پارس ناز پورتال

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا! 

آیا وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا ویروس حقیقت دارد؟ بله، آمارها نشان می‌دهد کـه آمریکایی ها برای پیشگیری و حتی درمان خودسرانه وایتکس یا آب صابون مصرف می‌کنند. این موضوع غیرقابل باور بنظر می‌رسد اما متاسفانه حقیقت دارد. داستان از جایی شروع شد کـه دونالد ترامپ پیشنهاد داد مواد ضد عفونی کننده بـه بیماران تزریق شود! در ادامه با پارس ناز همراه باشید.

 

نوشیدن و استنشاق وایتکس !

محققان آمریکایی در پژوهشی جدید مدعی شده اند مردم کشور آمریکا در تلاشی مذبوحانه برای مقابله با ویروس مرگبار کرونا از نوشیدن یا استنشاق وایتکس استفاده می‌کنند. این اتفاق بعد ازآن رخ داد کـه دونالد ترامپ رئیس جمهور کشور آمریکا مدتی قبل در اظهاراتی عجیب بیان کرد شاید با تزریق مواد ضدعفونی کننده بتوان جلوی ابتلا بـه ویروس کرونا را گرفت.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

ایالات امریکا حالا بالاترین آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر بیماری کووید-۱۹ را دارد بـه طوری‌كه تا کنون بیشتر از ۲ میلیون آمریکایی بـه ویروس کرونا مبتلا شده اند و بیشتر از ۱۱۲،۴۰۰ نفر هم دراین کشور جان خودرا بر اثر این بیماری از دست داده اند.

 

نوشیدن مواد شوینده برای جلوگیری از کرونا

تحقیق مذکور کـه توسط سازمان بازرسی و پیشگیری از بیماری هاي ایالات متحده کشور آمریکا انجام شده نشان میدهد برخی آمریکایی ها با شست و شوی مواد غذایی خود با وایتکس سعی میکنند از ابتلا بـه کرونا پیشگیري کنند. برخی هم از شوینده هاي خانگی برای شست و شوی خود و دیگر چیزها استفاده میکنند.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

بعضی آمریکایی ها اما حتی بـه استنشاق یا نوشیدن مواد شوینده روی آورده اند. بطور کلی، پژوهش سازمان نظارت و پیشگیری از بیماری ها نشان داد از هر ۱۰ شرکت کننده ي تحقیق ۴ نفر بـه انجام کارهایی اذعان کرده بودند کـه از نظر این سازمان خطرناک تلقی می‌شوند، کـه این میزان معادل ۳۹ درصد افراد شرکت کنندگان بود.

 

در پژوهش سازمان نظارت و پیشگیری از بیماری هاي کشور آمریکا ۵۰۲ فرد بزرگسال شرکت کرده بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان ۴۶ سال بود. ۱۹ درصد شرکت کنندگان اذعان کرده بودند کـه آنها روی مواد غذایی خود از جمله میوه ها و سبزیجات وایتکس می ریزند. علاوه بر این، ۱۸ درصد شرکت کنندگان بـه استفاده از شوینده هاي خانگی و مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن دستها و پوست خود اقرار کرده بودند.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

این تحقیق هم چنین نشان داد حدود ۴ درصد از شرکت کنندگان وایتکس، ترکیب آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده نوشیده یا قرقره کرده بودند. ۶ درصد از افراد شرکت کننده بخور شوینده هاي خانگی یا مواد ضدعفونی کننده را استنشاق کرده بودند. ودر آخر، ۱۰ درصد از شرکت کنندگان گفته بودند بـه بدن خود مواد شوینده یا ضدعفونی کننده اسپری کرده بودند.

 

این در حالی اسـت کـه مقامات بهداشتی صراحتاً نسبت بـه خطر انجام چنین اقداماتی اخطار داده اند. در مجموع سازمان بازرسی و پیشگیری از بیماری ها در کشور آمریکا پی برد تا قبل از پایان تحقیق، ۶۰ درصد از شرکت کنندگان اظهار کرده بودند بیشتر از انچه پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا بود، در طول یک ماه بکار شستشو و ضدعفونی میپردازند.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

نکته ي نگران کننده آنکه، یک چهارم افراد شرکت کننده از تجربه ي دستکم یک مشکل شدید جسمی خبر داده بودند کـه بـه عقیده ي خودشان مربوط بـه استفاده از مواد شوینده بود، مثل تحریک پوست چشم ها و سینوس ها، سرگیچه و سردرد، حالت تهوع و مشکلات تنفسی. عمده ي شرکت کنندگان دانش اندکی در مورد نحوه ي درست شستشو داشتند.

 

نتیجه گیری محققان این بود:

علیرغم خلأهای دانشی و اقدامات پرخطر شناسایی شده دراین تحقیق، اغلب شرکت کنندگان معتقد بودند نحوه ي نظافت و ضدعفونی سازی بی خطر خانه هاي خودرا میدانند، بنابر این در پیام هاي پیشگیرانه باید بر خلأهای دانشی شناسایی شده در خصوص اقدامات ایمن و مؤثر تأکید شود و با بـه کارگیری روشهای اطلاع رسانی در خصوص نظافت و ضدعفونی کردن ایمن اطلاعات هدفمند داده شود.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

با این حال محققان پی برده اند این یافته ها با نقاط ضعفی همراه بوده: آنها نمیدانستند کـه آیا شرکت کنندگان واقعاً نمونه اي از مردم کشور آمریکا محسوب میشدند کـه این علیرغم تلاش هاي آنها برای محقق شدن این امر بود، و این کـه آیا مشکلات جسمی اي کـه شرکت کنندگان از انها صحبت کرده اند مستقیماً مربوط بـه آن رفتارهای پرخطر میشدند.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

این دانشمندان میگویند: در نهایت آنکه ممکن اسـت پاسخ هاي شرکت کنندگان این تحقیق حاکی از بروز تغییر در افکار عمومی یا نحوه ي نظافت و ضدعفونی سازی مردم در واکنش بـه شیوع ویروس کرونا نباشد. این تحقیق در ماه مه سال میلادی جاری منتشر شد. این اظهارات، شرکت تولیدکننده ي دتول را بر آن داشت تا نسبت بـه بلع این محصول شوینده «تحت هر شرایطی» هشدار دهد.

