پارس ناز پورتال

ماکارونی سرشار از ویتامین و مفید برای پوست

ماکارونی سرشار از ویتامین و مفید برای پوست

ماکارونی سرشار از ویتامین و مفید برای پوست 

ماکارونی خوراکی بسیار پرمصرف در بین خانواده ها هست که این رشته ها سرشار از مواد خوراکی مفیدی نیز می باشند. از آنجایی كه تهیه‌ي ماکارونی برخلاف نان نیاز به تخمیر و پخت نداشته هست، تهیه‌ي ماكارونی برای انسان‌هاي آغاز راحت‌تر بوده هست. مدارك تاریخی، پیدایش ماكارونی را به اتروسك‌ها «Etruscan: مهم ترین تمدن،

 

پیش از تمدن رومی در شبه‌جزیره‌ي ایتالیا میباشند»، رومی‌ها، عرب‌ها و چینی‌ها نسبت می‌‌دهد. امروزه بیش از 600 نوع ماكارونی ساخت می شود.فرآورده‌هاي ماكارونی، فرآورده‌هایي مثل اسپاگتی، ماكارونی، ورمیشل، نودل و لازانیا را در برمی‌گیرد؛ اضافه بر این انواع گوناگون دیگری برحسب فرهنگ خوراکی وجود دارد.

 

تحقیقات تاریخی به طور دقیق منشاء اصلی ماكارونی را مشخص نمی‌كند. در واقع احتمالا تهیه و مصرف ماكارونی پیش از نان بوده هست. از آنجایی كه تهیه‌ي ماکارونی برخلاف نان نیاز به تخمیر و پخت نداشته هست، تهیه‌ي ماكارونی برای انسان‌هاي آغاز راحت‌تر بوده هست.

 

مدارك تاریخی، پیدایش ماكارونی را به اتروسك‌ها «Etruscan: مهمترین تمدن، پیش از تمدن رومی در شبه‌جزیره‌ي ایتالیا میباشند»، رومی‌ها، عرب‌ها و چینی‌ها نسبت می‌‌دهد. امروزه بیش از 600 نوع ماكارونی ساخت میشود.

 

ارزش تغذیه‌اي ماکارونی
ارزش تغذیه‌اي ماكارونی در اصل وابسته به آردی هست كه در تهیه‌ي ماكارونی از آن بهره گیری میشود. این ماده‌ي خوراکی غنی از نشاسته هست، در حالی كه میزان پروتئین آن حدود 7 تا 8 برابر كم‌تر از میزان نشاسته‌ي آن هست. از نظر عناصر معدنی به ویژه آهن و روی، در سنجش با غذا هاي دیگر

 

كه منبع اصلی املاح معدنی و ویتامین‌ها میباشند، در حد متوسطی هست. تجزیه‌ي اسیدهای آمینه‌ي تركیبات پروتئینی ماكارونی در سنجش با تركیبات پروتئینی غذا هاي دیگر مثل شیر، تخم مرغ و پروتئین‌ سویا كه هرروز مصرف می‌كنیم، نشان میدهد كه از نظر اسید آمینه‌ي ضروری لیزین در حد پایینی قرار دارد

 

و به علت همین محدودیت اسید آمینه‌اي، ارزش تغذیه‌اي آن كاهش می یابد. بنابراین فاكتور ارزش بیولوژیكی و فاكتور میزان پروتئین ماكارونی در سنجش با تخم مرغ و گوشت پایین‌تر هست.از طرفی این ارزش تغذیه‌اي ماكارونی از مرحله‌ي خرید در سوپر ماركت تا طبخ آن و قرار گرفتن روی میز غذا دست خوش تغییر می شود.

 

در بعضی از موارد نزدیك به 20 درصد تركیبات انرژی‌زای آن به هنگام پخت از دست میرود، اما باید به دلیل داشته باشیم كه ماكارونی هیچ‌گاه به تنهایی و بدون چاشنی خورده نمی شود.ماكارونی محصولی نیمه فرایند شده هست كه در تهیه‌ي آن؛ فانتزی بودن، ابتکار و حتی علم تغذیه سهم زیادی دارد. از دیدگاه تغذیه‌اي ماكارونی دارای خصوصیت‌هاي زیر هست:

 

– ارزش انرژی زایی بالایی كه به طور زیاد از طریق قندها تأمین می شود؛
– ارزش چربی كم یا خیلی كم؛
– قابلیت هضم راحت؛
– مواد زائد كم.

 

8 خاصیت خوب ماکارونی
ماکارونی غذای خوبی هست، و برای سلامتی فواید بسیاری دارد. مخصوصا ماکارونی سبوس دار بسیار خوب تر ازماکارونی معمولی هست.

 

۱-ماکارونی سرشار از ویتامین میباشد
ماکارونی سرشار از ویتامین آ هست، و برای پوست خوب هست، و به رشد سلولهای اخیر پوستی کمک بسیاری میکند.

 

۲-ماکارونی به رشد مو کمک میکند
ماکارونی گندم کاملی هست ،و سرشار از اسید فولیک هست، برای رشد مو خوب هست. اگر از ریزش مو رنج میبرید در برنامه خوراکی خود حتماً از ماکارونی بهره گیری کنید. اسید فولیک هم‌چنین به کاهش آکنه و جوش صورت کمک ریادی می‌کند.

 

۳- ماکارونی برای سلامت قلب و عروق خوب هست
ماکارونی غنی از پتاسیم هست و به بهبود سلامت قلب و عروق کمک میکند. برای کاهش کلسترول بالا در بدن کمک میکند و مانع مریضی قلبی می شود.

 

۴- ماکارونی برای سلامتی عضلات خوب هست
سرشاراز پتاسیم هست برای سلامت عضلات خوب هست. مصرف منظم ماکارونی برای پیش گیری از دشوار سفتی عضله بدن خوب هست. همین طور به آرامش اسپاسم هاعضلانی و درد عضلانی کمک میکند.

 

۵- ماکارونی برترین منبع برای افزایش وزن هست
ماکارونی سرشار ازکربو هیدرات هست و به افزایش وزن کمک می‌کند. هر صد گرم حدود ۵۰ گرم کربوهیدرات دارد و برترین منبع برای افزایش وزن تندرست هست.

 

۶-ماکارونی به بدن انرژی می دهد
ماکارونی سرشار از کربوهیدرات هست و به بدن انرژی می دهد. مصرف ماکارونی میتواند، سطح سوخت و ساز بدن را افزایش دهد، و شمارا فعال نگه می دارد و ضعف وبی حالی را کاهش می دهد.

 

۷- ماکارونی خوب برای کم خونی هست
پاستا غنی از آهن هست ،و می تو اند به مریضی کم خونی در زنان آبستن کمک کند. برای افزایش تشکیل سلولهای قرمز خون بسیار خوب هست چون مانع کم خونی می شود. سطح هموگلوبین بدن را طبیعی نگه می دارد.

 

۸- ماکارونی برای سلامت استخوانها خوب هست
ماکارونی غنی از اسید هاي آمینه و پروتئین هست. پروتئین به سلامت استخوان ها کمک می‌کند و از درد استخوان پیش گیری می‌کند. اگر دشوار درد مفصل دارید، دست کم دوبار در هفته حتماً از ماکارونی بهره گیری کنید ماکارونی مزایای تغذیه اي زیادی دارد، که حتماً باید در برنامه رژیم خوراکی هرروز خود از آن بهره گیری کنید.