پارس ناز پورتال

مرغ کبابی خوشمزه با طعم لیمو پرتقال

مجموعه : آموزش آشپزی
مرغ کبابی خوشمزه با طعم لیمو پرتقال

مرغ کبابی خوشمزه با طعم لیمو پرتقال 

اگر برای یک روز تعطیل همراه با خانواده خود می خواهید ناهار خوشمزه درست کنید می توان از مرغ کبابی استفاده کرد و لیمو و پرتقال را هم بعنوان طعم دهنده در کنار آن آورد. مرغ کبابی با مرکبات طعمی لذیذ و با طراوت دارد و براحتی و در کمترین زمان آماده می شود. ترکیب مرکبات همراه با سبزیجات معطر، طعمی فوق العاده خوشمزه به مرغ می دهد. این غذا برای میهمانی و مجالس بسیار مناسب است.

 

مواد لازم:

مرغ (سینه یا ران) 10 تکه
لیمو ترش بزرگ 2 عدد
پرتقال 2 عدد
ادویه ایتالیایی 1 قاشق غذاخوری
رزماری تازه یا خشک شده 1 قاشق غذاخوری
آویشن تازه یا خشک شده 1 قاشق چایخوری
پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
پیاز خرد شده 1 عدد
سیر خرد شده 4 حبه
شکر 2 قاشق غذاخوری
کره آب شده 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 1/4 فنجان
نمک و فلفل به میزان دلخواه
جعفری یا گشنیز خرد شده برای تزیین
مرغ کبابی خوشمزه با طعم لیمو پرتقالطرز تهیه:
1-ابتدا فر را روی 240 درجه سانتیگراد قرار دهید. روغن زیتون، شکر، سیر خرد شده، آب یک لیمو، آب یک پرتقال، نمک و فلفل را در کاسه ای بریزید و با هم مخلوط کنید. تکه های مرغ را داخل سینی فر بچینید. روغن زیتون را روی مرغ ها بریزید و آن ها را پشت و رو کنید تا کاملا به روغن آغشته شوند.

 

2-ادویه ایتالیایی، رزماری، آویشن، پودر پیاز و پاپریکا را روی مرغ ها بپاشید. پیاز را خرد کنید، لیمو و پرتقال باقیمانده را حلقه حلقه برش بزنید و لابلای تکه های مرغ قرار دهید.

 

3-سینی فر را حدود 15 دقیقه در دمای محیط قرار دهید تا کمی از سردی مرغ ها کاسته شود. سپس سینی را به مدت 1 ساعت داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید، تا مرغ ها کاملا بپزند و آب مرکبات خارج شود.

 

نکته:
طرز تهیه ادویه ایتالیایی بسیار آسان است و می توانید براحتی در منزل تهیه کنید. بجای شکر می توانید از عسل استفاده کنید. برای اینکه مرغ ها طعم بهتری داشته باشند می توانید مرغ ها را همراه با ترکیب روغن زیتون و مرکبات به مدت چند ساعت در کیسه پلاستیکی قرار دهید تا طعم ها بهتر به خرد مرغ بروند.