پارس ناز پورتال

مصرف این مواد غذایی مضر است

مصرف این مواد غذایی مضر است

مصرف این مواد غذایی مضر است 

مواد غذایی را به شما معرفی میکنیم که برای سلامتی شما مضر هستند و باید از خوردن آنها اجتناب کنید تا سالم بمانید. شما قدرت ایجاد تغییر در سبک زندگی خود را دارید. مصرف مواد غذایی سالم نیز می توانند به اندازه یک غذای خوشمزه لذت بخش باشند. با وجود هزاران هزار دستور غذایی سالم و خوشمزه ، هیچ بهانه ای برای عدم مصرف آنها پذیرفته نیست.

 

شاید شروع یک رژیم غذایی سالم برای شما کمی سخت باشد ، اما بهتر است با قطع مصرف موادی که در اینجا به شما معرفی می کنیم ، زندگی سالم خود را آغاز کنید.

 

غذاهای سرخ شده

بهتر است با خودتان صادق باشید . غذاهای سرخ شده برای خیلی ها طعمی بی نظیر دارند. اما اگر به شما بگوییم بهای این طعم ، بیماری نظیر سرطان خواهد بود چه ! بسیاری از تحقیقات ارتباط بین مواد غذایی سرخ شده ، خصوصا گوشت ، را با بیماری سرطان ثابت می کنند.

 

مصرف گوشت سرخ شده احتمال ابتلا به سرطان مثانه را دو برابر می نماید. اما این تمام ماجرا نیست ، غذاهای سرخ شده احتمال بروز آسم را نیز افزایش می دهند.

 

فست فود

حقیقت دلخراش درباره فست فود این است : فست فود در واقع اصلا غذا نیست و جای تعجب دارد که از آن با اسم غذا یاد می کنند. غذا باید توانایی ویتامین رسانی به بدن شما را داشته باشد ، اما تنها چیزی که در فست فود وجود دارد ، کالری ، چربی و سدیم است.

 

اگر به دلایل بیشتری نیاز دارید باید بگوییم ، در فست فود از GMO ها ( مواد غذایی که ژنتیک آنها دستکاری و اصلاح شده ) استفاده می شود. GMO ،ماده ای است که از حیوانات و یا گیاهان ، که دچار تغییرات ژنتیکی شده اند ، گرفته می شود.

 

روش های متعددی برای تولید GMO وجود دارد ، اما این روش ها اکثرا شامل جهش زایی می شوند. با این روش ، ارگان ها در معرض مواد رادیواکتیو و یا شیمیایی ، برای گرفتن نتیجه ی دلخواه ، قرار می گیرند.خیلی راحت ، از این مواد دور بمانید.

 

مواد غذایی یخ زده

فست فود تنها ماده ی غذایی بدون خاصیت نیست. مواد غذایی یخ زده هم دست کمی از فست فود ها ندارند. مثل فست فود ها ، نمی توان از مواد فریزری به عنوان غذا یاد کرد. در اکثر این مواد ، از نگهدارنده ها استفاده شده است. با این حال که غذاهای فریزری شما را سیر نگه می دارند ، هیچ گونه خاصیتی برای بدن نخواهند داشت و باز هم مثل فست فود فقط حاوی چربی ، کالری و سدیم هستند.

 

نوشابه

چند قاشق شکر را به آب گازدار و کمی رنگ غذا اضافه کنید ، باز هم شکر و باز هم شکر به آن افزوده و پایه ی نوشابه ی شما آماده است. دستور تهیه نوشابه در واقع فاجعه است . شما در ازای مصرف نوشابه بهای خیلی سنگینی خواهید پرداخت.

 

بنزوات سدیم ، یکی از مواد مورد استفاده در تهیه ی اکثر نوشابه ها ، منجر به ابتلا به بیماری هایی نظیر آسم ، اگزما و بروز حساسیت می شود. اسید فسفوریک ، یکی دیگر از مواد سازنده ی نوشابه ، منجر به پوکی استخوان ، پوسیدگی دندان و مشکلات کلیوی خواهد شد.

 

شیره ی ذرت ، با فروکتوز بالا ، به عنوان شیرین کننده ی نوشابه ، با سندروم متابولیک ، چاقی ، بیماری های قلبی و دیابت ارتباط دارد . بهتر است به جای نوشابه آب بنوشید .

 

محصولات تهیه شده از آرد سفید

نکته ی منفی درباره آرد سفید این است که ، در واقع این ماده ی غذایی یکی از خطرناک ترین مواد فراوری شده است. آرد سفید نتیجه ی تبدیل یکی از سالم ترین مواد غذایی به ماده ای است که بدن توانایی تشخیص هویت آن را ندارد.

 

آرد سفید همچنین سرشار از ترکیبات شیمیایی است که تحت هیچ شرایطی نباید وارد بدن شوند.
مصرف آرد سفید به اندام هایی نظیر لوزالمعده آسیب رسانده و موجب بروز بیماری هایی نظیر دیابت ، چاقی و … خواهد شد.