پارس ناز پورتال

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

رپورتاژ آگهی و آموزش نوشتن «بهترین رپورتاژ آگهی»

 

در اینبخش نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی را مرور می کنیم. رپوتاژ آگهی اینروزها رونق فراوانی دارد و بهترین نوع تبلیغ و البته ارزانترین برای معرفی کسب و کار و برندسازی می‌باشد، در عصر امروز حتی بزرگ ترین شرکت ها هم از رپورتاژ برای فروش بیشتر و معرفی بهتر خود استفاده می کنند، در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا بیشتر درمورد رپورتاژ آگهی اطلاعات کسب کنیم.

 

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژآگهی‌­ها را بر اساس نوع می‌­توان در سه گروه زیر دسته ­بندی کرد:

 

رپورتاژ آگهی تصویری

هدف از این تبلیغات ایجاد آگاهی و محبوبیت نسبت بـه برند و محصولات شرکت اسـت.

 

رپورتاژ آگهی‌ ­های حمایتی

دراین رپورتاژ آگهی­‌ها شرکت نظرات خودرا در خصوص برخی موارد بحث برانگیز توضیح میدهد.

 

رپورتاژ آگهی ژورنالی

دراین روش شرکت‌­­ها تصمیم دارند توجه رسانه­‌ها رابه شرکت و موضوعی خاص جلب کنند. این نوع رپورتاژها می­‌توانند شامل نوشتن موضوعی پیرامون محبوب ترین موضوع باشند و یا در مورد آن بنویسند کـه مقاله و موضوع انها تا چـه حد توانسته الهام بخش مقاله نویش ها و صاحبان نشریه باشد.

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

مردم تبلیغات رابه ندرت مشاهده می‌­کنند بنابر این شـما باید در تلاش باشید تا طوری بنویسید کـه بـه محتوای شـما توجه شود. برای جلب توجه بیشتر باید تبلیغاتی بودن محتوا برای خواننده مشخص نباشد.

 

نحوه نوشتن رپورتاژ اگهی

اکنون کـه با اهمیت رپورتاژآگهی بیش از پیش آشنا شدید، اکنون نوبت آن اسـت کـه متن رپورتاژ خود رابه صورت هدفمند بنویسید. در صورتیکه کاربران بتوانند بـه اسانی با مقالات شـما ارتباط برقرار کنند و متوجه جنبه تبلیغاتی آن نشوند، یک رپورتاژ باکیفیت نوشته اید. نکاتی کـه هنگام نوشتن رپورتاژ اگهی باید بـه آن توجه کنید شامل موارد زیر اسـت:

 

مطالعه و بررسی حوزه فعالیت

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

نحوه نوشتن ریورتاژ اگهی برای محصولات و شرکت هـای مختلف در تمام حوزه ها یکسان نیست بنابر این قبل از نوشتن آن می‌­بایست در آن حوزه مطالعه داشته باشید. سایتی راکه برای درج رپورتاژ انتخاب کرده‌­اید را از جنبه هـای مختلف مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید سایتی را انتخاب کنید کـه مخاطبان آن سایت برای مدت ها در سایت گشت و گذار می کنند و مقالات مختلف را میخوانند.

 

نوشتن تیترهای جذاب

برای این منظور لازم اسـت رپورتاژهای مختلف را در حوزه­ کاری خود مطالعه کنید. تیتر و عنوان‌­هـای جذاب امکان خوانده شدن متن رپورتاژ شـما را دوچندان می کند. تیترهای رپورتاژ باید دارای ویژگیهای زیر باشند:

 

= جذاب باشد

= تیترهای مهم و ضروری بنوسید کـه کاربر رابه خواندن وادار کند

= تیترها خلاصه و کامل باشد

= مسائل مهم درصورت امکان تیتر باشند

= قابل فهم باشد

 

مطالعات خود را گسترده­‌ تر کنید

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

در ابتدا باید ابتدای چندین مقاله را بخوانید تا متوجه شوید نویسنده­‌ها چگونه متن خودرا شروع کرده و خوانندگان رابه سمت موضوع مورد نظر خود هدایت می‌­کنند. پیشنهاد میکنیم برای اینکار مقالات محبوب را مطالعه کنید. در هنگام مطالعه بـه موارد زیر دقت کنید:

 

= با معرفی یک کاراکتر و یا شخص خاص شروع شود؟

= آغاز تخصصی دارد یا بـه زبان عامیانه شروع شده اسـت؟

= آیا با تشریح یک مکان یا محل شروع کنم؟

 

در نوشتن رپورتاژ چه نوع حس­ های مخاطب را باید درگیر کنم؟

لامسه­، شنوایی، بینایی و…..

