پارس ناز پورتال

مهم‌ترین ویژگی‌ها که پوشیدن یک لباس راحتی خانگی را لذت ‌بخش‌ خواهد کرد

مهم‌ترین ویژگی‌ها که پوشیدن یک لباس راحتی خانگی را لذت ‌بخش‌ خواهد کرد

لباس یکی از ضروریات اساسی انسان است. انتخاب لباس به خواسته‌ها و نیازهای فردی انسان بستگی دارد. خرید یک لباس راحتی می‌تواند تحت تاثیر عوامل بسیاری مانند نیاز، زیبایی و راحتی باشد. امروزه با پیشرفت علم تنوع زیادی در کیفیت سطح زندگی ایجاد شده و باعث شده انتظارات کاربران از نظر راحتی لباس با توجه به فعالیت‌هایی که دارند متفاوت باشدو افزایش یابد.

 

این خواسته‌ها باعث شده تا تولیدکنندگان و صاحبان برندها تحقیقات زیادی در این زمینه داشته باشند و دریابند که چه پارامترهایی برای ایجاد حس راحتی مصرف‌کنندگان پوشاک مهم و اساسی بوده است.در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا درباره مهم‌ترین ویژگی‌ها و پارامترهای یک لباس راحتی خانگی بیشتر برای شما بگوییم.

 

عوامل اصلی تعیین‌ کننده‌ی راحتی لباس خانگی

راحتی لباس به دو عامل خارجی و داخلی وابسته است. عوامل خارجی مثل درجه حرارت محیط، رطوبت، باد، تاثیرات فرهنگی و اجتماعی و عوامل داخلی مثل میزان متابولیسم بدن افراد، سطح فعالیت‌ها، موقعیت  اقتصادی و بهداشتی است که در ایجاد راحتی لباس‌های خانگی نقش اساسی دارند.

 

مهم‌ترین عوامل موثر در انتخاب لباس راحتی

مهم‌ترین ویژگی‌ها که پوشیدن یک لباس راحتی خانگی را لذت ‌بخش‌ خواهد کرد

در هنگام خرید لباس راحتی خانگی بهتر است در حین توجه به قیمت، رنگ و ظاهر متنوع آن به چند عامل اساسی و مهم که در زیر آورده شده است حتما توجه کنید.

 

1. توجه به سایز لباس و فرم بدن

یکی از عوامل مهم دیگر در ایجاد حس راحتی و آرامش در لباس‌های راحتی خانگی، توجه به سایز و فرم بدن است. در نظر گرفتن این دو عامل و شناخت فرم بدن کمک می‌کند تا لباس مناسب بدن خودتان را انتخاب کنید. اگر فرم بدن شما شنی، مستطیلی، مثلث وارونه، گلابی و یا سیبی شکل است باید لباس مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

 

زیرا در آن صورت علاوه بر آراستگی و زیبایی حس آرامش مضاعفی را برای شما به‌همراه خواهد داشت.برای مثال اگر فرم بدن شما گلابی شکل است و میخواهید تمرکز بر قسمت پایین بدن خود را کمتر کنید بهتر است از پوشیدن شلوار و دامن چسبان خودداری کنید. با پوشیدن یک دامن یا شلوار راه راه عمودی می‌توانید عرض باسن خود را کم کنید و استایل متناسبی برای خود ایجاد کنید.

 

در فرم بدن مثلث برعکس، بهتر است از رنگ‌های روشن در لباس‌های پایین تنه و یا شلوارهای دمپا گشاد استفاده کنید تا بدن شما را متناسب نشان دهد.در فرم بدن مستطیل لباس‌های یقه باز انتخاب کنید تا قوس و منحنی در استایل شما ظاهر کند.اگر فرم بدن سیبی شکل دارید می‌توانید از لباس‌های تک‌رنگ با یقه‌های هفت استفاده کنید.

 

اگر بدن شما فرم ساعت شنی است بهترین گزینه، انتخاب لباس‌های کیپ بدن خواهد بود و لباس‌های بیش از حد گشاد را کنار بگذارید.در نهایت سعی کنید لباسی که انتخاب و خریداری می‌کنید حتما مناسب سایز بدن خودتان باشد. لباس‌های راحتی خانگی را چون باید برای مدت طولانی و در زمان استراحت به تن داشته باشید، نباید تنگ یا گشاد باشند زیرا حس ناآرامی و کلافگی را در شما ایجاد خواهند کرد.

 

می‌توانید با استفاده از خرید آنلاین، انواع لباس راحتی خانگی با جنس های مختلف را متناسب با سلیقه‌ی خود تهیه کنید و با پوشیدن آنها حس لذت‌بخشی را تجربه کنید.

 

2. کیفیت لباس و جنس پارچه

یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی که در خرید لباس راحتی خانگی باید در ابتدا مورد توجه قرار دهید توجه به کیفیت و جنس لباس است. لباس راحتی خانگی باید از جنسی مرغوب باشد که به اندازه کافی منعطف باشد، درجه حرارت بدن را در درجه متعادلی تنطیم نگه دارد و باعث حس گرما و سرما در بدن شما نشود. در این مطلب با بهترین پارچه‌ها آشنا شوید.

