پارس ناز پورتال

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

 

در اینبخش بـه معرفی مکان هاي سیاه گردشگری می‌پردازیم، مکان هایي کـه با بازدید آنها سردی و ناراحتی وجودتان را فرا میگیرد، جاهایی مثل اردوگاه کار اجباری آشویتز در لهستان. مکانی کـه نازی هاي جنایتکار و روان پریش بالاتر از یک میلیون انسان « تاکید می‌کنیم انسان » رابه بدترین شکل بـه قتل رساندند. در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا سفری بـه این مکان ها داشته باشیم.

 

گردشگری سیاه یا گردشگری تاریک یک نام دانشگاهی اسـت کـه بـه مکان ها و سایت هایي اطلاق می‌شود کـه یادآور بلایا و جنایات در جهان هستند. معیار مشترکی کـه در بین این مکان ها وجود داشته این اسـت کـه مردم در آنها در شرایط غیر طبیعی زندگی می کرده اند. گردشگری سیاه همه ی ساله بازدیدکنندگان زیادی رابه سوی جلب می‌نماید زیرا تمایل بـه دیدن انها روز بـه روز در حال افزایش اسـت.

 

اردوگاه متمرکز آشویتز | Concentration camp Auschwitz

 

آشویتز کـه در کشور لهستان واقع شده اسـت در جنگ جهانی دوم بعنوان یکی از بزرگ ترین اردوگاه هاي کار اجباری کشور آلمان شناخته می شد. افراد تعداد زیادی از سراسر اروپا بـه این اردوگاه کار اجباری تبعید شده اند. از مجموعه افراد حاضر دراین مکان ۹۰ درصد انها را یهودیان تشکیل می دادند.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

بین ۱٫۱ تا ۱٫۵ میلیون نفر دراین اردوگاه کشته شده اند و باعث شده تا در فهرست گردشگری سیاه قرار گیرند. امروزه امکان دسترسی آزادانه بـه اکثر مکان هاي این اردوگاه و حتی دخمه هایي کـه زندانیان در آن نگه داری می شده اند وجوددارد. از جمله لحظات تکان دهنده اي کـه بازدیدکنندگان در خصوص آن صحبت میکنند، مکان هایي اسـت کـه توده هاي مو و ناخن قربانیان در آنجا وجوددارد.

 

چرنوبیل | Chernobyl

 

یکیدیگر از شناخته شده ترین مقاصد گردشگری سیاه در جهان چرنوبیل بوده کـه در کشور اوکراین واقع شده اسـت. درسال ۱۹۸۶ قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی راکتور عدد ۴ نیروگاه اتمی چرنوبیل منفجر شده و بدترین حادثه هسته اي در تاریخ بشر رابه وجود آورد. انفجار دراین منطقه باعث شد تا یک محدوده بـه شعاع ۳۰ کیلومتر بـه صورت محصور قرار بگیرد و شرکت هاي گردشگری بازدیدکنندگان را در آن بگردانند.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

تعداد زیادی از مردم علاقه دارند کـه از این سایت دیدن نموده ودر سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۶ هزار نفر از چرنوبیل دیدن نموده اند. این شرکت هاي گردشگری اغلب در کیف قرار داشته و پس از یک سخنرانی کوتاه در مورد موارد ایمنی کـه می بایست رعایت شود بـه سمت منطقه حرکت می نمایند. در این جا شـما می‌توانید ساختمان هاي رها شده و هر آنچه کـه زنگ رده اسـت را مشاهده نموده و بـه واقع یک شهر کاملا رها شده را از نزدیک مشاهده نمایید.

 

البته کـه دراین مکان رستوران هایي نیز وجود دارند کـه گردشگران میتوانند از انها استفاده نمایند. البته میزان ساعت هاي حضور کارگران و هم چنین میزان تشعشع آنها دائما در حال نظارت می باشد. در واقع در چرنوبیل انفجار هسته اي روی نداده، بلکه انفجار یک سری از گازها باعث سوخته شدن ذرات رادیواکتیو در اتمسفر شده اسـت. هرچند اگر فداکاری هاي اوکراینی ها نبو این فاجعه می توانست بسیار بدتر از این باشد.

