پارس ناز پورتال

معرفی ماسک های ساده اما معجزه گر پوست

معرفی ماسک های ساده اما معجزه گر پوست

معرفی ماسک های ساده اما معجزه گر پوست 

ماسک های صورت می توانند واقعا موثر باشند و برای شادابی و سلامت پوست معجزه کنند. ما چند ماسک ساده و کم هزینه را به شما پیشنهاد می دهیم. موقعیت های پر استرس، کار زیاد، کم خوابی، مشکلات سلامتی و غیره… تمام این ها باعث می شوند پوست صورت خسته به نظر برسد.

 

فشار مسائل روزمره در زندگی های مدرن بر سلامت و سرزندگی تمام جسم ما تاثیر می گذارد و پوست را مرده و بی روح می کند. در نتیجه اعتماد به نفس ما هر بار که به آیینه نگاه می کنیم کمتر و کمتر می شود.ما در اس ناز می خواهیم برای این مشکل راه حلی بیابیم.

 

بنابراین پس از کمی تحقیق و جستجو چندین ماسک صورت ساده و بسیار مفید آورده ایم که استفاده آن ها حس خوبی نسبت به پوستتان می دهد. نکته مهم اینجاست که تمام این ماسک ها خیلی راحت درست می شوند و نیازی به هزینه بالایی برای تهیه مواد ندارند.

معرفی ماسک های ساده اما معجزه گر پوست

ماسک خیار

مواد لازم:

یک عدد خیار

یک عدد سفیده تخم مرغ

 

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند. خیار را رنده کنید و به سفیده تخم مرغ کف کرده اضافه کنید. هنگامی که ماسک آماده شد روی پوست صورت بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب بشوئید.

معرفی ماسک های ساده اما معجزه گر پوست

ماسک لیمو

مواد لازم:

یک عدد سفیده تخم مرغ

یک قاشق چای خوری عسل

یک قاشق چای خوری شیر

یک قاشق چای خوری آب لیمو

پودر بلغور جو به مقدار کافی

 

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کف کند. باقی مواد را به سفیده اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای این که مواد خوب چسبناک شود کمی پودر بلغور جو به آن اضافه کنید.ماسک را روی صورت بزنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با پارچه گرم صورت را پاک کنید و در نهایت با آب بشوئید.

معرفی ماسک های ساده اما معجزه گر پوست

ماسک بلغور جو

مواد لازم:

یک قاشق سوپ خوری بلغور جو

یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون

یک عدد سیب سبز ترش

یک قاشق سوپ خوری عسل

دو قاشق سوپ خوری کفیر

آب یک عدد لیمو

 

بلغور جو را در مخلوط کن آسیاب کنید. سیب را رنده کنید. سه عدد ظرف بردارید در یکی از ظرف ها بلغور جو آسیاب شده و روغن زیتون را مخلوط کنید. در ظرف دوم سیب رنده شده را با عسل مخلوط کنید و در ظرف سوم کفیر و آب لیمو را مخلوط کنید.

 

ماسک را با استفاده از برس به صورت لایه ای به پوست صورت بمالید. ابتدا لایه اول ترکیب بلغور جو و روغن زیتون را بمالید. سپس ترکیب سیب و عسل را بمالید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه کمی خشک شود. در نهایت آخرین لایه ترکیب کفیر و آبلیمو را بمالید. ماسک باید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب بشوئید.

معرفی ماسک های ساده اما معجزه گر پوست

ماسک کاکائو و بلغور جو

مواد لازم:

۱/۳ پیمانه پودر کاکائو

¼ پیمانه عسل

دو قاشق سوپ خوری خامه سنگین یا خامه ترش

۳ قاشق سوپ خوری پودر بلغور جو

 

بلغور جو را در مخلوط کن آسیاب کنید و در ظرف بزرگی همه مواد را با هم مخلوط کنید. وقتی ماسک آماده شد یا با دست و یا با برس روی صورت بمالید و آرام ماساژ دهید. بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند. سپس با آب بشوئید.

معرفی ماسک های ساده اما معجزه گر پوست

چندین نکته در رابطه با مصرف ماسک صورت:

قبل از استفاده از ماسک ابتدا آن را روی قسمتی از آرنج خود امتحان کنید اگر بعد از ۱۵ دقیقه هیچ التهابی ایجاد نشد می توانید برای پوست استفاده کنید.

 

همیشه قبل از مصرف ماسک ابتدا صورت را تمیز کنید.

 

ابتدا مطمئن شوید که تمام مواد تازه هستند سپس اقدام به درست کردن ماسک کنید.

 

ماسک را اصولی روی پوست ماساژ دهید. از پایین صورت به سمت بالا ماساژ دهید. اولین مرحله کاربرد ماسک از چانه شروع می شود و در پیشانی تمام می شود. دومین مرحله به کار بردن هر دو دست به طور همزمان است. به طور همزمان هر دو طرف صورت را از چانه و گوشه لب ها تا گوش ها ماساژ دهید. در نهایت پیشانی را از میان پیشانی شروع کرده و تا گیجگاه ادامه دهید.

 

اطراف دهان و چشم ها باید تمیز باشد تا ماسک خوب روی پوست بنشیند. چشم ها را ببندید و ریلکس باشید. بهتر است ماسک را هنگام غروب قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید.

 

نگذارید ماسک زیاد روی صورت بماند. اگر احساس خوبی نداشتید سریع بشوئید.

 

ماسک را تنها با آب بشوئید. هیچ مواد شوینده و پاک کننده ای برای صورت استفاده نکنید. حتی دمای آب هم مناسب نوع پوستتان باشد. در انتها که ماسک را شستید کمی مرطوب کننده به پوست بزنید.