پارس ناز پورتال

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای

مجموعه : آموزش آشپزی
معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای 

ایرانی ها به کشور ترکیه بسیار سفر می کنند, بهتر هست با سرشناس ترین و لذیذ ترین غذا هاي این کشور آشنا شوید تا در صورت سفر به این کشور این غذاها را سفارش دهید. قطعاً یکی از خاطره انگیزترین بخش‌هاي هر سفری, زمانی هست که برای خوردن غذا به رستوران‌هاي آن کشور میرویم.

 

در این بین کشور ترکیه که مقصد مادام العمر سفرهای ما ایرانیان هست دارای تنوع خوراکی فوق‌العاده عمده و ارزانی هست که تجربه کردن برترین این غذاها می تواند لذت سفرتان را دو عمده کند. ترک‌ها هرچقدر که متخصص طبخ غذا هاي محلی مفید میباشند, همان‌قدر در طبخ غذا هاي اروپایی مثل پیتزا, لازانیا و غذای فست فودی بد میباشند.

 

اگر با ما در ادامه این مقاله همراه باشید, 10 مورد از برترین غذا هاي ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1. کوکورچ

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای

کوکورچ یک غذای فوق‌العاده لذیذ هست, گرچه اگر بدانید که چه بخشی از بدن گوسفند را در این غذا میخورید احتمالا کمی تعجب کنید. «Kokorec» یک غذای تهیه شده از روده گوسفند هست که به شدت لذیذ هست و به صورت یک ساندویچ ساده و ارزان در اکثر خیابان‌هاي ترکیه تهیه میشود.

 

برترین نوع این ساندویچ را می توانید در شهرهای بشیکتاش و استانبول میل کنید. دقت داشته باشید که ذاتا این غذا کمی تند هست و ممکن هست با ذائقه همۀ جور نباشد.

 

2. اسکندرکباب

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای

به شما اخطار میدهم که ترکیه را گذشته از خوردن “اسکندرکباب” ترک نکنید. این نوع کباب شباهت زیادی به دونر کباب دارد و تقریبا می توانید در اکثر رستوران‌هاي ترکیه سفارش دهید. گرچه قیمت این غذا کمی بالاست و در حدود 4تا5 یورو برای شما خرج خواهد داشت. این غذا ترکیبی از گوشت گوسفند, نان تازه پخته شده, سس گوجه فرنگی, کره و ماست هست. لذیذ‌ترین اسکندر کباب ترکیه را میتوانید در شهر بورسای میل کنید.

 

3. شیش دروم

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای

این نوعی دیگر از کباب لقمه هست که در کنار خیابان‌هاي ترکیه میتوانید آن را پیدا کنید. این کباب با گوشت‌هاي تکه شده گوناگونی چون مرغ, گاو و گوسفندی تهیه می شود. آشپزان این گوشت‌ها را از شب گذشته در آب‌لیمو و روغن زیتون می‌خوابانند و روز بعد آن ها را سیخ کرده و کباب می کنند. معمولا این کباب به همراه سبزی ها گوناگون سرو می شود. برترین محل خوردن این کباب در اطراف میدان تقسیم استانبول هست.

 

4. بورک

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ایبورک یکی دیگر از غذا هاي مشهور ترکیه ست. برای تهیه آن معمولا گوشت , پنیر, سیب زمینی و اسفناج را در میان لایه خمیری پوشانده و سپس آن را سرخ می کنند. انواع گوناگونی از بورک وجود دارد که به اسم‌هاي “سیگارا” و “سوبورگ” میتوان آن ها را تهیه کرد و برای خوردن یک صبحانه و عصرانه مفید میل کنید.

 

5. پای

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای

این یک نوع پیتزای محلی و مخصوص ترکیه هست که معمولا در یک کوره بزرگ پخته می شود. مواد تشکیل دهنده این پیتزای ترکی گوشت, مرغ, پنیر و سبزی ها هست.

 

6. کوفته

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای

یک مدل نسبتا شبیه به همان کوفته خود ما هست. در مدل تهیه کوفته ترکی اکثر گوشت را سرخ میکنند و با سس گوجه‌فرنگی, فلفل, سبزی ها, سیر و گوجه میل میکنند. این غذا هم در اکثر رستوران‌هاي ترکیه یافت می شود اما توصیه ما این هست که کوفته ترکی را در رستوران «kofteci» استانبول میل کنید.

 

7. کالتی

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای

«Kahvalti» به معنای میز صبحانه ترکی هست. در میزی که برای شما چیده میشود دست کم 4 نوع پنیر, 2نوع زیتون, چند مدل خاص نان, کره, مربا, شیرینی در آن یافت می شود و می تواند شروع کننده یک روز هیجان انگیز در ترکیه باشد.

 

8. منمن

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای«menemen» یک شکل اخیر از تخم‌مرغ هست که شما را وارد یک دنیای اخیر از نیمروها میکند. برای تهیه آن ابتدا سبزی ها تازه, پیاز, فلفل و گوجه فرنگی را با هم مفید مخلوط می کنند و سپس در مرحله پایان تخم‌مرغ را به آن اضافه میکنند و مفید آن را می‌پزند. این یک غذای مناسب برای صبحانه هست و می توانید روزتان را با خوردن آن شروع کنید.

 

9. دونر

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای به گزارش پارس ناز “دونر” یکی از مشهور‌ترین غذا هاي ترکیه هست که تبدیل به یک برند مهم خوراکی در این کشور شده هست. در ترکیه 5 و 6 رستوران تخصصی دونر کباب وجود دارد که می توانید بعد از خوردن آن مفهومی اخیر از کباب را تجربه کنید. این غذا را می توانید در استانبول پیدا کنید اما توصیه ما این هست که برای خوردن برترین همانند از دونر کباب به خیابان «Kemeralti» در ازمیر بروید.

 

10. اسم بالیک

معرفی بهترین غذاهای خوشمزه ترکیه ای«Balik Ekmek» این ساندویچ ماهی اکثر در بوسفور استانبول پیدا می شود که در مدل‌هاي گوناگونی نیز تهیه می شود. اما پرطرفدارترین این ساندویچ, مدل درست شده با ماهی نمکی هست که همراه با سالاد سرور می شود. این غذا در کنار خیابانها نیز درست می شود اما توصیه ما این هست که این غذا را در رستوران بخورید.