 

فوران آتشفشانی در پومپی | Volcano creeks in Pompeii

 

شهر پومپی در جنوب ایتالیا قرار گرفته اسـت. درسال ۷۹ میلادی فوران کوه آتشفشانی وزوو باعث شد تا تمام شهر باستانی پومپی بطور کامل نبود شود. آن چیزی کـه این سایت رابه یک مکان گردشگری سیاه تبدیل کرده این اسـت کـه گدازه ها و خاکسترهای داغی کـه در اثر انفجار آتشفشان بـه سرعت پراکنده شده اند باعث شده تا تمام شهر بـه همراه انسان هاي موجود در آن تبدیل بـه سنگ شوند.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

شهر پومپی توسط باستان شناسان کشف شده و امروزه خرابه ها و فسیل هاي انسانی باقیمانده ازآن تبدیل بـه محلی برای جذب گردشگران شده اسـت. بـه گونه اي کـه جزء یکی از نقاط مهم و جاذبه هاي ایتالیا بـه شمار می‌رود. با توجه بـه این کـه این شهر در اواسط قرن هجدهم کشف و مورد استفاده برای بازدیدکنندگان قرار گرفته اسـت بنابر این آنرا نخستین مکان هاي گردشگری سیاه نیز می‌دانند.

 

یادبود صلح هیروشیما | Hiroshima Peace Memorial

 

در طول جنگ جهانی دوم پس از آنکه ایالات متحده سلاح هاي هسته اي خودرا در بیکینی آتال «Bikini Atol» مورد آزمایش قرار داد، تصمیم گرفت تا آنرا در فضایی واقعی ودر ژاپن استفاده نماید. این موضوع باعث شد تا بعد ها حملات اتمی بـه هیروشیما و ناکازاکی صورت گیرد. در مجموع تعداد ۱۲۰ هزار تا ۲۲۶ هزار نفر در اثر انفجار بمب هاي اتمی این شهر جان خودرا از دست دادند.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

بـه گزارش پارس ناز: در بین این انفجار سنگین یک ساختمان بـه صورت سالم باقی ماند، هرچند کـه تمام آن در آتش سوخته و کسانی کـه در آن بوده اند همگی کشته شدند. امروزه این ساختمان و پارکی کـه در آن قرار گرفته اسـت بعنوان یادبود صلح هیروشیما شناخته شده و اسکلت باقیمانده از گنبد آنرا بعنوان گنبد اتمی می شناسند.

 

یادبود یازده سپتامبر | 9/11 Memorial

 

یکیدیگر از معروفترین مقاصد گردشگری سیاه و تاریک جهان در نیویورک قرار گرفته اسـت. از زمان حمله تروریستی کـه در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ بـه وقوع پیوست، بناهای تاریخی، موزه هاي و بسیاری موارد دیگر ساخته شده اند. اکثر گردشگران کـه در شهر نیویورک حضور پیدا می‌کنند از این مکان بازدید می نمایند. این سایت محل بزرگ ترین حمله تروریستی قرنر بیست و یکم می باشد کـه بـه Ground Zero شهرت یافته اسـت.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

مردم با پرداخت هزینه ۲۴ دلاری بـه محلی می‌آیند کـه برج هاي تجارت جهانی درسال ۲۰۰۱ در اثر یک حمله تروریستی بـه وسله هواپیماها فرو ریخته و تعداد ۲۹۷۷ نفر کشته شدند. مرکز تجارت جهانی جدید در نزدیکی همین محل با هزینه اي بالغ بر ۴ میلیارد دلار و یادبودها و موزه ها با هزینه اي بـه اندازه یک میلیارد دلار ساخته شده اند.

