پارس ناز پورتال

نکات کاربردی برای سرگرم کردن کودکان در سفر

نکات کاربردی برای سرگرم کردن کودکان در سفر

نکات کاربردی برای سرگرم کردن کودکان در سفر 

والدین گرامی دقت داشته باشید که در طول مسافرت ها هرگاه حوصله فرزندان شما سررفت اصلا غمگین نشوید بلکه دنبال راهی برای سرگرمی آنان باشید. اغلب اوقات, سفر کردن برای بچه‌ها کسل‌کننده هست و معمولاً بعد از نیم ساعت یکجا نشینی, نق زدنشان شروع می شود.

 

چه در حال مسافرت با هواپیما هستید, چه با اتوبوس یا حتی قطارهای بین‌شهری, باید مجهز به ایده‌هایي باشید که بچه‌ها را تا رسیدن به مقصد ساکت و شاد نگه می‌دارد. ما برایتان راهکارهایی حاضر کرده‌ایم که سفر را به خیروخوشی تمام می کند

 

1. یک توپک رنگارنگ و سبک توی کیفتان داشته باشید و هر وقت که نق زدن شروع شد, آن را بیرون بیاورید و شروع به بازی کردن با فرزندتان کنید.

 

2. کتاب رنگ‌آمیزی به همراه داشته باشید و یک بسته مداد رنگی دوازده‌تایی.

 

3. مینی‌لگوهای زیادی از شخصیت‌هاي کارتونی موجود میباشند که قیمتشان حدود پنج هزار تومان هست. برای نمونه شخصیت السا, از کارتون «فروزن», «Frozen» , را می شود به راحتی پیدا کرد. این لگوها را همراهتان داشته باشید و سر وی را با ساختنشان گرم‌کنید.

 

4. خمیرهای جادویی موجود در لوازم‌تحریر فروشی‌ها, انتخاب‌هاي سرگرم‌کننده‌اي برای زمان‌هایي هست که دیگر حوصله‌ بچه‌ها سر میرود.

 

5. یک کتابچه پر از تصویر‌برگردان تهیه کنید و شروع کنید به ساختن یک حکایت با بهره گیری از برچسب‌ها. آن‌ها را داخل دفتر نقاشی بچسبانید و قصه بگویید.

 

6. از عروسک‌هاي انگشتی غافل نشوید که معجزه می کنند. نه‌فقط سبک میباشند و جایی نمیگیرند, بلکه قابلیت ایجاد چند ساعت سرگرمی هم دارند. با این عروسک‌ها حکایت‌هایي را برای بچه‌ها بگویید که میدانید اکثر از بقیه دوست دارند.

 

7. برای دخترها تصحیح کردن گردنبند و گوشواره کار پرهیجانی هست. کافی هست یک‌مشت گیره‌ کاغذ رنگارنگ توی جیبتان داشته باشید و شروع به تصحیح کردن گردنبند گیره‌اي کنید.

 

8. از سالن انتظار فرودگاه یک جعبه‌ شانسی بخرید و توی هواپیما بازش کنید. مشاهده اسباب‌بازی حال بچه‌ها را مفید می کند. اسباب‌بازی تازه هم که میدانید به چه معنی هست؟ تخیل تازه و بازی‌هاي اخیر.

 

9. قابلمه و قاشق‌هاي سرویس اسباب‌بازی بچه‌ها را همراهتان ببرید و با بهره گیری از غذایی‌هایي که همراه دارید یا در هواپیما به شما می دهند, آشپز بازی کنید.

 

10. عینک آفتابی, گردنبند, انگشتر و گل‌سرهای رنگارنگ دخترها را توی یک کیف کوچک بگذارید و سالن مد راه بیندازید. دست کم نیم ساعتی سرشان گرم تیپ زدن و ژست گرفتن می شود!

 

11. چند کاغذ رنگی را شکل ماهی ببرید, یک‌تکه کاموا و یک رول چسب نواری هم با خودتان داشته باشید. چسب نواری را لوله کنید و به کاموا بچسبانید و بعد از بچه‌ها بخواهید با این قلاب‌هاي نخی, ماهی‌هاي کاغذی بگیرند و به سر قلاب بچسبانند.

 

12. تصویر فامیل و رفقا را به بچه‌ها نشان دهید و از آن‌ها بخواهید بگویند تصویر متعلق به چه کسی هست و چه نسبتی با آن‌ها دارد.

 

13. تبلت را با کارتون‌هاي اخیر پر کنید, هندزفری را نصب کنید و سینمای شخصی‌ بچه‌ها را راه بیندازید.

 

14. مهر, استمپ و کاغذ همراهتان داشته باشید و کوشش کنید با بهره گیری از شکل مهرها حکایت تصویری بسازید.

 

15. خط نقطه بازی کنید. یک عالمه نقطه‌ را منظم و دنبال هم روی کاغذ بکشید و هرکدام یکرنگ اتوماتیک بردارید و شروع کنید به وصل هر دونقطه به هم. هرکسی که بتواند ضلع پایان مربع حاصل از وصل شدن نقطه‌ها را بکشد, یک امتیاز جلو می‌افتد.

 

16. دوز بازی کنید.

 

17. همراه خودتان چاپ استیک یا همان چوب غذاخوری چینی‌ها را داشته باشید. به بچه‌ها یاد بدهید توپک‌هاي کاموایی یا اسباب‌بازی‌هاي کوچک را با چاپ استیک بلند کنند.

 

18. یک بازی تازه روی موبایل‌تان بریزید.

 

19. پازل‌هایي با قطع کوچک و قطعات بزرگ به بچه‌ها بدهید تا سرگرم شوند.

 

20. چند خودرو اسباب‌بازی کوچک را از کیف جادویی‌تان بیرون بکشید و خودرو بازی را شروع کنید.

 

21. کارت بازی بخرید و داخل کیفتان بگذارید. کارت‌ها را پنج‌تا پنج‌تا بچینید, تصویر هاي پشتشان را به بچه‌ها نشان دهید و بعد برشان گردانید. بچه‌ها باید خیال بزنند پشت هر کارت چه تصویری وجود دارد.

 

22. با بهره گیری از عکسهایی که از روزنامه‌ها بریده‌اید و نقاشی‌هاي که پرینت گرفته‌اید, کلاژ درست کنید. کافی هست تکه‌هاي حاضر‌ کلاژ را همراهتان داشته باشید و به بچه‌ها چسب بدهید. خودشان بقیه‌ کارها را می کنند. بهتر هست چسبتان «ماتیکی» باشد و بدون بو

 

23. قصه‌ صوتی برایش بگذارید. حتی می توانید صدای ضبط‌شده‌ خودتان موقع قصه‌ گفتن را برایش اکران‌کنید.

 

24. تخته‌ جادویی نیازی به رنگ ندارد و یک کاردک میخواهد برای نقاشی کردن. این انتخاب‌ تروتمیز و بدون ریخت‌وپاش را از دست ندهید.

 

25. اوریگامی درست کنید.

 

26. حیوانات پلاستیکی باغ‌وحش اسباب‌بازی‌ بچه‌ها را در یک کیسه به همراه داشته باشید.

 

27. پازل سه‌بعدی, میتواند برای یک‌ساعتی بچه‌ها را سرگرم کند