پارس ناز پورتال

میوه خرمالو درمانگر بیماری ها

میوه خرمالو درمانگر بیماری ها

میوه خرمالو درمانگر بیماری ها 

خرمالو میوه پاییزی خوشمزه اي اسـت کـه همیشه درباره خواص مفید آن سخن گفته شده اسـت. این میوه در درمان بیماری ها هم تاثیر دارد. از خواص خرمالو چـه میزان اطلاع دارید این میوه پاییزی چـه ارزش تغذیه اي دارد مصرف آن برای بدن چـه فایده هایي دارد پوست این میوه خواص درمانی مفیدی برای دستگاه گوارشی مـا دارد

 

وقتی این میوه را می خورید دهانتان حالت جمع شدگی بخود می‌گیرد کـه همین امر نیز برای سلامتی بدن مفید اسـت بیماری هاي کرون و کولیت اولسراتیو و خون ریزی گوارشی با کمک این میوه التیام پیدا میکنند.دارای مزاج گرم و تر اسـت و میوه خوبی از نظر تولید خون در بدن اسـت. برای اکثر مزاج ها مناسب اسـت

 

و حرارت خیلی بالایی هم ندارد کـه در افراد ایجاد حساسیت کند.اما برای بعضی افراد حالت آلرژن را دارد و عطسه و سرفه ایجاد میکند.مخصوصا اگر خرمالو رسیده نباشد، حالت جمع شدگی در دهان ایجاد می‌کند کـه نشانه قابض بودن آن اسـت کـه برای پرزهای معده و تقویت عمل هضم بسیار مفید اسـت.

 

افرادی کـه دچار بیماریهای التهابی روده «IBD» مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو هستند، می‌توانند از خاصیت جمع کنندگی خرمالو «قدری نارس» نفع ببرند و خون ریزی گوارشی خودرا بازرسی کنند.در صورتی کـه فرد مشکل معده نداشته باشد، گاهی توصیه میشود از پوست خرمالو هم استفاده کند.

 

چرا کـه پوست میوه می‌تواند پرزهای معده را دباغی کند.اگر همیشه از غذا هاي نرم استفاده کنیم، دچار شلی و لزج شدن سطح داخلی معده و روده می‌شویم.در معده و روده بـه زبری و حالت سمباده نیاز اسـت تا بتواند غذا را ریز و هضم کند.

 

خوردن گاه گاهی چیزهای قدری سفت مثل پوست میوه ها و سبوس بـه این امر کمک میکند.پزشک سید مهدی میرغضنفری؛ متخصص طب سنتی

 

منبع : زندگی آنلاین