پارس ناز پورتال

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانی

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانی

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانی

 

همایون شجریان خواننده مشهور ایرانی است که در سبک سنتی فعالیت میکند و طرفداران بسیاری در ایران و بيرون از کشور دارد. همایون شجریان «31 اردیبهشت ماه سال 54 در شهر تهران بدنیا امده است» خواننده موسیقی سنتی ایرانی و نوازنده تنبک و کمانچه است. وی پسر محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان می باشد.

 

 

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانی

همایون شجریان خواننده موسیقی سنتی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است

 

همایون شجریان وی پسر محمدرضا شجریان می باشد.فارغ التحصیل کنسرواتوار موسیقی تهران است، یک خواهر تنی بنام مژگان و یک برادر ناتنی بنام رایان دارد او فرزند دوم خسرو آواز ایران محمدرضا شجربان است.

 

نام مادر همایون و همسر اول محمدرضا شجربان فرخنده گل افشان می باشدهمایون شجریان سال هاست ازدواج کرده و صاحب یک دختر بنام یاسمین میباشد.

 

همایون شجریان از کودکی علاقه به موسیقی و ریتم در او نمایان بود تا آن که با تشخیص پدر نزد ناصر فرهنگ‌فر به فراگیری تکنیک و شناخت ریتم که اساس موسیقی است پرداخت و چند سالی هم آموختن را نزد جمشید محبی ادامه داد. از ده‌سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد

 

ودر دوران بلوغ روزانه تکنیک آواز و صداسازی رابه‌صورت فشرده فراگرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را بعنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد ودر خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور به صورت گوشی پرداخت.

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانیهمایون شجریان پسر محمدرضا شجریان و برادر مژگان شجریان میباشد

 

او از سال 70 به‌همراه محمدرضا شجریان در کنسرت‌هاي کشور آمریکا، اروپا و ایران «با تنبک» همراهی کرد و از سال 78 به بعد در صحنه کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت. نخستین اثر با حضور او یاد ایام نام دارد که در آن اثر همایون شجریان تنبک نوازی را بر عهده داشته‌است. همایون شجریان کنسرت‌هاي بسیاری

 

رابا بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی رابه همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که می توان به آلبوم کنسرت‌هاي «بی تو بسر نمی شود» و «فریاد» اشاره کرد که هر دو اثر درسال‌هاي 2003 و 2005 نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.نخستین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آنرا بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد

 

پارس ناز : که موزیک‌ سازی آنرا محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته‌است درسال 82 منتشر شد. این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌هاي مستقل او. وی پس ازآن درسال 83 دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد ودر سال 84 نقش خیال رابه موزیک‌سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبه‌رو شد.

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانیزندگینامه همایون شجریان

 

پس ازآن در مهر ماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان میباشد رابه بازار عرضه کرد. درسال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو رابا همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز رابه آهنگسازی علی قمصری درسال ۱۳۸۸ و آلبوم شب جدایی را درسال ۱۳۸۹ منتشر کرد.

 

درسال ۱۳۹۰ او آلبوم شوق نامه و اي جان جان بی‌من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه‌اي است که حاصل ۴ سال تلاش گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.البته همایون شجریان تا سال ۱۳۸۸ پدرش را در اجراها همراهی میکرد. این دو مدت زمانی عضو گروه آوا بودند ودر این دوران دو آلبوم غوغای عشق‌بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.

 

ترانه «میهن» بر اساس شعری با همین نام از سیاوش کسرایی از کارهایی بود که همایون شجریان چندی قبل از خرداد ۱۳۸۸ منتشر کرد.

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانی کنسرت همایون شجریان

 

تفریحات و علاقه مندی هاي همایون شجریان :من بعد از سینما، تئاتر را هم خیلی دوست دارم و هربار که فرصتی پیش بیاید، حتماً به دیدن نمایشها می‌روم.خودم به بازیگری دلبستگی دارم، اما هیچوقت جراتش را پیدا نکرده ام. به نظرم آدم باید یا واقعا دست پر باشد یا اصلا وارد این حرفه نشود. من همچون این توانایی را هیچوقت در خود ندیده ام

 

دوستان سینمایی همایون شجریان:اغلب سینماگران از دوستان نزدیک و صمیمی من هستند. پرویز پرستویی، گلاب آدینه، گوهر خیراندیش از این دسته هستند و نیکی کریمی ازجمله دوستان سینمایی من است که خود از علاقه مندان موسیقی کلاسیک به شمار می‌رود.

 

در بین بچه هاي تئاتر سیامک صفری، بهناز جعفری و بسیاری دیگر. می‌دانم هر اسمی هم بیاورم باز برخی از قلم می افتند و من شرمنده شان میشوم

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانیعکس همایون شجریان و همسرش

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانیعکس همایون شجریان و برادر ناتنی اش رایان

 

تک‌موزیک‌ها:

تصنیف صدای تو را دوست دارم «شعر اسماعیل خویی، موزیک سازی مجید درخشانی، به همراه مژگان شجریان، به مناسبت تولد محمدرضا شجریان»

 

موسیقی سریال «شهرآشوب»

موسیقی فیلم «آتش سبز»

اپرای عروسکی مولوی

تصنیف خلیج پارس، تصنیف ایران

موسیقی سریال «رسم عاشقی»

باز خوانی تصنیف دل شدگان

قطعه بار دگر فراموشی

 

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانی

بیوگرافی کامل همایون شجریان،بیوگرافی و زندگی نامه همایون شجریان

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانی

بیوگرافی همایون شجریان،زندگی نامه کامل همایون شجریان

همایون شجریان : بیوگرافی و عکس های همایون شجریان خواننده ایرانی

همایون شجریان : بیوگرافی و تصاویر همایون شجریان خواننده ایرانی