 

انتخاب نوع جملات چگونه باشد؟

کوتاه و خلاصه شده باشد یا طولانی با ذکر جزئیات؟

 

با داستان شروع کنید

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

رپورتاژ آگهی‌هـای باکیفیت طبق معمول رپورتاژهایی هستند کـه از دید روزنامه نگار نوشته شوند. روزنامه‌نگارها طبق معمول مطالب خود رابه صورت داستان می‌­نویسند. برای نوشتن یک رپورتاژ خوب شخصیتی را برای داستان خود بسازید، آنرا معرفی کرده ودر موردش شرح دهید.

 

رپورتاژ آگهی طولانی ننویسید

متن‌هـای طولانی هر چند کاربردی و جذاب، طرفداران زیادی ندارند. سعی کنید رپورتاژی کـه می نویسید بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه نباشد.

 

مطالعه ساختار محتوای منتشر کننده رپورتاژ

نحوه نگارش سایتی کـه برای رپورتاژ آگهی انتخاب کرده اید را مورد مطالعه قرارد دهید. سعی کنید بـه گونه‌­اي بنویسید کـه با دیگر بخش‌­هـای سایت هم خوانی داشته باشد. تبلیغات شـما نباید با بخش­‌هـای مختلف سایت دچار تناقض شود.

 

مخاطب سایت درج کننده رپورتاژ چه کسانی هستند؟

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

با بررسی موضوع سایت می­‌توانید خود تا حدود زیادی بـه مخاطبان آن پی ببرید. بعنوان مثال بیشتر مخاطبان سایت­‌هـای ورزشی افراد جوان و مسن هستند. برای انتخاب بهترین سایت­‌هـای درج رپورتاژ آگهی این دو سوال را بپرسید: مخاطبان سایت چـه کسانی هستند؟ آنان چـه می خواهند؟

 

قوانین سایت منتشر کننده رپورتاژ اگهی را بررسی کنید

قوانین و سیاست­‌هـای کاری منتشرکننده پیام را می توانید از مسئولان سایت بخواهید و یا در قسمت قوانین درج تبلیغات این قوانین را بخوانید.

 

به تمام مشتریان خود توجه کنید

متن‌­هایي کـه برای رپورتاژ آگهی‌­ها نوشته می شود طبق معمول اطلاعات تخصصی دریک حوزه خاص نیستند. اگر می­‌خواهید در خصوص محصولات و خدمات خود تبلیغات کنید، محصولی را انتخاب کنید کـه طیف وسیعی از مخاطبان ازآن استفاده می کنند و جنبه عمومی دارد.

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

بعنوان مثال برای شرکت هـای ارائه دهنده خدمات سئو عنوان “چگونه سئو بـه رشد کسب و کار شـما کمک می کند؟” بـه مراتب جذاب­‌تر و بهتر از اخبار بروزرسانی الگوریتم­‌هـای گوگل برای یک مخاطب سایت خبرگذاری یا مجله اینترنتی اسـت.

 

موضوعات جذاب را انتخاب کنید

در مورد مسائلی بنویسید کـه مردم بـه آن ها علاقه‌­مند هستند. بعنوان مثال چگونه کسب و کار شـما توانسته اسـت موجب التیام زندگی روزمره افراد شود؟ خدمات شـما چگونه می تواند بـه موجب موفقیت کسب و کارها شود؟ سعی کنید متن رپورتاژ خودرا از این منظر بنویسید

 

ساده و روان بنویسید

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

برای نوشتن رپورتاژ از متون ساده و روان استفاده کنید. استفاده از عبارات تخصصی و بلند کمکی بشما نخواهند کرد. هنگام نوشتن محتوا از عکسهای مرتبط همراه با توضیحات استفاده کنید. مخاطبان حتی اگر مطالب شـما را نخوانند عکسهای و توضیحات درج شده در زیر عکسهای را خواهند خواند.