 

میدان های کشتار | Killing Fields

میدان هاي کشتار در اصطلاح بـه ۳۰۰ مکان در کشور کامبوج گفته میشود کـه در ان ها قتل هاي دسته جمعی انجام شده اسـت. دراین سایت ها کـه تحت نظارت پلیس حکومت دیکتاتور کامبوج بنام خمرها بوده اسـت درحدود ۱۰۰ هزار نفر کشته شده اند. یکی از معروفترین این مناطق چوونگ اک «Choeung Ek» می‌باشد کـه درسال هاي ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ بیش از ۱۷ هزار نفر دراین محل کشته شده اند.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

در یادبودی کـه برای این مکان ساخته شده شـما می‌توانید یک ویترین با بیش از ۵ هزار جمجمه از تلفات افراد دراین مکان را مشاهده نمایید. این مکان ها بخشی از تاریخ تاریک کامبوج بـه شمار رفته کـه در مدت کوتاهی فاجعه هاي انسانی بسیاری رابه بار آورده اسـت. هرچند لکه تاریکی در تاریخ بـه شمار می‌رود اما تبدیل بـه یک مکان گردشگری سیاه شده و سالانه بازدید کنندگان بسیاری رابه سوی خود جلب مي نماید.

 

بیکینی آتول | Bikini Atoll

بیکینی آتول یک مجمع الجزایر در اقیانوس ارام بوده کـه متعلق بـه جزایر مارشال می‌باشد. پس از جنگ جهانی دوم کشور آمریکا تصمیم گرفت تا آزمایشات هسته اي خودرا دراین جزایر بـه انجام برساند. بهمین دلیل ایالات امریکا مردم این منطقه را وادار کرد تا خانه هاي خودرا ترک کرده و نقل مکان نمایند. این مردم در ذهن خود این پیش فرض را داشتند کـه بعده ها می‌توانند بـه خانه هاي خود بازگردند.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

با این حال ایالات متحده تست هاي بسیاری را دراین مجمع الجزایر بـه انجام رسانده بـه طوریکه این مناطق بـه شدت آلوده شده و ساکنان آن دیگر هرگز نمی توانستند بـه این جزایر باز گردند. در مقابل این جزیره همان‌ گونه دو فروند کشتی ژاپنی هنوز وجود دارند و امروزه می‌توان از میان این خرابه ها بـه درون آب شیرجه زد. جزایر بیکینی آتول امروزه کاملا بعنوان یک مقصد گردشگری سیاه مورد استفاده قرار میگیرد.

 


 

و در ادامه کابوس دیدن این مکان ها رهایتان نخواهد کرد

 

اینبار دیزنی لند را فراموش کرده و خود رابه یکی از مقاصد مرموز و تاریک در جهان برسانید. مکان هاي اسرارآمیزی در سراسر جهان وجود داشته و بسیار عجیب‌وغریب می باشند. جنگل هاي خالی از سکنه، چاله هاي بی انتها با قدرت هاي جادویی و شهرهایی کـه رها شده و برای مردگان باقیمانده اند. فقط نیاز اسـت کـه شـما بدانید چگونه می بایست آنها را پیدا کنید.

 

جنگل هویا باسیو | Hoia Baciu Forest

جنگل هویا باسیو بعنوان مثلث برمودا رومانی شناخته میشود. این جنگل هاي مشهور خالی از سکنه در واقع در خارج کلوژ ناپولکا قرار داشته و یکی از مقاصد مرموز اسـت کـه کابوس بـه همراه خود دارد. این جنگل خانه داستان هاي ارواح، ناپدید شدن هاي اسرار آمیز، بدبختی هاي عجیب‌وغریب، مشاهدات موجودات فضایی و غیره می‌باشد.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

ازدیدکنندگان از این جنگل اغلب گزارشاتی در مورد احساس خستگی و هم چنین بدکار کردن دستگاه هاي الکترونیکی را ارائه می نمایند. در وسط این جنگل یک منطقه مرده وجوددارد. دراین منطقه هیچ گیاهی رشد نکرده و فعالیت هاي غیرطبیعی بسیاری وجوددارد.در بین این محدوده درختان خاصی وجود دارند کـه بنظر میرسد با نیرویی غیرطبیعی خم شده اند.

