پارس ناز پورتال

مسابقات زشت ترین سگ جهان + عکس

مسابقات زشت ترین سگ جهان + عکس

مسابقات زشت ترین سگ جهان 

در این مطلب، درمورد مسابقات زشت ترین سگ جهان صحبت می کنیم. از نظر هر کسی که سگ دارد، همه سگ ها در نوع خود زیبا هستند. با این حال، در ایالات متحده آمریکا، مسابقه ای به نام زشت ترین سگ جهان وجود دارد که هدف آن یافتن بدشانس ترین سگ در این کشور است. این نمایش چندین سال است که ادامه دارد و هر سال بزرگتر و معروف تر می شود.

 

اسکوتر، یک سگ چینی است که عنوان “زشت ترین سگ جهان” را در یک رویداد سالانه مشهور به نام مسابقه زشت ترین سگ جهان به دست آورد. این مسابقه به عنوان بخشی از نمایشگاه Sonoma-Marin است که هر ساله در هفته چهارم ژوئن در پتالوما، کالیفرنیا برگزار می شود. سالانه افراد زیادی از سرتاسر جهان در این رویداد شرکت می کنند.

 

برنده مسابقه زشت ترین سگ جهان، نه تنها یک عنوان معتبر را به دست می آورد بلکه یک جایزه نقدی نیز دریافت می کند که در ابتدا 1000 دلار بود اما در سال 2017 به 1600 دلار افزایش یافت. (همراه با یک جایزه و یک سفر رایگان به شهر نیویورک). این مسابقه پوشش رسانه ای قابل توجهی را نیز، به خود اختصاص می دهد و هر سال در طول نمایشگاه بین 20000 تا 30000 نفر را جذب می کند.

 

مسابقه زشت ترین سگ جهان

مسابقات زشت ترین سگ جهان تاریخچه ای غنی دارد که به دهه 1970 باز می گردد. در سال 2009، نمایشگاه Sonoma-Marin علامت تجاری با عبارت “زشت ترین سگ جهان” را به خود اختصاص داد. همچنین، در سال 2013، این مسابقه بیست و پنجمین سالگرد خود را به عنوان یک رویداد منصفانه جشن گرفت و یک مجله سالانه به نام “زشت ترین سگ های جهان” منتشر کرد.

مسابقات زشت ترین سگ جهان 

این مجله، شامل متنی از ویکی دی آرمون، تهیه کننده مسابقه به مدت هفت سال، و عکس های عکاسانی است که این مسابقه را مستند کرده اند. کانال تلویزیونی (سیاره حیوانات) چندین سال است که این رویداد را با حضور داوران مشهور و حتی یک نمایش: “زشت بودن یک مد زیبا و جدید است” با مدل‌ها و سگ‌های نجات پذیرنده حمایت مالی و تلویزیونی کرده است.

 

مجریان مسابقه سالانه تغییر می کنند، باب و شری، مجریان رادیویی سندیکایی، در سال 2013 وظیفه اجرای مسابقات را به دست گرفتند. همچنین، در سال 2011، این رویداد موضوع یک مستند مستقل یک ساعته با عنوان “بدترین در نمایش” به تهیه کنندگی دان لوئیس و جان بک شد. جالب است بدانید که این مسابقات هواداران زیادی از تمام جهان را به خود جذب کرده است.

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد سگ ها که باید بدانید | دانستنی های مهم درباره سگ ها

 

تاریخچه مسابقه زشت ترین سگ دنیا

تاریخچه مسابقه زشت ترین سگ جهان به ریشه های آن در دهه 1970 باز می گردد. زمانی که به عنوان وسیله ای برای درآمدزایی برای انجمن Old Adobe در پتالوما تأسیس شد. راس اسمیت، یکی از اعضای انجمن، به طور گسترده ای به عنوان خالق مسابقه شناخته شده است. در ابتدا، انجمن در نظر گرفت که رژه حیوانات خانگی را با یک رویداد مربوط به سگ جایگزین کند.

 

سپس، آقای اسمیت مفهوم مسابقه سگ زشت را پیشنهاد کرد که به یک سنت ماندگار تبدیل شد. انجمن Old Adobe این مسابقه را در سالهای اولیه خود پرورش داد، و اسمیت تا سال 1981 به عنوان مدیر ارشد این مسابقه بود. سابقه رسمی برندگان مسابقه به سال 1976 برمی گردد و در سال 1988 رسماً بخشی از نمایشگاه Sonoma-Marin شد.

