پارس ناز پورتال

مرسدس بنز رسما وارد کشور ایران شد

مرسدس بنز رسما وارد کشور ایران شد

مرسدس بنز رسما وارد کشور ایران شد 

شرکت بنز برای مشارکت مستقیم با ایران رسما وارد کشور شده هست تا از این پس شاهد تجارت رودررو با این غول ماشین سازی باشیم. آمدن خودروی بنز به ایران , گروه صنعتی ایران ماشین و شرکت مرسدس بنز کشور آلمان قرار داد ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری را امضا کردند. همین طور قرارداد دو شرکت مشترک دیگر نیز در ماه‌ هاي آینده نهایی خواهد شد.

 

طبق اعلام ایران اتومبیل این قرارداد امروز – سه‌شنبه – میان شرکت ایران ماشین دیزل به نمایندگی ازگروه صنعتی ایران ماشین و شرکت مرسدس بنز, در سایت تولید وورث, مقر اصلی مرسدس بنز به امضا رسید.در امضای این قرارداد علی ماجدی سفیر ایران در کشور آلمان, محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت, معدن و تجارت, هاشم یکه‌ زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران اتومبیل و جمعی از مدیران ارشد دوشرکت حضور داشتند.

 

آمدن خودروی بنز به ایران

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ماشین در این مراسم با اشاره به امضای قرار داد و تفاهم نامه با شرکت بنز در تولید و فروش محصول سواری, ابراز امیدواری کرد که با دقت به مشارکت‌ هاي دو شرکت در حوزه خودروهای تجاری, مشارکت طرفین در خصوص تفاهم نامه و قرار داد سال قبل نیز به همین منوال پیگیری شود.

 

قرارداد خودروهای تجاری
قرارداد خودروهای تجاری که امروز امضا شد شامل ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری هست. این شرکت, به صورت انحصاری مسئولیت فروش محصولات تجاری مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت.هم‌چنین شرکت دوم که قرارداد آن در ماه آینده نهایی می شود, مسئولیت تولید را برعهده دارد و نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس از جمله تولیدات این شرکت خواهد بود.

 

نسل فعلی آکتروس تا سال 2019 تولید شده و نسل اخیر این کامیون نیز از سال 2019 به بعد براساس استانداردهای روز اروپا تولید خواهد شد. در فاز بعدی نیز خط تولیدی اخیر دیگری پیش بینی شده هست.بر زمینه برنامه, تولید داخل شرکت مشترک تولیدی در سال اولیه به 20 درصد خواهد رسید و این میزان در صورت صرفه اقتصادی میتواند به 30 تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

 

براساس این گزارش نیاز سنجی و تولید محصولات اخیر و جایگزینی با محصولات فعلی نیز در برنامه شرکت مشترک تولیدی ایران اتومبیل و دایملر کشور آلمان پیش‌ بینی شده هست.هم‌چنین شرکتِ دیگر در حال مذاکره, در خصوص تولید موتور میان شرکت ایران ماشین دیزل و دایملر بوده که وظیفه آن تولید موتورهای اخیر بر زمینه نیاز بازار در شرکتِ مشترک اخیر هست.

 

شرکتِ مرسدس بنز اولین برندِ خودروهای تجاری در جهان را در اختیار دارد که امضای قرار داد سرمایه گذاری مشترک با ایران ماشین بیانگر امنیت سرمایه گذاری در ایران هست.