پارس ناز پورتال

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

عده ای از غذاها هستند کـه با شنیدن نام انها حس خوبی بـه ما منتقل نمی‌شود اما هستند مردمانی کـه انها با اشتها می‌خورند. باوجود تفاوت میان فرهنگ‌ها و ملل مختلف، معمولاً انتظار ما از مواد غذایی در محدوده یک سری مواد شناخته شده و متعارف قرار دارد.

 

از این رو هنگامی کـه روانه سفر میشویم خود را برای تست انواع مزه‌ها و ماجراجویی غذایی آماده می‌کنیم اما قطعا انتظار نداریم چیزهای عجیبی مانند کرم و عنکبوت را بـه عنوان یک وعده غذایی مصرف کنیم! حقیقت آن است کـه در برخی نقاط سفارش غذا هـای نامتعارف و بشقاب‌هـای مخوف!

 

بسیار پرطرفدار است و حتی گاهی اوقات بـه عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح میشود. در ادامه با چندش آورترین غذا هـای دنیا آشنا خواهید شد.

 

تخم‌ مرغ‌هـای صد ساله

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

چینی‌ها بیشتر از هر چیز دیگری، تخم‌مرغ‌هـای صد ساله میخورند. نگران نباشید واقعا صد سال نمانده‌اند. فقط ظاهرشان جوری است کـه این‌طور فکر خواهید کرد. بله ما همه ی ی یاد گرفته‌ایم کـه غذای مانده را دور بیاندازیم، اما در چین، چنین چیزی، مثل یک گنج محسوب میشود. این تخم‌مرغ‌ها، چند ماهی نگه‌داشته می‌شوند و درونشان سیاه، سبز و قهوه‌ای است.

 

عنکبوت‌هـای سرخ شده

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

بیشتر ما می‌دانیم چه چیزهایی در سبد غذایی‌مان پروتئین دارند. اما ظاهرا در کشور‌هـای دیگر، مردم از حیوانات اهلی مزارع فرا‌تر رفته‌اند. در کلمبیا، عنکبوت‌هـای طرد، منبعی غنی‌ از پروتئین هستند. هم طرد هستند و هم آن‌قدر خوشمزه کـه نباید از دستش بدهید. بهترین رستوران‌هـای کلمبیا در طول هفته، صدها بشقاب عنکبوت سرخ شده سرو میکنند. در این عکس، یک فروشنده‌ی دوره گرد، عنکبوت‌ها را در یک سینی برای فروش گذاشته است.

 

سس ماهی

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

آن زمان هنوز هاینز «Heinz» دستور درست کردن سس را ارائه نکرده بود «و در اروپا نیز گوجه وجود نداشت تا زمانی کـه گونه بومی آمریکایی آن کشف شد». بنابراین رومی‌ها همه ی ی نوع سس‌هـای ماهی وحشتناک را تهیه کردند کـه garum نامیده می شدند. تعداد کمی از این سس‌ها شبیه همان چیزی است

 

کـه شما در بسته‌بندی‌هـای امروزی خریداری می‌کنید. این سس‌ها فقط برای ماهی نبودند بلکه از ماهی تولید شده بودند و سپس در دیگر غذاها از جمله دسرهای رومی استفاده شدند.

 

کرم حشره

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

دلتان می‌خواهد بدانید چطور دقیقا مثل یک استرالیایی غذا بخورید؟ خب استرالیایی‌ها اصلا خجالت نمی‌کشند کـه بـه جای عصرانه، کرم حشره‌هـای سفید و چاقی کـه اتفاقا لارو هستند را بخورند. تنها کاری کـه باید بکنید این است کـه این کرم‌ها را روی درخت‌ها در حالی کـه حسابی مشغول غذا خوردن هستند،

 

شکار کنید و بخورید. استرالیایی‌ها فکر میکنند کـه این خیلی هم غذای خوشمزه‌ای است. انها بـه صورت سنتی، این کرم‌ها را یا خام خام می‌خورند یا میگذارند تا کمی در خاکستر داغ، پخته شود. این غذا البته معمولاً در رستوران‌ها سرو نمیشود اما اگر برای گشت و گذار بـه خارج شهر رفته باشید، مانند یک میان وعده شما را سیر خواهد کرد.

 

شیوکارای ژاپنی

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

اگر بـه ژاپن سفر میکنید، حتما بگویید یک بشقاب شیوکارا برای شما بیاورند. این غذا معمولاً از ماهی مرکب و دیگر جانوران آبزی درست میشود. بعد می‌گذارند تا در سس‌اش، حسابی جا بیافتد. معمولاً بـه صورت سنتی این غذا را خیلی بـه سرعت باید خورد و بـه دنبال آن سریعا مقداری نوشیدنی میل کرد.

