پارس ناز پورتال

هنگام خرید عطر به این نکات کاربردی توجه کنید

هنگام خرید عطر به این نکات کاربردی توجه کنید

هنگام خرید عطر به این نکات کاربردی توجه کنید 

وقتی برای خرید عطر به فروشگاه مراجعه می‌کنید باید نکاتی را در هنگام خرید مورد دقت قرار دهید تا برترین و خوشبوترین عطر را بخرید. از آنجا که برای عطرها باید خرج نسبتا زیادی پرداخت, در خرید انها نیز باید نهایت دقت را به خرج داد. اما هنگام خرید عطر چه نکاتی را باید مطلوب داشت؟ اگر می‌خواهید از خرید عطرتان خوشنود باشید, به مواردی که در این جا برایتان آورده ایم دقت کنید.

 

عطر را به شخصه آزمون کنید

برترین راه برای خرید عطر این هست که خودتان به شخصه آن را آزمون کنید. احتمالاً سلیقه دیگران را قبول داشته باشید و حرف انها برایتان سند باشد اما باز هم بهتر هست که چشم و گوش بسته پیشنهادهای دیگران را نپذیرید. ممکن هست عطری که روی بدن شخص دیگری بوی خوبی میدهد,

 

روی بدن شما مفید نباشد. از آنجا که عطر با سطح اسیدی و دمای بدن هر فردی به طور گوناگون واکنش نشان میدهد, به همین علت بویی متفاوت نیز فرآوری می‌کند.

 

در خرید عطر شتاب نکنید
یک عطر بی نظیر و منحصر بفرد تنها با تست اندکی از آن روی دست تان, پیدا نمی‌شود. شما باید پس از زدن عطر اندکی به خودتان زمان دهید. بعنوان مثال چند ساعت صبر کنید و مشاهده نمایید که پس از گذشت چند ساعت, آن عطر روی بدنتان چه تغییری می‌کند. برخی عطرها پس از گذشت چند ساعت معطر و برخی دیگر بدبو میشوند. بنابراین اگر به دنبال عطری مناسب میگردید, عجولانه تصمیم نگیرید.

 

عطر را به قسمت هاي خاصی از بدن‌تان بزنید
حتماً می‌دانید که عطر در برخی نقاط بدن ماندگاری بیشتری دارد, به همین علت بهتر هست که هنگام خرید, آن را به همان قسمت ها بزنید تا ماندگاری اش دست تان آید. اما این نقاط بدن کدامند؟ نبض ها مثل پشت گردن و مچ دست.

 

عطر را به پوست تان بزنید
زمانی که به نقاط گوناگون بدنتان عطر زدید, حدود 30 دقیقه صبر کنید. در این زمان عطر جذب پوست و با آن ترکیب میشود. بویی که از لحظه اسپری کردن عطر به مشام تان می‌رسد با بویی که پس از برخورد با پوست بدن‌تان حس می‌کنید, کاملا متفاوت هست. بنابراین برای خرید عطر شتاب نکنید, حتماً آن را به پوست تان بزنید و کمی صبر کنید.

 

با حوصله عطر بخرید
عطر خریدن یکی از کارهایی هست که باید در اوقات فراغت تان انجام دهید, نه زمان هایي که شتاب دارید. همان طور که در بالا هم بدان اشاره شد, برای تشخیص عطری که با پوست بدن شما جور درآید, باید اندکی زمان صرف کنید. تعطیلات یا زمانی که برای گشت و گذار به بیرون از منزل میروید و حوصله کافی دارید, زمان مناسبی برای خرید عطر می باشند.

 

سلیقه خود را بدانید
اگر برای خرید عطر ایده اي در سر نداشته باشید, کارتان سخت میشود. اسانس هاي گوناگونی از مرکبات گرفته تا گل ها و عود و چوب وجود دارند که شما باید با دقت به سلیقه خود یکی از آن ها را گزینه کنید, در غیر این صورت انتخاب از میان آنهمه رایحه برایتان مشکل خواهد شد. بنابراین گذشته از خرید عطر, سلیقه خود را بدانید.

 

از سوال کردن نهراسید
همۀ وقت} افرادی میباشند که در عطر فروشی ها به سوالات شما جواب دهند, بنابراین از سوال کردن نترسید. بعنوان مثال اگر عطری را از گذشته می پسندیدید, از فروشنده ها بخواهید که عطرهای نمونه آن را به شما معرفی کنند تا آسان تر تصمیم بگیرید. تا اطلاعات کافی را به دست نیاوردید, نسبت به خرید عطر اقدام نکنید.

 

عطرتان باید متناسب با سبک زندگی تان باشد
همانگونه که شما هم میدانید, چندین مدل عطر در بازار موجود هست که شما باید با دقت به سبکِ زندگی تان انها را گزینه کنید. پرفیوم, ادو پرفیوم, ادوتویلت, ادکلن و… بعنوان مثال اگر شما عطری سبک میخواهید که تنها چند ساعت روی تن تان باشد, ادوتویلت ها گزینه خوبی میباشند اما اگر قصد دارید که تمامِ روز بوی عطرتان در هوا اکران شود, ادو پرفیوم و پرفیوم برترین گزینه برایتان خواهد بود.