 

کاتاکومبز پاریس | The Paris Catacombs

کاتاکومبز یک قبرستان دسته جمعی و غولپیکر در عمق ۲۰ متری زیر شهر پاریس می‌باشد. درسال ۱۷۸۵ استخوان ها و پيکر پوسیده ۶ میلیون نفر دراین مقبره وحشت بـه صورت گورهای دسته جمعی کـه طبق معمول بـه آن امپراتوری مرگ میگویند قرار گرفت.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

این مکان کـه از مقاصد مرموز می باشد کـه بازدید ازآن احتمالا تا مدتی برایتان کابوس خواهد داشت دارای دخمه ها و دالان هاي پر پیچ و خم بسیاری بوده کـه درحدود ۲۰۰ مایل وسعت دارند. در حالیکه بخش هایي ازآن بـه روی هعموم باز می‌باشد، بخش عمده اي ازآن بدلیل بخش هاي ناپایدار و ناشناخته بسته شده اند. با این حال اینها از بازدیدکنندگان پر ماجرا پیشگیری نمی‌کند.

 

درسال ۲۰۰۹ یک دوربین فیلمبرداری در اعماق این قبرستان زیرزمینی کشف شد. فیلمهای آن نشان می داد کـه یک مرد دوربین خودرا رها کرده و بـه درون تاریکی افتاده اسـت بـه طوری‌كه گویی چیزی وی را ترسانده باشد. کسانی کـه اعماق این قبرستان را کشف کرده اند نظرشان بر این اسـت کـه سرنوشت آن مرد بـه تاریکی رفته و اکنون درکنار مردگان کاتاکومبز قرار گرفته اسـت.

 

هامبرستون و لانوریا | Humberstone and LaNoria

دو شهر معدنی هامبرستون و لانوریا در شیلی وجود داشته کـه خالی از سکنه می باشند. درسال ۱۸۷۲ این شهرها در اطراف معادن نیترات این منطقه ساخته شدند. با این حال پس از رکود بزرگ، تعداد زیادی از کسب و کارها کاهش یافته ودر نهایت درسال ۱۹۶۰ بطور کامل رها شد. گفته میشود کـه معاملات معرنچیان بـه سوی برده داری رفته و احتمالا این دلیلی برای این اسـت کـه مرده ها شبها از قبر خود بیرون می‌آیند.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

ساکنان محلی اطراف اینقدر وحشت زده هستند کـه حاضر نخواهند بود در طول روز یا شب از هیچکدام از این شهرها عبور نمایند. امروزه گردشگران و شکارچیان ارواح تنها کسانی هستند کـه این دو شهر را بعنوان مقاصد مرموز خود انتخاب می نمایند. آنها بـه اندازه اي شجاعت داشته کـه دراین مکان ها قدم بگذارند. در قبرستان این منطقه گورهای باز نیز وجوددارد کـه بدن مردگان در آن بطور کامل در دسترس فضای باز قرار دارد.

 

هلتون | Helltown

شهر هلتون در اوهایو کشور آمریکا زمانی کـه سرویس پارک هاي ملی ایالات متحده تمام خانه هاي مردم را خریداری کرده و شهر را تخلیه کرد عجیب بنظر میرسید. دولت درسال ۱۹۷۴ اعلام کرد کـه قصد دارد یک پارک ملی دراین مکان بسازد. امروزه هلتون رها شده و مردم از این تعجب می‌کنند کـه چرا دولت افراد را از این شهر خارج کرده و واقعا چـه اتفاقی در آن افتاده اسـت.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

اسطوره هاي بسیاری در مورد شهر خالی از سکنه هلتون وجود داشته اما عده اي از انها دوام بیشتری داشته اند. یک کلیسای پروتستان دراین شهر وجوددارد کـه از بالا تا پایین آن با صلیب پوشانده شده اسـت. گفته می‌شود کـه یک اتوبوس رها شه دراین منطقه وجود داشته کـه میزبان ارواح می‌باشد. تمامی این موارد باعث شده تا این شهر متروکه تبدیل بـه یکی از مقاصد مرموز و کابوس وار شود.

