پارس ناز پورتال

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

مجموعه : اخبار سینما
نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید 

برخی از فیلم ها حالا آن قدر مورد دقت قرار گرفته اند که پیش بینی می شود برای اسکار سال 2018 نامزد و برنده شوند. اگر لیست فیلم‌هاي منتخب در جوایز اسکار 2018 همین فردا اعلام می‌شد, داوران چه فیلم‌هایي را نامزد دریافت این پاداش کرده بودند؟« اینترتینمنت ویکلی» نگاهی دارد به فیلم‌هاي توزیع شده در سال 2017 تابه‌کنون – در سینماها

 

یا جشنواره‌هاي گوناگون تا ما را با برخی از فیلم‌هایي که شانس بالاتری در حضور در بخش‌هاي گوناگون نامزدی‌هاي اسکار سال جاری دارند, آشنا کند.

 

«دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر مرد نقش مکمل «مارک رایلنس», برترین فیلمنامه غیراقتباسی

 

چرا مدعی اسکار هست: فیلم پرهزینه و جنگی کریستوفر نولان تعدادی از برترین نقدها را با توزیع خود از جانب منتقدان دریافت کرد و در حقیقت به گونه‌اي شایسته در لیست نامزد‌هاي احتمالی جوایز اسکار که از فیلم‌هاي نیرومند حقیقی عاری هست, پیشتازی میکند. «دانکرک» باید دست‌کم با نامزدی در بخش برترین کارگردانی, انتظار طولانی نولان را برای تظاهر در این بخش برآورده کند.

 

«سه بیلبورد بیرون از ابینگ, میزوری» به کارگردانی مارتین مک‌دونا

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر زن «فرانسس مک‌دورمند», برترین بازیگر مرد نقش مکمل «زهر راکول, وودی هرلسون», برترین فیلمنامه غیراقتباسی

 

چرا مدعی اسکار هست: این کمدی سیاه درمورد خشم و بخشندگی که داستانش در مرکز کشور آمریکا می‌گذرد, توانست پاداش برترین فیلم از نگاه تماشاگران را در فستیوال فیلم تورنتو در ماه سپتامبر از آن خود کند. این ساخته مارتین مک‌دونا از شانس خوبی برای بالا کشاندن فرانسس مک‌دورمند در صف مدعیان دریافت پاداش برترین بازیگر زن که سال جاری پرتعداد میباشند برخوردار هست.

 

«شکل آب» به کارگردانی گیلرمو دل تورو

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر زن «سلی هاوکینز», برترین بازیگر مرد نقش مکمل «مایکل شانون, ریچارد جنکینز», برترین فیلمنامه غیراقتباسی.

 

چرا مدعی اسکار هست: فیلم توانسته پاداش شیر طلایی را در فستیوال فیلم ونیز از آن خود کند. فیلم شایستگی تمام تحسین‌هایي که از آن شده را دارد؛ «شکل آب» فیلمی خاص هست که با تلفیق ژانرهای گوناگون, هالیوود دوران قدیم را با ژانر علمی-خیالی پیوند میدهد و جای پایش را به‌عنوان یک مدعی اسکار با بازی شگفت‌انگیز سلی‌هاوکینز در نقش زنی که قادر به گفتگو نیست و عاشق یک موجود دریایی می شود, محکم میکند.

 

«برو بیرون» به کارگردانی جوردن پیل

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسیدنامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر مرد «دنیل کالویا», برترین بازیگر زن نقش مکمل «الیسون ویلیامز», برترین فیلمنامه غیراقتباسی.

 

چرا‌مدعی اسکار هست: «برو بیرون» با فروش 175.5 میلیون دلاری در باکس‌آفیس آمریکای شمالی آن هم با بودجه‌اي 4.5 میلیون دلاری‌ موفقیت بزرگی را تجربه کرد. درست هست که فروش فیلم‌هاي مدعی اسکار طی ماه‌هاي اکتبر و دسامبر افت می کند, اما اگر یک چیز بتواند یک فیلم مدعی زودهنگام

 

را در طول سال نیز سرپا نگه دارد, سودآوری آن هست. اعضای آکادمی پیشاپیش درمورد این فیلم گفته‌اند: «از جهات زیادی سنت‌شکن هست. چیزی که او در پی آن هست را ما از مدت‌ها پیش نیاز داشتیم.»

 

«زن حیرت انگیز» به کارگردانی پتی جنکینز

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان

 

چرا مدعی اسکار هست: 76 سال به طول انجامید, اما «زن حیرت انگیز» سرانجام فیلم مجزای خودش را به‌دست آورد. این فیلم به‌تازگی از مرز فروش 820میلیون دلار در باکس‌آفیس جهانی عبور کرده هست. این فیلم با توزیع در زمانی که هالیوود بیش از قبل به حضور زنان در برابر دوربین نیاز دارد با همین یک خصوصیت,

 

که به قول یکی از اعضای گروه رأی‌دهندگان در اسکار «الگوشکنانه» و «بی‌پیشینه» شمرده میشود, می تواند صرف نظر از ورود به بخش‌هاي فناوری اسکار, در بخش‌هاي اصلی نیز نامزدی به دست آورد.