 

ماجرا از کجا شروع شد؟

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

ماجرا از سوال احمقانه و جنجالی دونالد ترامپ شروع شد، او پیشنهاد داد تا راهی پیدا شود کـه بتوان مواد شوینده رابه بیماران تزریق کرد! سوال دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات امریکا درباره احتمال موثر بودن تزریق مواد ضدعفونی برای درمان کرونا، خشم برخی پزشکان را برانگیخت. این پزشکان هشدار دادند کـه این سخنان خطرناک اسـت و میتواند پیامد هـای مرگباری داشته باشد.

 

ترامپ شخصا چه اقداماتی انجام می دهد؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور کشور آمریکا کهچندی پیش در کاخ سفید سخنرانی داشت بـه خبرنگاران گفته اسـت خودش بـه صورت مستقل مصرف داروهای مالاریا و لوپوس را برای پیشگیری از ابتلا بـه کووید ۱۹ آغاز کرده اسـت و حتی روزانه هیدروکسی کلروکین می‌خورد. او گفت: حدودا یک هفته و نیم اسـت کـه دارم این دارو را مصرف میکنم و هنوز این جا هستم.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

اما عجیب آنکه شواهدی دال برای موثر بودن هیدروکسی کلروکین در درمان کووید ۱۹ بـه دست نیامده و فعلاً این دارو در دست آزمایش اسـت؛ با این همه ی ترامپ بهتر دیده کـه بجای منتظر ماندن خودش دست بکار شده و دارویی کـه فکر میکند خوب اسـت را مصرف کند.

 

ترامپ و هیدروکسی کلروکین

رئیس جمهور ۷۳ ساله ایالات امریکا روز گذشته میزبان نشستی بود کـه برای بررسی مشکلات صنعت رستوران داری دراین کشور برپا شده بود کـه ناگهان با انتشار این خبر همه ی را حيرت زده کرد. تعجب خواهید کرد اگر بفهمید چـه تعداد آدم این دارو را مصرف میکنند؛ خصوصا مدافعان سلامت. بسیاری از آنها مصرف این دارو را در برنامه خود قرار داده اند. مـن هم آنرا مصرف میکنم.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

از ترامپ سوال شد کـه آیا شواهدی در مورد مزایای مثبت هیدروکسی کلروکین در دست دارد و او اینطور پاسخ داد: این شواهد مـن اسـت، تماس هاي مثبتی در مورد آن دریافت می‌کند. ترامپ در ادامه صحبت هاي خود گفت: مـن تا بحال خبر هـای خوبی در مورد این دارو شنیده ام و اگر خوب نباشد حتماً بشما خبر می‌دهم.

 

تا بـه امروز تست کرونای افراد زیادی در کاخ سفید مثبت اعلام شده اسـت با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در کمال تعجب خبر داده کـه هیچ علائم یا نشانه اي دال بر ابتلا بـه این ویروس ندارد و مرتبا تست میدهد. او هم چنین اضافه کرد کـه روزانه مکمل زینک مصرف می‌کند و یک‌بار هم آمپول آزیترومایسین را زده کـه نوعی آنتی بیوتیک برای پیش گیری از عفونت اسـت.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

ترامپ گفته: دکتر خودش برایم این دارو را تجویز کرده اسـت. دکتر سین کانلی دکتر ترامپ کـه از افسران نیروی دریایی این کشور هم هست دراین باره گفت: مـن و ترامپ بعد از بحث هاي متعدد در رابطه با مضرات استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین بـه این نتیجه رسیدیم کـه مزایای استفاده از این دارو از معایبش بیشتر اسـت ودر نتیجه قرار بر این شد کـه ترامپ این دارو را مصرف کند.

 

نظر سازمان غذا و داروی آمریکا چیست؟

سازمان غذا و داروی ایالات امریکا «FDA» ماه گذشته توصیه نامه اي منتشر کرد مبنی بر این کـه داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان کووید ۱۹ یا پیشگیری ازآن موثر نیست. در آن توصیه نامه بـه گزارش هاي مختلفی اشاره شده بود کـه براساس آنها مصرف این دارو میتواند ضربان قلب رابه طور جدی در بیماران کوویدی تحت تاثیر قرار دهد.

وایتکس خوردن آمریکایی ها برای پیشگیری از کرونا !

UNITED STATES – NOVEMBER 9 – The outside of the Food and Drug Administration headquarters is seen in White Oak, Md., on Monday, November 9, 2015. The FDA is a federal agency of the United States Department of Health and Human Services and has been in commission since 1906. «Photo By Al Drago/CQ Roll Call»

سازمان غذا و داروی ایالات امریکا در مورد مصرف بدون تجویز این دارو در خارج از بیمارستان ها قویا هشدار داده و مردم را نسبت بـه اینکار بر حذر داشته اسـت. مرکز بازرسی و پیشگیری از بیماری ایالات امریکا نیز اعلام کرده کـه تا کنون هیچ دارو یا روش درمانی اثبات شده اي برای درمان کووید ۱۹ پیدا نشده اسـت. تا بـه امروز بالغ بر یک و نیم میلیون نفر در کشور آمریکا بـه کرونا ویروس آلوده شده اند و ۹۰ هزار نفر نیز جان‌شان را از دست داده اند.