 

قلعه جهنمی | Leap Castle

قلعه جهنمی بیش از ۴۰۰ سال پیش درسال ۱۵۳۲ ساخته شده اسـت. این بنا نیز همانند تعداد زیادی از قلعه ها دارای تاریخچه اي طولانی و خونین می باشد. اما در مورد این قلعه جهنمی موضوع کمی فراتر اسـت. بـه گزارش مجله پارس ناز: برای بدست آوردن مالکیت این قلعه برادر در مقابل برادر خود ایستاده و این درگیری منجر بـه قتل گردید.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

زمانی کـه یکی از برادران در کلیسا ودر مقابل خانواده اش یک کشیش رابه قتل رسانده و شمشیر خودرا درون آن فرو نمود. ازآن روز این مکان بعنوان کلیسای خونین شناخته می‌شود. در بین تعداد زیادی از ارواحی کـه گفته میشود در درون قلعه جهنمی ساکن هستند، مشهور ترین آنها یک موجود تاریک و شرور اسـت کـه Elemental نامیده می‌شود.

 

این موجود بـه اندازه یک گوسفند بوده و چهره اي شبیه بـه انسان و چشمانی سیاه رنگ دارد کـه بوی پوسیدگی می‌دهد. در طول زمان باستان شناسان یک سیاه چاله در بین این قلعه کشف کرده اند. این سیاه چاله برای زندانیان مورد استفاده قرار گرفته و کف آن با تیغ هایي بیش از ۲ متر پوشانده شده بودند. درون این گودال بقایای بدن هاي بیش از ۱۵۰ نفر پیدا شدند کـه گفته می‌شود المنت نیز یکی از انها بوده اسـت.

 

سوراخ ملز | Mel’s Hole

دریک تماس دریک نمایشگاه رادیویی محبوب، مردی بنام مل ادعا کرد کـه یک حفره مرموز و نامحدود را در املاک خود در نزدیکی النزبورگ در واشنگتن کشف کرده اسـت. افسانه مل بـه سرعت خوانده شده و داستان هاي عجیب‌وغریب از یک گودال بی انتها و نیرومند تبدیل بـه افسانه اي پایدار برای شهر گردید.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

مل بـه میزبانان برنامه رادیویی گفت کـه پهنای این حفره درحدود ۱۸۰ سانتی متر و عمق آن درحدود ۲۴ کیلومتر می باشد. با توجه بـه داستانی کـه او تعریف کرده بود چندین نخ ماهیگیری رابه یک دیگر متصل کرده و بدون این کـه بـه کف حفره برخورد کند تا عمق ۲۴ کیلومتری پیش رفتند. او هم چنین ادعا کرد کـه این سوراخ قادر می باشد تا زندگی رابه موجودات مرده بازگرداند. هویت ملا و وجود حفره بی انتهای آن هرگز ثابت نشده اسـت.

 

غارهای مومیایی کابایان | Kabayan Mummy Caves

غارهای کابایان کـه در فیلیپین واقع شده اسـت یک ساختاری اسـت کـه عده اي از مومیایی هاي محافظت شده در جهان را در خود قرار داده اسـت. بطور جداگانه برای مدت صدها سال قبیله ایبلوئی در شمال فیلیپین درست قبل از مرگ افراد بـه انها معجونی شور می داده اند. سپس بعد از مرگ انها را بر روی آتش دود آلود کرده و سپس در درون حفره هایي حک شده در دیواره کوه می گذاشتند تا برای ابدیت باقی بمانند.

معرفی مکان های سیاه گردشگری | از اردوگاه نازی ها تا هیروشیما

این اتاق هاي دفن زیرزمینی کـه بـه مومیایی هاي آتش نیز شهرت دارند در قرن بیست و یکم مجددا کشف شده و بـه سرعت بـه نقاط داغی برای گردشگران و یکی از مقاصد مرموز تبدیل شده اسـت. در همین زمان عده اي از مومیایی ها بـه سرقت رفته اند. مردم محلی معتقد اند کـه در حال حاضر این مکان نفرین شده اسـت زیرا یکی از رهبران مومیایی ها از این میان بـه سرقت رفته اسـت.