 

نیاز مخاطب را شناسایی کنید

مخاطبان شـما بـه چـه چیز نیاز دارند؟ چگونه می‌­توانید در مورد محصول خود، در ذهن مخاطب حفظ ارزش کنید؟

 

ارائه راه ­حل

دراین مرحله کـه مخاطب بـه دنبال پیدا کردن راه­ي برای مشکل خود اسـت، می توانید راه حل کـه همان «محصول و خدمات» شـما اسـت را معرفی کنید. نشان هید کـه محصولات و خدمات شـما چگونه می تواند مشکلات آن­ها را برطرف کند. این مزایای محصول و کالای شـما اسـت کـه می‌­تواند مشتریان رابه سمت شـما هدایت کند.

 

تمرکز بر روی کیفیت محتوای ریپورتاژ آگهی

نوشتن محتوایی کـه علاوه بر پاسخ دادن بـه سوالات کاربران، جذاب و کاربردی نیز باشد اهمیت بسزایی دارد. این نوع محتواها از پتانسیل بسیار بالایی برای اشتراک گذاری برخوردار هستند. محتوای باکیفیت محتوای اسـت کـه ۷۰ درصد بـه مطلب و ۳۰ درصد بـه تبلیغات می‌پردازد

 

در رپورتاژ از تصاویر استفاده کنید

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

استفاده از عکسهای بـه همراه توضیحات بـه مقالات شـما کمک می کند کـه ظاهر اخبار بخود بگیرند و بـه درک هر چـه بهتر کاربر کمک کنند. عنوان و عکسهای می‌توانند بـه صورت موثر کاربر رابه سمت محتوای شـما هدایت کند. کاربران حتی اگر محتوای سایت شـما را نخوانند تیترها و عکسهای و توضیحات عکسهای را مشاهده خواهند کرد.

 

نمونه رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی تنها شامل محتوای متنی نمی شود اما در ایران رپورتاژ آگهی را بعنوان محتوای متنی می‌­شناسند کـه با هدف تبلیغات منتشر می شود. بر اساس نوع محتوا انواع رپورتاژ آگهی را می‌توان بـه موارد زیر تقسیم کرد:

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

رپورتاژ آگهی تصویری

ویدئویی

متنی

و….

 

رپورتاژ آگهی خبری

بـه رپورتاژی کـه در خبرگزار‌ي‌ ­ها منتشر شود رپورتاژ آگهی خبری گفته می‌­شود. روند نوشتن این نوع رپورتاژ ها نیز همانند دیگر رپورتاژ هاست.

 

مزایای رپور تاژ آگهی برای کسب ­و کار

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

رپورتاژ آگهی دارای مزایای مختلفی اسـت کـه تا این جا با بیشتر موارد مرتبط با آن آشنا شدید. عمده‌­ترین مزیت استفاده از رپورتاژ آگهی­‌هـای خبری عمدتا، اهداف سئو و التیام رتبه مطالب سایت در نتایج جست و جو اسـت. در ادامه با تاثیر رپورتاژ آگهی بر روی سئو بیشتر آشنا خواهید شد.

 

رپورتاژ آگهی چه تأثیری در سئو وب سایت دارد؟

بیشتر افراد تبلیغ کننده کـه رپورتاژ آگهی را برای تبلیغات خود انتخاب می­‌کنند، هنگام نوشتن متن رپورتاژ حداقل یک الی سه کلمه کلیدی رابه صورت لینک فالو بـه صفحات سایت خود لینک می‌­کنند. این نوع لینک سازی تاثیر بسزایی بر روی افزایش اعتبار دامنه سایت دارد. تاثیرات رپورتاژ اگهی بر روی سئو سایت بـه شرح زیر اسـت:

 

= افزایش رتبه سایت

= تسهیل کردن فرآیند ایندکس شدن

= لینک سازی و دریافت بک لینک ارزشمند

= افزایش اعتبار دامنه

 


 

و در آخر مفهوم و مزایای رپورتاژ به زبان ساده

رپورتاژ آگهی «بـه انگلیسی Advertorial» از تلفیق دو واژه سرمقاله «Editorial» و آگهی تبلیغاتی «Advertisement» بوجود آمده اسـت. همانگونه کـه از اسم آن پیداست، رپورتاژ بـه معنای ارائه یگ گزارش اسـت. شـما در حوزه تبلیغات و بازاریابی محتوا برای رونق گرفتن تجارت یا خدمات خود میتوانید از رپورتاژ استفاده کنید. مزیت‌هـای بهرهگیری از رپورتاژ آگهی واضح اسـت:

 

لینک سازی

شـما از طرف وب سایت‌ هـای معتبر بـه سمت سایت خود بک لینک می‌سازید.

 

اعتبار «authority»

اعتماد کاربران بنام و برند شـما افزایش یافته و بعنوان یک متخصص شناخته خواهید شد.

