پارس ناز پورتال

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران 

سلبریتی ها در هر بار و تاریخ خاصی یک قشر متمایز از جامعه میباشند،در زمان قدیم ایران نیز گاهی ورزشکاران و گاهی بازیگران در راس دقت مردم بوده اند. 

 

شهرت در بین مردم: بیشتر شاعران یا درباری بودند و یا در جمع هاي محدودی شعرهای خودرا می خواندند. انوری یکی از شاعران درباری بود. او در بازار دید که کسی شعرهای وی را برای مردم می‌خواند.

 

پرسید: «این شعرها از کیست؟» گفت: «انوری.» پرسید: «انوری را می شناسی؟» گفت: «من خودم انوری ام.» انوری گفت: «شعردزد دیده بودیم، اما شاعردزد نه.» این یعنی شاعرانی کم و بیش بین مردم شناخته شده بودند، اما نه دراین حد که کسی قیافه آن ها را بشناسد.

 

1060
کمپفر «Engelbert Kaempfer»، جهانگرد آلمانی: مردم اصفهان در قهوه منزل ها جمع می‌شوند و خوانندگان و موسیقی نوازان مشهور برای آن ها موزیک ایفا می‌کنند.

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایرانمیدان نقش دنیا اصفهان به قلم کمپفر

 

1330
نخستین بازیگر زن، نخستین بادیگارد برای سلبریتی: روح انگیز سامی نژاد، بازیگر اصلی فیلم «دختر لر» «نخستین فیلم ناطق ایران»، پس از 18 سال زندگی در هند و بازی در دو فیلم به ایران بازگشت.

 

سامی نژاد: هرموقع که از در کمپانی می آمدیم بیرون، وادار بودیم سه نفر مستحفظ داشته باشیم، یک شوفر و دو نفر کمک شوفر که شیشه پرت نکنند. هر جایی هم که می رفتیم باید یک چیزی سرمان می انداختیم تا کسی ما را نشناسد

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران1341
سلبریتی محبوب: تختی «کشتی گیر مشهور ایرانی» برای جمع کردن کمک به مردم زمين لرزه زده بویین زهرا با یک صندوق در گردن از پارک ساعی تا خیابان فردوسی پیاده رفت. مردم کمک هاي بیشماری کردند و ده ها کامیون برای کمک فرستادند.
مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران1342
نخستین حضور سلبریتی ها در سیاست: امامعلی حبیبی، کشتی گیر مشهور مازندرانی نماینده مردم بابل در مجلس شورای ملی شد.

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران1344
نخستین سوپراستار سینما: فیلم گنج قارون توزيع شد و محمدعلی فردین، ستاره فیلم، به سرعت محبوب مردم شد. فردین سه سال بعد به خاطر بازی در فیلم «پادشاه قلب ها» بهمین اسم مشهور شد.

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایراندهه 50
سینما در بین مردم رواج دارد، اما جامعه مذهبی رفتارهای خلاف رسم سلبریتی ها را نمی پذیرد.نادیا «بازیگر فیلمفارسی»: من در منزل خیلی مومن بودم، ولی در فیلم ها، رُل من آن ‌طور بود. من از خانواده اي مذهبی آمده بودم. در منزل، نماز و روزه ام سر جایش بود. ولی شغل من آن ‌طور بود که باید می رفتم روی صحنه. باید لباس کوتاه می پوشیدم. باید نقشم را بازی میکردم.
مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران1357
حضور ستاره ها ممنوع: ستاره هاي سینما و تلویزیون پیش از انقلاب، دیگر نمی توانستند فعالیت کنند. محمدعلی فردین «بازیگر سینما» از مسئولان سینما در خواست فعالیت می‌کند، اما به او پاسخ منفی میدهند.

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایراندهه 60
نخستین ستاره هاي سینمای پس از انقلاب: جمشید هاشم پور برای بازی در فیلمهای حادثه اي و خسرو شکیبایی برای بازی در نقش روشنفکر در فیلم هامون، ستاره شدند. نیکی کریمی هم یکی از نخستین ستاره هاي زن سینمای پس از انقلاب بود.

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران1369
مردم، شاعران را نمی شناسند. عباس کیارستمی: «در فرودگاه مهرآباد اخوان ثالث را دیدم. نیت سفر به لندن را داشت. کسی وی را نمی تشخيص. به نظرم آمد اگر بخواهی جزو مشاهیر باشی باید صورتی آشنا داشته باشی نه نامی آشنا.»

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایراندهه 70
نخستین و مشهور ترین ممنوع التصویری: محمود شهریاری به گفته خودش بارها ممنوع التصویر شد. اما بار اول به خاطر رقص دربخش مردانه عروسی برادرش بود. شهریاری: «من همه ی وقت ممنوع التصویرم. گاهی هم در بین آن آزادالتصویر می‌شوم.»

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران1374
نخستین ممنوع التصویر زن: احتمالا کمند امیرسلیمانی «بازیگر نقش «آذر» در سریال «پدرسالار»» نخستین ممنوع التصویر در ایران هست. گفته می‌شود فیلم نامناسبی از او توزيع شد و باعث ممنوع التصویری او شد.

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران

مروری بر سلبریتی های مشهور تاریخ ایران ،بازیگران مشهور ایران،سلبریتی های مشهور ایرانی،بازیگران و ستاره های معروف ایران،سلبریتی های معروف