 

«مریض بزرگ» به کارگردانی مایکل شوالتر

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین بازیگر مرد نقش مکمل «ری رومانو», برترین بازیگر زن نقش مکمل «هالی هانتر», برترین فیلمنامه غیراقتباسی

 

چرا مدعی اسکار هست: این یکی را به‌عنوان یکی از شخصی‌ترین فیلم‌هاي سال مورد خطاب قرار داده‌اند. «مریض بزرگ» یک کمدی رومانتیک خوش‌قلب هست که مرزهای فرهنگی را محو میکند. این فیلم مورد تحسین قرار گرفته برای نویسندگی و اجرای بازیگران, در کنار قلب بزرگ و مزه بذله‌گویانه کمدی‌اش پیشاپیش هوادارانی پرشور پیدا کرده هست.

 

«پروژه فلورید» به کارگردانی‌ شان بیکر

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر مرد نقش مکمل «ویلم دفو», برترین فیلمنامه غیراقتباسی

 

چرا مدعی اسکار هست: دومین ساخته‌ شان بیکر پس از فیلم «نارنگی», یک درام با بودجه‌اي بسیار اندک بوده که بر زندگی یک دختر 6 ساله ساکن هتلی در فلوریدا متمرکز هست. فیلم بیکر با نابازیگران مفید و حرارتی که در داستانش جریان دارد, می تواند با سلیقه داوران اسکار جور دربیاید, اما ستاره اصلی آن که لایق دریافت یک نامزدی نیز بوده, ویلم دفو هست.

 

«تاریک‌ترین وقت» به کارگردانی جو رایت

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین بازیگر مرد «گری الدمن», برترین کارگردان, برترین بازیگر زن نقش مکمل «کریستین اسکات تامس»

 

چرا مدعی اسکار هست: روی دیگر سکه‌اي که یک روی آن «دانکرک» هست. فیلم جو رایت درامی هست که داستانش را از دید وینستون چرچیل دنبال کرده و گری الدمن را در این نقش به‌عنوان یکی از برترین‌ بازیگران سال معرفی می کند. الدمن که در نقش چرچیل به معنای حقیقی کلمه حل شده, زیر گریم سنگین و تقلید صدای او هنوز قابل تشخیص هست. این نقش احتمالا بتواند برای این بازیگر کهنه‌کار پاداش اسکار بازیگری را به ارمغان بیاورد.

 

«شگفت‎‌زده» به کارگردانی تاد هینر

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین بازیگر زن نقش مکمل «میلیسنت سیموندز», برترین فیلمنامه اقتباسی.

 

چرا مدعی اسکار هست: تاد هینز از قبل در تلاش بوده تا از جانب آکادمی به رسمیت شناخته شود. در بین کارهای آیکونیک او طی سال‌هاي جدید, هینز تنها یکبار برای نویسندگی فیلم «دور از بهشت» به جمع نامزدهای اسکاری راه یافته هست. آخرین ساخته او نیز گرچه لحن آرام‌تری در سنجش

 

با فیلم‌هاي قبلی‌اش دارد, اما حتی در صورت تغییر نظر داوران به این فیلمساز, فیلم می تواند در رشته‌هاي برترین موسیقی متن و برترین فیلم برداری نامزد دریافت پاداش باشد.

 

«بلید رانر 2049» به کارگردانی دنی ویلنو

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر مرد نقش مکمل «هریسون فورد»

 

چرا مدعی اسکار هست: این دنباله علمی-خیالی متفکرانه مسیری لغزنده را در باکس‌آفیس پیمود, اما ارزش‌هاي هنری آن هم چنان غیرقابل‌انکار هست. راجر دیکینز, فیلمبردار را در صدر هر لیست پیش‌بینی اسکار قرار دهید, ویلنو را هم نباید در رقابت برترین‌هاي کارگردانی دست‌کم گرفت, اما یک برنده احتمالی غیرمنتظره برای هواداران این فیلم میتواند هریسون فورد باشد که لحظات احساسی‌اش در نقش ریک دکارد به‌یاد‌ماندنی میباشند.

 

«لیدی برد» به کارگردانی گرتا گرویگ

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر زن «سیرشا رونان», برترین بازیگر زن نقش مکمل «لاری متکاف», برترین فیلمنامه غیراقتباسی

 

چرا مدعی اسکار هست: «لیدی برد» در جشنواره‌هاي ماه سپتامبر با دریافت نقدهای مثبت غوغا کرد و گرچه فیلمی بسیار دوست‌داشتنی هست که میتواند به شانس‌هاي غیرمنتظره در جوایز اسکار 2018 تبدیل شود. همین طور گرتا گرویگ ممکن هست در نخستین تجربه کارگردانی خود به لیست نامزد‌هاي این رشته وارد شود. در حداقلی‌ترین حالت ممکن, چشم براه باشید که سیرشا رونان و لاری متکاف را در جوایز آکادمی سال بعد مشاهده نمایید.