 

دیده شدن

ترافیک هدفمند ارجاعی یا ریفرال «referral» بـه سمت سایت شـما روانه می شود.

 

همانطور که گفتیم مفهوم رپورتاژ ساده است

شـما یک مقاله مینویسید، مبلغی را میپردازید و آنرا دریک سایت پربازدید قرار میدهید ودر عوض یک لینک بـه سمت وب سایت خود دریافت میکنید. رپورتاژ بعنوان یک گزارش یک تبلیغ دائمی بـه شمار می آید، مخاطبان زیادی را جذب می کند ودر التیام سئو نیز تاثیر گذار اسـت.

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

آیا استفاده از رپورتاژ آگهی برای سئو و لینک سازی خوب اسـت؟ برای این سوال دو پاسخ وجوددارد: بله، رپورتاژ در کوتاه مدت «درحال حاضر» خوب اسـت. خیر، رپورتاژ ممکن اسـت در آینده بعنوان اسپم و ریسک برای اعتبار سایت شـما شناخته شود، البته بیشتر برای وب سایت‌هایي کـه محتوا بی کیفیتی ساخته‌اند. درسال ۲۰۱۴، آقای مت کاتز، رئیس اداره Webspam گوگل، بـه فرارسیدن دهه تنزل کارآیی رپورتاژ اذعان داشت.

 

طبق گفته او

“اگر شـما در حال حاضر از رپورتاژ آگهی برای بـه دست آوردن لینک استفاده میکنید، بـه مرور زمان دست از اینکار بکشید. چرا؟ چراکه در بلند مدت این روش کسب اعتبار و لینک بـه یک روش اسپمی تبدیل میشود و اگر شـما تعداد زیادی آگهی رپورتاژ منتشر یا خریداری کرده باشید، واضح اسـت کـه از نظر گوگل، عملکرد درستی نداشته‌اید”.

 

همه چیز درباره رپورتاژ آگهی

گذشته از این ادعا، امروزه رپورتاژ بعنوان یکی از قدرت مند‌ترین تاکتیک‌هـای مارکتینگ شناخته می شود. رپورتاژ بـه احتمال زیاد یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت لینک‌هـای نیرومند اسـت.

 

آیا رپورتاژ آگهی برای وبسایت انتشار دهنده آن خوب است؟

برای این سوال نیز یک پاسخ کوتاه بله وجوددارد. تا زمانی کـه وبلاگ نویسان بـه مرتب سازی و ویرایش مقالات در زمان‌هـای مختلف علاقه‌مند هستند، ارائه رپورتاژ آگهی نیز میتواند بعنوان یک منبع محتوای ارزشمند قابل استفاده باشد. بخش مهم هر نوع محتوا خارجی، وجود لینک‌هـای خارجی داخل متن اسـت.

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

شـما تنها باید زمانی یک لینک خارجی بـه سمت سایت دیگر بزنید کـه حس ارائه گزارش کـه یکی از دو خاصیت اصلی رپورتاژ اسـت، ایجاد شده باشد. باید بدانید کـه لینک‌ها تنها زمانی ارزشمند هستند و بـه محتوا ارزش اضافه می کنند کـه برای ارائه اطلاعات تکمیلی و یا ارئه منابع بیشتر ساخته شده باشند.

 

نقش مهم بک لینک در رپورتاژ آگهی و بهبود سئو

اصلی‌ترین تاثیر رپورتاژ بر سئو سایت شـما از طریق لینک‌هـای قابل مشاهده اسـت. همان طور کـه میدانید، بک لینک یکی از مهمترین فاکتور‌هـای رتبه بندی موتور‌هـای جست‌وجو اسـت و بـه احتمال زیاد خواهد بود. دراین میان، مکان قرار گیری لینک بسیار مهم اسـت. بـه صورت ایده آل، لینک باید در بدنه اصلی محتوا، مرتبط با متن پیرامون آن و مقالات مرتبط قرار بگیرد.

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

رپورتاژ آگهی طبق معمول دارای یک پاراگراف بـه صورت بیوگرافی اسـت کـه درباره سابقه و تخصص کمپانی شـما بحث می کند. نویسنده طبق معمول لینک را دراین پاراگراف قرار می دهد. اینکار خوب اسـت، اما باید از سایت منتشر کننده بخواهید کـه یک متن را در بدنه اصلی محتوا قرار دهد.

