پارس ناز پورتال

ویپ چیست ؟ بهترین دستگاه برای جایگزین ترک سیگار و قلیون

ویپ چیست ؟ بهترین دستگاه برای جایگزین ترک سیگار و قلیون

ویپ دستگاهی است که مایع مخصوص دستگاه ویپ را بخار می کند و با وجود آن فرد احساس می کند که قلیان یا سیگار می کشد.

 

ویپ

 

این دستگاه در حال حاضر به عنوان وسیله ای سرگرم کننده بکار می رود و نظر برخی افراد بر این است که با استفاده از آن می توان سیگار را به راحتی ترک کرد. شاید از خود بپرسید سیگار بهتر است یا ویپ؟

 

هنوز اطلاعات جامعی در مورد اینکه آیا ویپ ضررهایی برای بدن دارد یا نه انتشار نشده، ولی طبق تحقیقات انجام شده این وسیله به طور کلی ۹۵ درصد مضرات ناشی از سیگار کشیدن را کاهش می دهد. به همین دلیل از خطرات کمتری نسبت به سیگارهای تنباکویی برخوردار است.

 

با این وجود به دلیل وجود نیکوتین در ویپ بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود. مایع موجود در ویپ ها شامل ترکیباتی همچون پروپیلن گلیکول و گلیسیرین گیاهی هستند که هر دو دارای مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا هستند.

 

علاوه بر آن PG موجود در این مایع در بسیاری از مواد بهداشتی و خوراکی یافت می شود. از نظر هزینه ویپ بسیار باصرفه تر است. چون یک بار آن را خریداری می کنید و هر چند وقت یکبار نیز یک ایجویس را تهیه و با آن استفاده می کنید.

 

 شاید از خود بپرسید که آیا ویپ اعتیاد آور است؟ یکی از موادی که در سیگار و قلیان اعتیاد آور است همان نیکوتین می باشد. این ترکیب در ایجویس نیز موجود است. بنابراین نباید در مصرف ویپ زیاده روی کرد. 

 

دستگاه ویپ به این منظور تولید شده که راهی فراهم شود تا بتوان راحت تر سیگار را ترک نمود. این وسیله مایع داخلی را گرم نموده و نیکوتین را با بخار به درون دهان می فرستد. لذا به دلیل بدون دود، خاکستر و بوی بد بودن محبوبیت زیادی دارد. 

 

خرید پاد

 

خرید پاد از جمله پر فروشترین و پرکاربردترین دستگاه های ویپ است. از نظر ظاهری سیستمی با دو بخش مانند سیگار الکتریکی است که یک قسمت آن شامل باتری و بخش دیگرش شامل غلافی با قابلیت تعویض شدن می باشد.

 

این غلاف قابل شارژ شدن بوده و در آن از سالت نیکوتین بکار می برند. همچنین توان خروجی کمی دارد و بسیار باصرفه تر است. به علاوه به شکل تخصصی برای ویپینگ نیکوتین سالت ساخته شده است. 

 

پاد دارای تنظیمات POWER یا قدرت قابل تنظیم بوده که با وجود آن می توان به مقدار دلخواه شدت طعم رسانی و میزان بخار را تنظیم کرد. با مدل های کویل مناسب سالت و جویس سازگار است، به همین دلیل از آن هم می توان به عنوان پاد و هم ویپ بهره برد.

 

بدنه آن از جنس روی آلومینیوم و غیره باکیفیت بالایی است که به دلیل چرم بکار رفته در آن ظاهر زیبایی داشته و بدنه آن نیز در مقابل ضربه مقاومت دارد. بالای بدنه آن محافظی داشته که این سبب بالا رفتن مقاومتش خواهد شد. بر اساس استاندارد بکار رفته در آنها نیز در برابر گرد و خاک و آب مقاومت دارند. 

 

سیستم پاد در دو مدل open system و closed system موجود است که نوع اول کارتریج آن از قابلیت شارژ شدن برخوردار بوده و نوع دوم دارای کارتریج یک بار مصرف است. در زمان خرید باید به جنس بدنه و نوع دستگاه توجه کنید و بر اساس نیاز خود آن را خریداری نمایید.

ویپ چیست ؟ بهترین دستگاه برای جایگزین ترک سیگار و قلیون

خرید سالت

 

سالت نیکوتین در دنیای وپینگ مسیر جدیدی باز کرده که برای کسانی که به نیکوتین علاقه مند هستند به شکل تخصصی ایجاد شده است. همچنین به عنوان جایگزین سیگار با خطرات کم محسوب می شود که جهت ارسال نیکوتین به بدن یک جایگزین مناسب به شمار می رود.

 

سالت به عنوان نیکوتین جدید، با افزودن اسیدهایی مانند بنزوئیک اسید ساخته شده، به همین دلیل پی اچ کمتری دارد و در گلو زدگی ایجاد نمی کند، لذا مصرف آن نیز راحت تر خواهد بود. سالت ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم نیکوتین داشته در حالی که جویس ها حدود ۶ میلی گرم نیکوتین دارند. 

 

سالت نیکوتین از نظر مواد تشکیل دهنده مانند جویس ها است، ولی میزان ترکیبات هر کدام متفاوت می باشد. سالت از پروپیلن گلیکول، گلیسیرین گیاهی، نیکوتین و طعم دهنده ها درست شده است. آن را با هر دستگاه وپینگی می توان مصرف کرد.

 

ولی به دلیل داشتن ترکیبات خاصش بهتر است با دستگاه پاد سیستم مصرف شود تا با آن تجربه خوبی داشته باشید. بهتر است در دستگاه سالت آن را استفاده نکنید، زیرا این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند تا حجم بخار بالا را در هر بازدم تولید کنند.

 

دستگاه های پاد سیستم به شکل تخصصی جهت مصرف سالت های نیکوتین و مایع دارای نسبت VG به PG به میزان ۵۰ به ۵۰ هستند. لذا در زمان خرید سالت باید به نکات بالا توجه کنید تا بتوانید بهترین نمونه ها را انتخاب کنید. 

 

در صورتی که علاقه مند به استفاده از ویپینگ و ایجاد کلودهای بزرگ هستید و سابقه استعمال سیگار و قلیان را دارید بهتر است با جایگزین کردن ویپ، سیگار یا قلیان را ترک کنید. سالت های نیکوتین بر عکس جویس ویپ ها بخار کمتری تولید می کنند و نیکوتین بالایی دارند.

ویپ چیست ؟ بهترین دستگاه برای جایگزین ترک سیگار و قلیون