 

بیشتر بخوانید: درک زبان بدن سگ ها | نشانه های شادی، ترس، خشم و استرس

 

نحوه شرکت در مسابقه زشت ترین سگ های جهان

مسابقه زشت ترین سگ جهان برای سگ ها از سراسر ایالات متحده آزاد است و از شرکت کننده های سراسر جهان خک استقبال می کند. برخلاف نمایش‌های سنتی که به سگ‌های اصیل محدود می‌شود، این مسابقه دارای بخش‌های جداگانه‌ای برای سگ‌های اصیل و مخلوط است. سپس برندگان این بخش ها برای جایزه بزرگ و مقام اول تا سوم رقابت می کنند.

زشت ترین سگ جهان 

قابل ذکر است که شرکت کنندگان بر اساس استانداردهای نژاد خاصی مورد قضاوت قرار نمی گیرند. برای ورود سگ ها به مسابقه، صاحبان باید مدارکی از بررسی های دامپزشکی برای اطمینان از سلامت حیوانات خود ارائه دهند. نمایشگاه Sonoma-Marin با سازمان های حقوق حیوانات، مانند جامعه انسانی کانتی سونوما، همکاری هایی را ایجاد کرده است.

 

این همکاری ها باعث شده تا نه تنها به مردم در مورد حیوانات آموزش دهند، بلکه فرصت هایی برای پذیرش سگ های نجات نیز فراهم کنند. پس از مسابقه، نمایشگاه بلافاصله عکسی از برنده، یک بیانیه مطبوعاتی، خلاصه‌ای از مسابقه و یک ویدیوی یوتیوبی را منتشر می‌کند. علاوه بر این، نام و عکس شرکت کنندگان در وب سایت مسابقه قبل از رویداد نمایش داده می شوند.

 

بیشتر بخوانید: 10 محبوب ترین سگ های دورگه | با نژاد جدید سگ ها آشنا شوید!

 

برنده مسابقه زشت ترین سگ سال کیست؟

اسکوتر، یک سگ چینی با موهای کم پشت، دم موش مانند و زبانی که همیشه بیرون زده است. او در هفت سال زندگی خود بر چالش های متعدد پیروز شده است. در روزهای ابتدایی زندگی اش، یک پرورش دهنده اسکوتر را به یک مرکز کنترل حیوانات در توسان آورد تا او را معدوم کند. زیرا پاهای عقبش مشکل داشتند، وضعیتی که به نظر می رسید او را به زندگی بدون راه رفتن محکوم می کرد.

ترسناک ترین سگ دنیا

خوشبختانه، یک امدادگر دلسوز اسکوتر را به خانه برد و به او «فرصتی برای یافتن یک خانه خوب و یک زندگی نسبتاً معمولی» داد. همانطور که در بیوگرافی شرکت کنندگان در مسابقه توضیح داده شده است، اسکوتر از طریق درمان تخصصی و استفاده از یک گاری سفارشی راه رفتن را یاد گرفته است. و طبق بیوگرافی خودش “هیچ تصوری از این که او با سگ های دیگر متفاوت است” نداشت.

 

بیشتر بخوانید: محبوب ترین سگ های دنیا + بایدها و نبایدهای غذایی سگ ها

 

داستان اسکوتر زشت ترین سگ دنیا

مالک اسکوتر، المکوئیست، در بیانیه‌ای به خاطر پیروزی خود ابراز خوشحالی و غرور بسیار کرد. او گفت: «از اینکه اسکوتر برنده مسابقه سگ‌های زشت جهان شده است. بسیار خوشحالم و بسیار مفتخرم. علیرغم چالش هایی که با پاهای عقبی تغییر شکل یافته اش روبرو شده است. اسکوتر از همه موانع زندگی رد شده و معنای واقعی انعطاف پذیری و اراده را به ما نشان داده است.

 

همچنین، برندگان قبلی این رقابت منحصر به فرد عبارتند از: اسکمپ د ترمپ که در سال 2019 برنده شد، شبه مودو در سال 2015، و وال که در سال 2013 برنده مسابقات شدند. قابل ذکر است که سگ های چینی خودشان را به عنوان نژاد غالب در این مسابقه تثبیت کرده اند. آنها از سال 2000 حداقل 10 بار این عنوان را به دست آورده اند.

 

به علاوه، در سال 2023، اسکوتر با افتخار از میراث نژاد خود حمایت کرد. او قلب داوران را به دست آورد و جایزه برتر 1500 دلاری را به همراه داشت. این مسابقه، مانند کرایوفز و نمایشگاه سگ وست مینستر، این ایده را برجسته می کند که زیبایی ذهنی است. و همه سگ ها، صرف نظر از ظاهرشان، ارزش دارند و سزاوار محبت و مراقبت از صاحبانشان هستند.