 

«دترویت» به کارگردانی کترین بیگلو

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر مرد نقش مکمل «جان بویگا, ویل پولتر»

 

چرا مدعی اسکار هست: این درام سوزاننده بیگلو در ماه آگوست طی سالگرد قیام‌هاي دترویت در سال 1967 به توزیع درآمد و در جذب تماشاگران به خود مقداری تقلا کرد. بااین‌حال احتمالاً در نمایش برای رأی‌دهندگان و داوران اسکار, این فیلم جان تاز‌ه‌اي بگیرد. اگر چنین شود باید چشم براه بود بیگلو, تنها کارگردان زن اسکاربرده بار دیگر در بین نامزدهای این رشته قرار بگیرد.

 

«کشتن گوزن مقدس» به کارگردانی یورگس لانتیموس

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلمنامه غیراقتباسی

 

چرا مدعی اسکار هست: لانتیموس, کارگردان فیلم‌هاي «دندان نیش» و«خرچنگ», خود را با آسودگی در بین کارگردانان مطرح آینده سینما جا داده و در فیلم‌هاي خود مرزهای روایت و سبک را جابه‌جا کرده هست. او سال قبل با فیلم «خرچنگ» پیروز به دریافت نامزدی برترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و سال جاری نیز با داستانی منحصربه‌فرد راه را برای استعداد خویش در کسب یک موفقیت اسکاری دیگر هموار میکند

 

«آخرین پرچم در اهتزاز» به کارگردانی ریچارد لینکلیتر

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسیدنامزدی‌هاي احتمالی: برترین فیلم, برترین کارگردان, برترین بازیگر مرد «استیو کارل», برترین بازیگر مرد نقش مکمل «برایان کرنستون, لارنس فیشبرن»

 

چرا مدعی اسکار هست: شبه-دنباله پردیالوگ لینکلیتر بر فیلم «آخرین ماموریت» از تماشاگران فستیوال فیلم نیویورک نقدهای درهمی دریافت کرد, اما گروه بازیگران مفید و موضوع فیلم «کهنه‌سربازان جنگ ویتنام در جست و جوی معنای زندگی در سال 2003» میتواند آن را به درون رقابت برترین فیلم هل دهد.

 

«حکایت‌هاي میروویتز» به کارگردانی نوآ بومبک

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسید

نامزدی‌هاي احتمالی: برترین بازیگر مرد «آدام سندلر», برترین بازیگر مرد نقش مکمل «داستین هافمن», برترین فیلمنامه غیراقتباسی

 

چرا مدعی اسکار هست: خنده‌تان نگیرد, آدام سندلر هرگز بهتر از این نبوده هست, نه حتی در «عشق لایعقل» ساخته پاول تامس اندرسون. با بازی او در این فیلم, نت‌فلیکس می تواند وی را به جمع بازیگران اسکاری سال جاری وارد کند. داستین هافمن هم از شانس‌هاي نامزدی در بخش بازیگران مکمل هست.

 

«فریب‌خورده» به کارگردانی سوفیا کوپولا

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسیدنامزدی‌هاي احتمالی: برترین کارگردان, برترین فیلمنامه اقتباسی

 

چرا مدعی اسکار هست: به گزارش پارس ناز کتاب‌هاي تاریخ و کتاب‌هاي آناتومی‌تان را دور بیندازید, چراکه سوفیا کوپولا در ششمین تجربه کارگردانی خود قواعد فیلمسازی برای زنان را دگرگون کرده هست. «فریب‌خورده» او پیشاپیش به یکی از به یادماندنی‌ترین فیلم‌هاي سال تبدیل شده هست.

 

کوپولا که با فیلم «گمشده در ترجمه» خود توانست به دومین زنی که از فستیوال فیلم کن پاداش کارگردانی دریافت کرده, تبدیل شود, در چشم داوران اسکار نیز جایگاه کمی را به‌دست نیاورده هست.

 

«اُکجا» به کارگردانی بونگ جون-هو

نامزدهای احتمالی اسکار 2018 را بشناسیدنامزدی‌هاي احتمالی: برترین بازیگر مرد نقش مکمل «جیک جیلنهال», برترین فیلمنامه غیراقتباسی.

 

چرا مدعی اسکار هست: فیلم افسانه‌اي بونگ جون-هو درمورد یک خوک بزرگ حاصل از مهندسی ژنتیک و زنی جوان که برای نجات دوستش به سرتاسر جهان سفر میکند, توانست نظر منتقدان را در فستیوال فیلم کن به خود جلب کند. فیلم از نظر عناصر تکنیکی شگفت‌انگیز هست, اما نکته طلایی آن حضور جیک جیلنهال

 

در یکی از بهت‌آورترین نقش‌آفرینی‌هایش هست. پس از قرارگرفتن در چند قدمی پاداش اسکار بازیگری برای فیلم‌هاي «زندانیان» و «شبگرد» احتمالا این‌بار شیرینی دریافت این پاداش نصیب او شود.