 

اختاپوس کره‌ای

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

غذای واقعا تازه می خواهید؟ پس هر وقت بـه کره رفتید، حتما ساناکجی را امتحان کنید. ساناکجی یک غذای درست شده از اختاپوس تازه است بـه این صورت کـه اختاپوس را تکه تکه میکنند و زمانی کـه هنوز دارد دست و پاهایش را تکان می‌دهد، آن را سرو می‌کنند. مراقب باشید، تکان‌هـای شدید این پاهای قطع شده ممکن است موقع غذا خوردن، شما را بـه وحشت بیاندازد.

 

خاویار حشره‌ای

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

اگر بـه کشور کشور مکزیک سفر کردید حتما خاویار حشره‌ای را کـه بـه اسکامول مشهور است، امتحان کنید. لارو‌هـای مورچه‌ی مورد نیاز برای این غذا از ریشه‌هـای آگاوه‌ آبی در زمان درو بـه دست می‌آیند. این گیاه قبل‌تر برای ساختن تکیلا استفاده می ‌شد.

 

پنیر بازار سیاه

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

بـه منطقه‌ ساردینیا در ایتالیا بروید و سراغ کاسو مارزو یا پنیر فاسد را بگیرید. بـه گزارش پارس ناز  پنیر سازان ایتالیایی، پنیر پکورینو را بیرون در هوای آزاد نگه می‌دارند تا مگس‌هـای پنیر بخصوصی بیایند و با آرامش تمام روی آن بنشینند و تخم ریزی کنند. لارو‌ها از پنیر تغذیه میکنند و در فرایند تخمیر آن،

 

نقش پر رنگی را برعهده دارند. قبل‌تر، این پنیر را فقط در بازار سیاه می‌شد پیدا کرد اما حالا بـه عنوان یک پنیر سنتی، با تعداد بالا تهیه و تولید میشود. چطور ممکن است بتوانید امتحان کردن یک برش از این پنیر سابقا غیر قانونی را از دست بدهید؟

 

ماهی ترشیده فاسد

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

قوطی‌هـای سورسترومینگ را در سوئد می‌توانید از مغازه‌ها بخرید. محتوی این قوطی‌ها، شاه ماهی ترش و فاسد است کـه آن قدر بد بو است کـه معمولاً آن را در هوای آزاد میخورند تا از بوی آن در امان بمانند.

 

گاو هم صدف دارد؟!

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

نیاز نیست بـه جای خیلی عجیب و غریبی بروید تا غذایی حیرت آور جلوی‌تان بگذارند. کافی است بـه کلورادو بروید تا صدف‌هـای کوهستان راکی را کـه در فستیوال‌ها ارائه میشود، برای‌ شما سرو کنند. حقیقت این است کـه این صدف‌ها را از اعماق اقیانوس‌ها برای ما نمی‌آورند، بلکه صدف‌هـای کوهستان راکی، در واقع بیضه‌هـای گاو نر‌ هستند کـه حسابی در روغن سرخ شده باشند.

 

خاویار شرق

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

برخی غذا هـای چینی توسط سایر مردم دنیا شناخته شده هستند. اما خیلی بعید است کـه بشود سوپ لانه‌ی پرنده را جایی بیرون از چین پیدا کرد. از لانه‌ی بادخورک برای درست کردن یک سوپ خوشمزه استفاده می‌شده است کـه معمولاً بـه آن «خاویار شرق» گفته می‌شده است.

 

بادخورک‌ها لانه‌هایشان را از مریم گلی می‌سازند کـه این ماده بـه سوپ‌ها لعاب و یک خاصیت ژلاتینی می‌دهد. این سوپ بـه قدری خوشمزه است کـه هر کاسه‌اش از ۳۰ تا ۱۰۰ دلار برایتان تمام خواهد شد.

 

لوتفکس با طعم قلیاب

چندش آورترین غذاهای عجیب در کشورهای مختلف

شما میتوانید بـه کشور هـای اسکاندیناویایی بروید و درست مانند یک وایکینگ، لوتفکس بخورید. این غذا کـه بـه سختی و با حوصله باید پخته شود، از ماهی روغن و قلیاب تشکیل شده است. اول ماهی را چند روزی در قلیاب فرو میکنند و بعد بـه مدت یک هفته آن را در وانی از آب سرد می‌اندازند تا زهر زدایی شود. این غذا، غذایی سنتی است و واقعا هم وایکینگ‌ها قرن‌ها پیش، از آن می‌خوردند.

 

گجت نیوز