت داشت.

 

۲. هتل بورلی هیلز – لس آنجلس

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

هتل بورلی هیلز در سال ۱۹۱۲ ساخته شد و مهمانان هالیوودی بسیاری را به خود دیده هست. هر شب اقامت در این هتل نزدیک به هفتصد دلار هست. در سال ۱۹۴۸ در نمای بیرونی هتل از رنگ صورتی بهره گیری شد تا نور خورشید را بازتاب دهد و بعدها این هتل در کاور مجموعه مشهور «هتل کالیفرنیا» به کار گرفته شد.

 

۳. هتل ریتز پاریس

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

این هتل در سال ۱۸۹۸ باز شد و از آن روز تاکنون بالاترین استانداردهای یک هتل لوکس را داشته هست. گرچه فقط نباید به ادعای صاحب هتل بسنده کرد. کافی هست به مشاهده نمایید چه کسانی به این هتل‌ها رفته‌اند. چندین سوئیت هتل به نام مهمانانش نام‌گذاری شده هست، مثل کوکو شانل، ارنست همینگوی و اینگرید برمن.

 

سوفیا لورن میگوید که این هتل عاشقانه‌ترین هتل جهان هست. هتل ریتز پاریس به کاخ وندوم اشراف دارد. همین طور در چندین فیلم کلاسیک نیز از این هتل بهره گیری شده و گرچه طراحی و دکور آن کاملا لوکس و بی‌نظیر هست. این هتل به علت بازسازی در سال ۲۰۱۲ بسته شد و تا چند ماه دیگر مجدد باز می شود.

 

۴. پنینسولا هنگ‌کنگ

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

این هتل لقب «بانوی بزرگ شرق» را یدک می کشد و واقعا هم لایق این عنوان هست. پنینسولا در لغت به معنای شبه جزیره بود و نام آن از موقعیت جغرافیایی هتل گرفته شده هست، زیرا هتل پنینسولا در جنوبی‌ترین نقطه «شبه‌جزیره کولون» واقع شده هست.

 

هتل پنینسولا در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد و تا به امروز تعیین‌کننده استانداردهای لوکس در هنگ‌کنگ بوده هست. امکاناتی خاص مثل اتومبیل لوکس رولز-رویس فانتوم و حتی جت خصوصی برای مهمانان ویژه در این هتل موجود هست. این هتل اولین هتل هنگ‌کنگ نیز می‌باشد.

 

۵. هتل پلازا – نیویورک

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

این هتل در سال ۱۹۰۷ افتتاح شد و در سال ۱۹۶۹ به نماد رسمی نیویورک تبدیل شد. بی‌شک می توان گفت که هتل پلازا معروفترین هتل نیویورک هست. این هتل در خیابان پنجم واقع شده و فضای چندین فیلم و داستان به آن گره خورده هست.

 

بخش‌هایي از فیلم‌هاي مشهور گتسبی بزرگ و تنها در منزل ۲ در این هتل قرن بیستی فیلم‌برداری شده هست. هتل پلازا مهمانان خاص نیز کم نداشته هست. لیزا مینلی، اِلنور روزولت، مایلز دیویس و گروه بیتلز در این هتل اقامت داشته‌اند.

 

۶.هتل رافلز – سنگاپور

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

بنیانگذار سنگاپور «استمفورد رافلز» بود و نام این هتل برگرفته از او هست. هتل مجلل و باشکوه رافلز در ابتدای کار خود یک مهمان‌سرای کوچک ده اتاقی بود. اما امروزه این هتل با 125 سال قدمت مشهور ترین هتل آسیا هست. چندین شخصیت مهم ادبیات و سینما مثل همینگوی، آلفرد هیچکاک و رودیارد کیپلینگ از مهمانان ویژه این هتل بودند.

