پارس ناز پورتال

نمک بهترین شوینده طبیعی است

نمک بهترین شوینده طبیعی است

نمک بهترین شوینده طبیعی است 

نمک بعنوان بهترین شوینده طبیعی و همچنین ضدعفونی کننده می تواند مورد استفاده قرار گیرد. جدای از این نمک کاربردهای بسیاری می تواند در خانه داشته باشد.  می توانید برای نظافت و تمیزکردن خانه از نمک کمک بگیرید این چاشنی تاثیرات مفیدی بر رسوبات و میکروب ها میگذارد و برای خانم های خانه دار یک شوینده بی ضرر و طبیعی به شمار می رود

 

اگر می خواهید با کاربردهای استفاده از نمک آشنا شوید به این مطلب نگاهی بیندازیدبا سایر کاربردهای نمک در خانه داری از قبیل رهایی از بوی بد کفش, رهایی از مورچه ها, پاک کردن شیر سوخته از روی ظرف, تمیز کردن یخچال و … آشنا می‌شوید.

 

9- احیاء اسفنج
اسفنج و ابری که معمولا برای تمیز کردن در و دیوار و یا شیشه به کار می بریم، قبل از اینکه کاملا از کار بیفتند، در اثر استفاده دچار جرم و آلودگی می شوند.بنابراین به منظور استفاده دوباره، هر شب آن را در محلول حاوی یک چهارم فنجان نمک و یک چهام لیتر آب قرار دهید.

 

10- بهبود محل گزش حشرات
برای رفع درد نیش زنبور، بلافاصله پس از گزش، محل را مرطوب کرده و نمک بپاشید. این کار درد و التهاب را کاهش می دهد. البته اگر به نیش زنبور حساسیت دارید باید از پزشک کمک بگیرید.همچنین برای خلاصی از خارش نیش پشه و یا کنه، محل گزیدگی را با آب نمک خیس کرده و محل ملتهب را با چربی های گیاهی مانند روغن های پخت و پز، چرب کنید.

 

11- بوی بد کفش
ریختن نمک داخل کفش، رطوبت آن را به خود جذب کرده و بوی بد کفش را از بین می برد.

 

12- رهایی از لشکر مورچه ها
اگر مورچه ها در منزل تان صف آرایی می کنند، در مسیر حرکت آنها که معمولا پشت درها و یا کنج دیوار است، نمک بریزید. این کار مورچه ها را فراری می دهد.

 

13- پاک کردن ته مانده غذاها روی ظروف
قبل از اینکه ظروف کثیف را بشویید، ابتدا کمی نمک روی ته مانده های چسبیده به ظروف، نمک بپاشید و محل را کمی مرطوب کرده و اجازه دهید نمک به خوبی درون ته مانده ها نفوذ کند.سپس ظروف را با مواد شوینده و آب بشویید.

 

14- پاک کردن شیر سوخته از روی ظرف
معمولا شستن ظرفی که شیر در آن سوخته و چسبیده، بسیار سخت است. برای این کار، مقداری نمک کف ظرف ریخته و 10 دقیقه صبر کرده، سپس ظرف را بشویید.بدین ترتیب ظرف به راحتی تمیز می شود و در عین حال بوی شیر را نیز از بین می برد.

 

15- تمیز کردن ظروف بلوری
اگر ماشین ظرفشویی تان قادر به تمیز کردن لکه های باقیمانده روی ظروف شیشه ای نیست، مقداری نمک را با یک چهارم لیتر سرکه مخلوط کرده و ظروف بلوری تان را درون آن- از شب تا صبح – بگذارید.صبح روز بعد کل لکه ها پاک خواهند شد.

 

16- تمیز کردن یخچال
ابتدا محلولی از نمک و آب آماده کنید و سپس اسفنجی را به محلول حاصل آغشته کرده و با آن کل یخچال را به راحتی تمیز کنید.

 

17- پاک کردن قهوه ساز
اگر قهوه سازتان بوی زننده ای می دهد، آن را با آب پر کرده و چهار قاشق چایخوری در آن نمک بریزید. سپس دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید کار معمول خود را انجام دهد.در مرحله دوم، قهوه ساز را این بار فقط با آب خالی پر کرده و دوباره دستگاه را به راه اندازید. در نتیجه، قهوه سازتان پس از دو مرحله شستشو، کاملا تمیز و بدون بو خواهد شد.

 

18-آزمایش تازگی تخم مرغ
اگر شک دارید، تخم مرغ تان تازه یا مانده است، 2 قاشق چایخوری نمک را با یک فنجان آب مخلوط کنید و تخم مرغ را به آرامی درون فنجان قرار دهید.تخم مرغ تازه زیر آب می رود اما تخم مرغ مانده، به روی آب شناور می ماند.