پارس ناز پورتال

معرفی مفیدترین گیاهان آپارتمانی سلامتی بخش

معرفی مفیدترین گیاهان آپارتمانی سلامتی بخش

معرفی مفیدترین گیاهان آپارتمانی سلامتی بخش 

نگه داری از گیاهان آپارتمانی در خانه میتواند برای روحیه و سلامت خانواده ها بسیار خوب باشد, امروز ما برایتان پیشنهادهایی داریم. محققان می‌گویند که با قرار دادن برخی گیاهان خانگی در اتاق خواب میتوان از فواید آن ها برای سلامتی بهره برد و بر سرماخوردگی, تنگی نفس و بی خوابی غلبه کرد.

 

 گل و گیاه زینت بخش باغچه ها میباشند, اما حالا محققان میگویند که با انتقال انها به فضای داخل خانه نیز می‌توان از برخی فواید آن ها برای سلامتی بهره برد زیرا گیاهان سبز به واسطه حذف آلاینده ها از هوا موجب کاهش استرس, پریشانی میشوند.مدت هاست که محققان از فواید گیاهان خانگی سخن میگویند اما حالا به تاثیر مثبت آن ها بر کیفیت خواب و افزایش سلامتی اشاره دارند.

 

بر این زمینه, محققان سازمان فضایی ایالات امریکا «ناسا» در یک مطالعه اخیر به بررسی این موضوع پرداختند که قرار دادن کدام گیاه خانگی در اتاق خواب می‌تواند فوایدی برای سلامتی انسان داشته باشند.

 

# نخل اریکا
این محققان متوجه شدند که بهره گیری از نخل اریکا در خانه نم بخش و روشی کارساز برای حذف آلاینده ها از فضای خانه هست.به قول انها, این نخل برای افراد مستعد به سرماخوردگی و ابتلا به دشواری های سینوس بی نظیر هست زیرا با انتشار نم در هوا و تسهیل تنفس, به بهبودی فرد کمک میکند.

 

#آلوئه ورا
این گیاه را به راحتی می‌توان در خانه نگه داری کرد و با بهره گیری از آن فضا را زینت بخشید.محققان ناسا, آلوئه ورا را بعنوان یکی از برترین گیاهان برای تصفیه هوا نامگذاری کرده اند زیرا در طول شب مدام اکسیژن منتشر می‌کند و قرار دادن آن در اتاق خواب ایده خوبی هست. این گیاه هم‌چنین با انتشار بنزن «در مواد شوینده و پلاستیک» و فرمالدئید «در لاک ها و کفپوش ها» رویارویی و کمک می‌کند که هوا خالص بماند.

 

#نخل کوتوله
براساس یافته محققان, همین طور نخل کوتوله که یک گیاه بادوام, مقاوم به خشکی و با طول عمر بالاست, کاربرد قابل توجهی در حذف مواد آلاینده به خصوص زایلن از هوا دارد.

 

#سرخس بوستون
سرخس بوستون که از دیرباز زینت بخش فضای داخل منازل بوده, در لیست ناسا متشکل از 50 گیاه تصفیه کننده هوا, در رده نهم قرار دارد و به خصوص برای حذف فرمالدئید مناسب هست.

 

# آگلونما یا “همۀ وقت} سبز چینی”
نگه داری این گیاه در خانه بسیار آسان هست زیرا به راحتی می‌تواند در مناطق کم نور رشد کند. محققان متوجه شدند که این گیاه قادر هست سموم بیشتری را از هوا حذف کند.

 

#گیاه اسپاتی فیلوم سنسیشن یا سوسن صلح
به قول محققان, این گیاه جذاب می‌تواند هوا را تمیز کند و کیفیت آن را تا 60 درصد بهبود بخشد. این گیاه همین طور اسپورهای قارچ را از طریق برگ ها جذب می‌کند و انها را در ریشه هایش به چرخش درمی اورد تا بعنوان غذا مورد بهره گیری قرار گیرد.

 

#گیاه عنکبوتی
این گیاه خانگی بسیار سریع رشد می‌کند و میتواند تا 90 درصد سموم هوای اتاق خواب را تنها در دو روز حذف کند. این گیاه به خصوص برای کسانی که نسبت به گرد و غبار حساسیت دارند, خوب هست.

 

#نخل راپیس
این گیاه خانگی یکی از موثرترین گیاهان برای حذف فرمالدئید, آمونیاک, زایلن و تولوئن از هوا هست.

 

#گیاه زینتی فیکوس بنجامین یا انجیل یا انجیر مجنون
این گیاه خانگی نیز برای حذف آلاینده هاي ناشی از موکت و مبلمان خانه مثل فرمالدئید, بنزن و تری کلروتیلن بسیار مناسب هست.