 

۷. هتل کلاریج لندن

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

هتل کلاریج در سال ۱۸۹۸ افتتاح شد. این هتل پنج ستاره در طول جنگ جهانی دوم میزبان چندین شخصیت برجسته بین‌المللی بود. در واقع میتوان گفت که این هتل پرماجراترین هتل انگلستان و گرانترین هتل جهان هست.

 

۸. هتل ریتز لندن

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

هتل ریتز لندن در سال ۱۹۰۶ در خیابان پیکادلی شهر لندن ساخته شد و در واقع اولین هتل این شهر بود که در هر اتاق حمام داشت. این هتل در تاریخ ۱۰۹ ساله خود میزبان اشخاصی مثل کینگ ادوارد سوم و چارلی چاپلین بوده هست. در جنگ جهانی دوم نیز وینستون چرچیل، شارل دوگُل و آیزنهاور به صورت مرتب در این هتل قرار می‌گذاشتند. از هتل ریتز لندن در چندین فیلم از جمله فیلم «ناتینگ هیل» بهره گیری شده هست.

 

۹.هتل شِلبورن – دوبلین

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

در قلب شهر دوبلین، هتلی مجلل و باشکوه وجود دارد که زیبایی خود را به رخ هتل‌هاي دیگر می‌کشاند. این هتل قدیمی‌ترین و تاریخی ‌ترین هتل ایرلند هست که در سال ۱۸۲۴ ساخته شد. نیروهای انگلیسی در سال ۱۹۱۶ و در «شورش عید پاک» این هتل را در بازرسی خود درآوردند، سپس از آن برای فعالیت‌هاي نظامی خود در جنگ جهانی اول بهره گیری کردند.

 

نگارش قانون اساسی ایرلند در سال ۱۹۲۲ در اتاق ۱۱۲ این هتل صورت گرفت و به همین علت به آن اتاق «اتاق قانون اساسی» میگویند.اگر به تاریخ رنگارنگ آن هم نگاه نکنیم، به جرات میتوان گفت که بزرگ ترین و زیباترین هتل دوبلین همین هتل هست. هتل شلبورن با نمای رنسانسی، لوسترهای بلوری تزئینی، ستون‌هاي مرمری و دکور مجلل خود گوی سبقت را از تمام رقبای خود دزدیده هست.

 

۱۰. هتل والدورف آستوریا – نیویورک

لوکس ترین هتل های حال حاضر جهان را بشناسید

هتل «والدورف آستوریا» در خیابان پارک در منهتن قرار دارد و روزی بلندترین هتل جهان بود. گرچه امروز یک هتل دیگر این عنوان را از آن خود کرده، اما هتل والدورف همچنان یکی از نمادهای شهر نیویورک هست. هر چه نباشد این هتل میزبان تمام روسای جمهور ایالات‌متحده از هوور تا اوباما بوده هست. حتی یک فضای محرمانه در زیر هتل وجود داشت که مهمانان ویژه‌اي مثل فرانکلین روزولت از آن بهره گیری میکردند که گرچه دیگر قابل بهره گیری نیست.

 

این هتل مفهوم خدمات ۲۴ ساعته را جا انداخت و موجب تغییر و تحول اساسی در نظام هتلداری گشت. سرپیشخدمت‌ »اُسکار تچرکی» در سال ۱۸۹۳ سالاد مشهور «والدورف» را درست کرد که هنوز هم نام آن در منوی هتل می‌درخشد.گرچه یک ماجرای غوغایی از ما ایرانی‌ها در تاریخ این هتل وجود دارد. «حسینقلی خان صدرالسلطنه» مشهور به «حاجی واشنگتن»

 

اولین سفیر ایران در امریکا بود که به علت آبروریزی ناشی از ذبح گوسفند در بالکن هتل والدورف آستوریای نیویورک در روز عید قربان به شهر تهران احضار شد. ناصرالدین شاه خطاب به او گفته بود: «ما را نزد جوان‌ترین دولت جهان بی‌آبرو کردی و ملت چندین هزار ساله ما سخره عالمیان کردی. خدا از تو نگذرد.»