 

باید به جنس لباس راحتی خانگی که خریداری می کنید بسیار توجه کنید. لباس راحتی نباید از پارچه با جنس الیاف مصنوعی مثل پلی‌استر، نایلون و … باشد. زیرا اجازه عبور هوا نمی‌دهد و باعث رطوبت و تعرق زیاد می‌شود که اصلا حس خوشایندی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

 

بهتر است لباس‌های راحتی خانگی را از پارچه‌های با الیاف طبیعی مثل جنس نخی و پنبه‌ای خریداری کنید که خاصیت کششی دارند و باعث حرکت راحت‌تر شده و حس آرامش در شما ایجاد خواهند شد.

 

جنس لباس راحتی خیلی به شرایط آب‌و‌هوایی و فصلی که در آن قرار داریم بستگی دارد. مثلا در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان انواع پیراهن‌های زنانه، ست تاپ و شلوارک‌های نخ پنبه پرکاربردند. اما در فصول سرد سال مثل پاییز و زمستان، لباس‌های کمی ضخیم‌تر و انواع بافت‌های پشمی برای گرم نگه داشتن بدن مناسب است تا حس آرامش را در افراد ایجاد کند.

 

3. طرح و رنگ‌های متنوع

مهم‌ترین ویژگی‌ها که پوشیدن یک لباس راحتی خانگی را لذت ‌بخش‌ خواهد کرد

به طور کلی لباس‌های با رنگ روشن حس شادی، سرزندگی و شادابی را برای افراد ایجاد می‌کند. انتخاب لباس خانگی در رنگ‌های شاد علاوه بر این که در روحیه شما تاثیر مثبتی دارد بلکه در روحیه اطرافیان شما در خانه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

به طور کلی استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های شاد باعث افزایش سلامت روان بوده و ذهن افراد با دیدن این رنگ‌ها پیام شادی را از خود متصاعد می‌کنند و حس رضایت‌خاطر و لذت را در شما به وجود می‌آورند. شما می‌توانید انواع ست تاپ و شلوارک، پیراهن زنانه، ست بلوز و شلوار، تیشرت‌های رنگی و شلوار راحتی، لباس خواب را بر اساس رنگ پوست خودتان و در رنگ‌های متنوع، روشن و جذاب انتخاب کنید.

 

انتخاب لباس زیر زنانه‌ی مناسب، به ویژه سوتین های اسپرت، فانتزی و نخی که به‌عنوان یکی از اجزاء مهم لباس راحتی خانگی است، با خرید اینترنتی نیز به سادگی در دسترس خواهند بود. معجزه‌ی رنگ‌ها را از یاد نبرید و سعی کنید در رنگ‌های متنوعی لباس خریداری کنید.

 

4. شیک و زیبایی باشید

لباسی که به تن می‌کنید به‌همان اندازه که در روحیه اطرافیان شما تاثیرگذار است، در روحیه و ذهن خودتان نیز موثر می‌باشد. باید سعی کنید در همه حال به خودتان احترام بگذارید و خودتان را دوست داشته باشید. در صورت امکان می‌توانید لباس‌های راحتی مطابق با مد روز را خریداری و استفاده کنید.

 

امروزه بسیاری از افراد خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. زیرا با خرید اینترنتی فرصتی مناسب برای بررسی تمامی موارد مهم در انتخاب و خرید لباس خواهید داشت. و از به روزترین مدل‌های لباسی که وارد بازار می‌شوند به راحتی مطلع شوید.

 

5. قیمت لباس

لباس راحتی خانگی از انواع پرکاربرد لباس‌ها است. تنوع آنها بسیار زیاد است و از جنس، طرح و رنگ‌های متنوعی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. شاید بسیاری از افراد معتقد باشند که خرید لباس خانگی ارزان قیمت و با تنوع بیشتر در صرفه‌جویی هزینه‌ها موثر باشد، اما این تفکر کاملا اشتباه است. بهتر است که شما تعداد لباس کمتر، اما با جنس و کیفیت بهتر را برای استفاده مدت طولانی مدت تهیه کنید. این از لحاظ صرف وقت و هزینه‌ی مالی برای شما مقرون به صرفه خواهد بود. پس، از هزینه کردن برای لباس‌های خانگی هراس نداشته باشید و با دست و دلبازی برای لباس‌های راحتی خود هزینه کنید.

 

کلام آخر

امروزه با توجه به حجم اطلاعاتی که در دسترس عموم مردم است، مصرف‌کنندگان پوشاک آگاهی بیشتری دارند و با توجه به دسترسی راحت به انواع فروشگاه‌ها در پی یافتن لباسی هستند که در انواع فعالیت‌ها احساس راحتی و آرامش را برای آنها ایجاد کند. تولیدکنندگان پوشاک برای حفظ رضایت مصرف‌کنندگان و بازدهی بیشتر باید خواسته‌های مشتریان را با محصولات خود منطبق کنند تا متقاضیان محصولات خود را راضی نگه دارند.

 

مصرف‌کنندگان نیز با توجه به نکات ارائه شده در این مقاله می‌توانند خرید هوشمندانه‌ای برای اوقات آرامش خود داشته باشند.