پارس ناز پورتال

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید 

دو سیستم عامل برتر جهان در زمینه موبایل همیشه با هم مقایسه می شوند و هرکدام مشتریان و طرفداران خاص خود را دارند. از زمانی که اندروید به بازار آمد یکی از کاربران اندروید بودم. بنابراین برای اولین بار که آیفون دست گرفتم احساس کردم وارد یک دنیای غریب و ناشناخته شده ام.

 

درسته که خیلی از برنامه هایی که از قبل به آن ها آشنا بودم را داشت و از نظر اندازه هم تفاوت زیادی با گوشی های قبلیم نداشت اما همه چیز یک جور متفاوتی بود.درست است که هر دو سیستم عامل نقاط ضعف و قوت خودشان را دارند اما ۱۰ موردی که در متن زیر آورده ام نشان می دهد که ios بر اندروید پیشی گرفته است.

 

باز کردن سریع قفل صفحه

هنگامی که یک پین جدید به ios می دهید برای سیستم مهم است که رمزتان ۴ عددی باشد یا ۶ عددی.به همین دلیل وقتی پین را وارد می کنید سیستم خیلی سریع این را تشخیص داده و فورا قفل را برایتان باز می کند.

 

اما در اندروید قانون خاصی وجود ندارد. ارقامی که وارد می کنید دل به خواهی است و سیستم هم آن را می پذیرد و نمی تواند هیچ نظری نسبت به رمز شما داشته باشد. در نتیجه وقتی رمز را وارد می کنید حتما باید روی گزینه تایید ضربه بزنید.

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

تعویض آسان تر اپلیکیشن ها

معمولا گوشی ها عمودی ساخته می شوند یعنی طول گوشی بلندتر از عرض آن است. اپل از این موقعیت گوشی استفاده کرده و اپلیکیشن هایی که باز کرده اید را برای تعویض به صورت عمودی نمایش می دهد. بنابراین می توانید صفحات را به صورت نیمه کامل ببینید.

 

اما در اندروید این صفحات به صورت افقی نمایش داده می شود و شما تنها می توانید قسمتی از این صفحات را هنگام تعویض برنامه ببینید. بنابراین شاید پیدا کردن اپلیکیشنی که می خواهید کمی برایتان مشکل باشد.

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

راه اندازی سریع تر برنامه های رایج

تنظیمات Quick Settings در اندروید و Control Center در ios در عملکرد گوشی نقش تعیین کننده ای دارند. تنها تفاوتی که در این قسمت بین اندروید و ios وجود دارد این است که در ios راه اندازی برنامه های ماشین حساب، چراغ قوه، دوربین و قطب نما را ممکن می سازد ولی در اندروید نه.

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

تشخیص نام ها در جستجو

اپل حتی بهتر از گوگل توانسته خدمات خود را نامگذاری کند. در نتیجه تمام مشخصه های اپل برای کاربران آشناست. به عنوان مثال همه می دانید که برای تماس تصویری در ios باید برنامه FaceTime را باز کنید اما آیا هیچکدام از شما می دانستید که اسم این برنامه در اندروید Hangouts هست؟

 

وقتی کسی اسم برنامه را نداند مسلما از آن استفاده هم نمی کند و وقتی از آن استفاده ای هم نشود ارزشش پایین می آید.

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

آپدیت کردن سیستم عامل

فکر می کنم ازین به بعد دیگر دست روی گوشی های اندروید با رابط تاچ ویز نگذارم. چون وقتی گوگل کوچکترین تغییراتی در اندروید ایجاد کند ماه ها طول می کشد تا تولیدکننده ها به این تغییرات جدید دسترسی پیدا کنند در نتیجه آپدیت کردن ورژن جدید اندروید مدت ها طول می کشد.

 

اما در اپل ورژن جدید سریع در دیوایس ها گزارش داده می شود. البته در گوشی های نکسوس هم همین روال هست اما تفاوتی که دارند این است که اپل ورژن های قدیمی را تا ۵ سال ساپورت می کند اما اندروید خیر.

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

قابلیت دسترسی

در یکی از مطالبی که پیشتر از این توضیح دادم تایید کردم که دسترسی به دکمه بک back اندروید آسان تر از ios هست. اما در گوشی های امروزی که اندازه صفحه بزرگی دارند سخت تر می شود به آیکون ها دسترسی پیدا کرد. اپل این مشکل را با قابلیتی به نام Reachability این مشکل را حل کرده است. به طوری که با دوبار ضربه زدن به دکمه هوم تمام صفحه کمی پایین آمده و دسترسی به آیکون ها هم راحت تر می شود.

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

تاچ سه بعدی ۳D Touch

با قابلیت لمس سه بعدی در آیفون سریع تر می توان به قسمت هایی دسترسی پیدا کرد که دسترسی به آن قسمت ها در حالت عادی کمی وقت می برد. برای این کار کافی است به صفحه گوشی هنگام لمس کمی بیشتر از حالت عادی فشار وارد کنید. این قابلیت در تمام برنامه های گوشی قابل اجراست.

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

بلاک کردن تبلیغات Ad Blocking

شرکت اپل اخیرا گزینه ای به نام Content Blockers را به تنظیمات سافاری اضافه کرده است. این قابلیت اجازه نصب برنامه هایی را می دهد که تمام تبلیغات اینترنتی را بلاک می کند. البته می توان برنامه ای مشابه این را برای اندروید هم نصب کرد اما لازمه آن روت کردن گوشی یا استفاده از وی پی ان هست که کار را برای بسیاری از کاربران خود سخت کرده است.

مزیت های گوشی آیفون نسبت به اندروید

 

سایت بدونیم