 

چرا اینکار خوب اسـت؟

چراکه در آن صورت اسـت کـه اعتبار بیشتری بـه لینک بخشیده می شود. چرا یک لینک داخل متن اصلی مهم اسـت؟ اینکار باعث ایجاد یک لینک طبیعی برای خواننده متن و وب سایت می شود. اینکار نه تنها برای سئو مفید اسـت، بلکه برای بالا بردن نرخ کلیک نیز کارآمد اسـت.

 

انواع ساخت لینک در رپورتاژ آگهی می‌تواند به شرح زیر باشد

 

کلمه کلیدی مورد نظر شـما: لینک کردن کلمه خاصی کـه کلمه کلیدی شـما بـه شمار می آید.

 

مطابقت قسمتی:

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

لینک کردن قسمتی از کلمه کلیدی کـه برای شـما ارزشنمند اسـت؛ برای مثال: در جمله “ستاره مجله اینترنتی پارسی زبانان” – کلمه “مجله اینترنی” کلمه کلیدی اصلی شماست، حال می توانید کلمه “سلامت” را نیز در جمله ” مجله ستاره دربخش سلامت تخصص دارد” لینک کنید.

 

نشانی وب:

آدرس URL یک صفحه را کامل قرار دهید.

 

نکته مهم:

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

شـما تنها نباید با هدف التیام سئو لینک سازی کنید، تلاش خودرا بیش از حد لزوم برای کسب رضایت گوگل متمرکز نکنید. آسان‌ترین روش این اسـت کـه لینک‌هایي بسازید کـه در متن ارزش دارند و برای خواننده نیز طبیعی بنظر میرسند. با این شکل میتوانید از عدم تکرار یک کلمه لینک شده مشخص در مقالات مختلف و متعدد پیش گیری کنید. هر چـه تنوع لینک‌ها در رپورتاژ بیشتر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

لینک باید به محتوا ارزش اضافه کند

لینک‌هـای موجود در محتوا باید تا سر حد امکان بـه متن پیرامون آن مرتبط باشد. از طرف دیگر باید از کلمه لینک شده استفاده کنید تا هم برای موتور جست‌وجو و هم برای کاربر طبیعی و قابل قبول بنظر برسد.

 

متحوایی که به سمت آن لینک می‌زنید باید با کیفیت باشد

 

محتوایی کـه بـه سمت آن لینک می زنید باید بسیار باکیفیت باشد تا پاسخگوی نیاز کاربر بوده و کاربر نیز آنرا ارزشمند تلقی کند. لینک کردن بـه یک محتوا بی‌کیفیت با هدف تغییر رتبه بندی گوگل نتایج خوبی در پی نخواهد داشت. اینکار نه تنها رتبه صفحه مورد نظر را تنزل می دهد، بلکه در واقع بـه شهرت وبلاگ ارائه دهنده رپورتاژ را نیز لطمه میزند.

 

لینک زدن در پاراگراف بیوگرافی را فراموش نکنید

لینک موجود در پاراگراف بیوگرافی ترافیک بسیار زیادی بـه سمت سایت شـما روانه نمیکند. اما ازآن جاییکه لینک فالو شده اسـت، تاثیر مثبتی بر رتبه بندی سایت شـما دارد.

 

کلام آخر در حال حاضر رپورتاژ یک معامله پر سود است

با مطالعه نکات ارائه شده دراین مقاله باید بگوییم کـه در حال حاضر، رپورتاژ آگهی یک روش بسیار خوب برای تبلیغات و هم چنین التیام وضعیت سئو اسـت. باید این نکته را درنظر داشته باشید کـه رپورتاژ باید در وب سایت‌هـای هم حوزه شـما ارائه شود.

نکات کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی (ساخت بهترین رپورتاژ آگهی)

چراکه ارائه این نوع مقاله حاوی لینک یک راه بسیار مفید برای بهتر دیده شدن، افزایش ترافیک و حتی رتبه بندی سایت اسـت. اما در دنیای دیجیتال قانون از پیش تعیین شده‌اي وجود ندارد، شاید بزودی این نوع تبلیغات با محدودیت‌هایي رو بـه رو شود، تنها کاری کـه میتوانید انجام دهید رعایت اصول کیفیت محتوی و قوانین لینک سازی اسـت.

 

تماس با ما از طریق ایمیل : parsnaz.ir@gmail.com

 

شماره تماس : 09138200931

متقی

جهت مشاهده پلن های تبلیغاتی ما اینجا کلیک نمایید