پارس ناز پورتال

معرفی لایه برداری های خانگی ملایم پوست صورت

معرفی لایه برداری های خانگی ملایم پوست صورت

معرفی لایه برداری های خانگی ملایم پوست صورت 

در این مطلب به معرفی انواع ماسک صورت و لایه برداری های خانگی که ملایم نیز هستند می پردازیم. می توانید در ادامه آن ها را ببینید. عمل لایه برداری، با برداشتن پوست خشک، اثر به جا مانده از جوش‌ها و همچنین چین و چروک‌ها، به پوست طراوت می‌بخشد. کار لایه برداری را می‌توان با اسیدهای شیمیایی و یا طبیعی انجام داد

 

لایه بردارهای ملایم

خیار
ابتدا با یک لایه برداری که محتوای اسیدی آن کم است، شروع کنید و به پوست تان اجازه دهید خود را با عمل لایه برداری تطبیق دهد.اگر محتوای اسیدی زیاد باشد، احتمال اینکه دچار عوارض جانبی مانند سوختگی و یا زخم روی پوست شوید، بسیار زیاد است.بنابراین بهتر است از یک نوع سبزی برای لایه برداری استفاده کنید.این سبزی می تواند ارگانیک و یا غیرارگانیک باشد. خیار لایه برداری ملایم بوده و برای شروع کار بسیار مناسب است.

 

* یک خیار کوچک را شسته و دانه های آن را خارج کنید. سپس آن را به تکه های کوچک خرد کرده و در مخلوط کن کاملا پوره نمایید.سپس آن را از صافی رد کنید و یا درون پارچه ای تمیز ریخته و آب موجود در آن را بگیرید تا به مواد کاملا خشکی دست پیدا کنید.

 

* اکنون به پوره آماده و سفت شده خیار، اندکی ژل آلوئه ورا، چای سبز و یا چای بابونه و ژلاتین بدون طعم اضافه کنید.خیار و آلوئه ورا حاوی سفت کننده های طبیعی هستند و می توانند باکتری های موجود روی پوست را از بین ببرند. چای سبز و بابونه هم ویژگی های آرام کنندگی پوست را دارند.

 

* مخلوط آماده شده را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. سپس آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا سفت و غلیظ شود.

 

* اکنون به مدت 25 دقیقه از این مخلوط به روی پوست صورت و گردن تان بمالید. سپس با آب گرم، آن را بشویید و مرطوب کننده بزنید.

 

کدو تنبل
* پوست کدو تنبل را گرفته و آن را به قطعات کوچک خرد کنید. رشته ها و تخم های کدو را درون ظرفی که حاوی 1/4 فنجان آب است، بریزید.آن را به مدت 3 دقیقه در مایکرویو و یا فر حرارت دهید. خود کدو تنبل را به همراه قطعاتی از آناناس، یکی از روغن های گیاهی، جودوسر و تخم و رشته های حرارت دیده کدو تنبل را در مخلوط کن

 

ریخته و یک خمیر سفت و غلیظ آماده کنید.مخلوط آماده شده را به مدت 20 دقیقه به روی صورت و گردن مالیده و سپس با آب گرم بشویید. مرطوب کننده هم یادتان نرود.

 

لایه بردارهای قوی تر
گوجه فرنگی
* یک گوجه فرنگی متوسط رسیده را بردارید و پس از اینکه آن را کاملا شستید، درون مخلوط کن ریخته و با سرعت کم به مدت چند ثانیه مخلوط کنید.پوره را روی پوست صورت تان بمالید و بگذارید تا کاملا روی آن خشک شود. در پایان صورت تان را با آب وصابون شسته و سپس مرطوب کننده به صورت تان بمالید.

 

مرکبات
* نصف لیموترش، نصف نارنگی، نصف آناناس، نصف میوه پاپایا و 1 تا 2 قاشق عسل یا ماست ساده داخل مخلوط کن ریخته و تمام مواد را کاملا پوره کنید.سپس پوره را به مدت 25 دقیقه به روی صورت تان بمالید.

 

* اسیدهای گلیکولیک موجود در مرکبات، چین و چروک ها را کاهش داده و در برطرف ساختن لکه های قهوه ای کمک می کند و همچنین منافذ بزرگ پوست را می بندد.

 

ژلاتین و چای سبز
* یک قاشق غذاخوری ژلاتین را درون ظرف مخصوص مایکروویو بریزید. سپس یک قاشق غذاخوری آب جوش به آن اضافه کنید.شما می توانید به جای آب، شیر بریزید تا پوست تان نرم شود اما بوی مخلوط حاصل، ممکن است با وجود شیر، بد بو شود.

 

* اکنون به مخلوط تان، یک قاشق غذاخوری چای سبز بیفزایید و 10 تا 20 دقیقه بگذارید بماند تا کاملا به خورد مخلوط برود.اگر صورت تان پر از جوش است، می توانید یک قاشق غذاخوری عسل هم به مخلوط تان اضافه کنید و یا برای شفاف شدن صورت تان، یک قاشق غذاخوری آب لیموترش به آن بیفزایید.مخلوط را سپس به مدت 10تا 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید.

 

* مخلوط آماده شده را به روی پوست بمالید و در همان حال با انگشتان تان با ملایمت به پوست ضربه بزنید.

 

* پس از اینکه ماسک آماده شده را به مدت 10 تا 20 دقیقه به روی پوست تان قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود.در نهایت آن را از روی صورت پاک کنید. این نوع لایه برداری را می توانید، یک یا دوبار در هفته انجام دهید.

 

نکته 1- اگر برای بار اول از این مخلوط استفاده می کنید، می توانید آن را روی کل صورت تان بمالید. در غیر اینصورت، فقط روی جوش های سرسیاه و یا منطقه T صورت تان بمالید.این بخش از صورت دربرگیرنده پیشانی، بینی، چانه و دورادور لب می باشد.

 

نکته 2- هیچ یک از مخلوط های آماده شده فوق را به روی ابروه و اطراف چشم ها نمالید. مخلوط ژلاتین و چای سبز را روی قسمت بالایی لب خود نیز نمالید.