پارس ناز پورتال

چگونه برای سفر به تایلند برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای سفر به تایلند برنامه ریزی کنیم؟

چگونه برای سفر به تایلند برنامه ریزی کنیم؟ 

چگونه برای سفر به تایلند برنامه ریزی کنیم؟ سفر به تایلند، انتخابی است که ممکن است چالش برانگیز یا پرهزینه باشد. ولی اگر از قبل همه چیز را در مورد کاری که می خواهید انجام دهید سازماندهی کنید، این گشت و گذار مفید خواهد بود. شما باید تصمیم بگیرید که به کجا می خواهید سفر کنید و نوع اقامتگاهی را که مایل به اقامت هستید، مشخص کنید. سپس می توانید بهترین تجربه را داشته باشید.

 

در قسمت شمالی کره زمین، تایلند سرزمین عجایب گرمسیری است که باید یک بار در طول زندگی خود سفر به آن را تجربه کنید. دیدن جزایر متعدد، سواحل ماسه‌ای و تپه‌های این کشور، جزو تجربه‌های فراموش نشدنی هستند. این کشور دارای کوه های زیبا، نهرها و مزارع برنج پلکانی در شمال است و جنوبش هم دارای اقیانوس های آبی و فیروزه ای درخشانی است که برای گشت و گذار، ایده آل است.

 

مرحله 1: بهترین زمان برای سفر به تایلند

تایلند را می توان در هر فصلی بازدید کرد. زیرا میانگین دمای هوا 30 درجه سانتیگراد است. اگر می‌خواهید بدون گرمای بیش از حد یا بارندگی زیاد به گشت و گذار بپردازید. زمان ایده‌آل برای رفتن به این کشور از اواخر نوامبر تا اوایل آوریل (ماه‌های زمستان) است. مناطق شمالی و جنوبی تایلند شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه می کنند.

چگونه برای سفر به تایلند برنامه ریزی کنیم

سواحل شرقی و غربی هر دو تنوع متفاوتی دارند. آیا دوست دارید در تایلند غواصی در زیر آب انجام دهید؟ خط ساحلی غربی تایلند، که پوکت را در بر می گیرد، در ماه های سردتر نوامبر، دسامبر و ژانویه (تا زمانی که آب شور به اندازه کافی گرم باشد)، برای کاوش فوق العاده است. دما در امتداد سواحل شرقی در نزدیکی کوه سامویی، کوه تائو و کوه فانگان مناسب است.

 

بیشتر بخوانید: 20 بهترین جاهای دیدنی تایلند

 

مرحله 2: مکان هایی را برای کاوش انتخاب کنید

توصیه می شود در اولین بازدید خود از بانکوک، چیانگ مای و یک یا دو خط ساحلی جنوبی دیدن کنید و اگر وقت دارید، آن را به چیانگ رای و/یا پارک ملی ادامه دهید. بانکوک پایتخت و ورودی اصلی تایلند است. این مرکز شهری با ترکیبی خارق‌العاده از میراث و جامعه معاصر است که آن را به مکانی ایده‌آل برای تعطیلات خانواده‌ها یا زوج‌ها تبدیل می‌کند.

 

البته برای گردشگران، تایلند اغلب به سه منطقه اصلی تقسیم می شود:

استان های مرکزی برای بانکوک و تعطیلات آخر هفته

شمال تایلند برای حیات وحش، فیل ها و روستاهای بومی

جنوب تایلند برای سواحل زیبا

 

بانکوک – تلفیقی از سنت و معاصر

چه به‌عنوان یک خانواده یا زوج به آنجا بروید، یک سفر لذیذ برای لذت بردن از غذاهای لذیذ محله باستانی بانکوک در محله چینی‌ها، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و لذت‌بخشی را ایجاد می‌کند. در کانچانابوری، ممکن است شب را در یک عمارت شناور بگذرانید تا اقامتی فراموش نشدنی و مدتی انفرادی داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است هتلی در تایلند با دنج و با قیمت مناسب پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید: نکات جالب درباره کشور تایلند که نمی دانستید

 

جزایر تایلند: پوکت یا سامویی؟

برای اطمینان از انجام سفر خود به تایلند، باید حداقل یک یا دو جزیره خیره کننده آن را کاوش کنید. خانواده‌ها جزایر کرابی، کو فی فی و پوکت در دریای آندامان (ساحل غربی) را به خاطر رویدادهای سرگرم‌کننده فراوان و جایگزین‌های اقامتی مناسب برای خانواده‌ها دوست دارند.

ویزای تایلند ، تور تایلند ،تور لحظه آخری تایلند

عاشقان این کشور، به خصوص از کو سامویی، کو فانگان و کو تائو در ساحل شرقی به دلیل هتل های مجلل و فضای آرام لذت می برند. کوه سامویی به دلیل آب و هوای روشن و خشک برای تعطیلات تابستانی توصیه می شود، در حالی که پوکت در ماه های بارانی خود است.

 

مرحله 3: در مورد ویزای تایلند تحقیق کنید

ممکن است واجد شرایط استفاده از سیاست لغو ویزا برای سفر به تایلند باشید. در حال حاضر، تایلند به مسافران دارای گذرنامه از کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، استرالیا، بریتانیا، آلمان و نیوزلند اجازه می دهد تا 30 روز بدون نیاز به درخواست ویزا در داخل این کشور بمانند. البته می توانید برای ویزای 60 روزه یا تمدید ویزای 30 روزه خود در یک اداره مهاجرت اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: در مسافرت به تایلند حواستان به این نکات باشد

 

مرحله 4: به بودجه سفر تان به تایلند فکر کنید

تایلند از آنجایی که به‌ طور تکان‌دهنده‌ای ارزان است، به عنوان یک مقصد سفر بسیار مورد توجه است. گران ترین هزینه اولیه، بلیط هواپیما برای پروازهای خارج از کشور شما خواهد بود. عوامل مختلفی، از جمله نوع پروازی که انتخاب می کنید، ممکن است هزینه های شما در تایلند را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

بودجه مناسب برای سفر به تایلند ،گردشگری سفر به تایلند

باید بگوییم که تایلند کشوری است که می تواند هر بودجه ای را در خود جای دهد! تایلند همه چیز را ارائه می دهد، از سواحل ارزان قیمت گرفته تا گشت و گذارهای گران قیمت، غذاهای خیابانی تا غذاهای نفیس برای صدها نفر، و متل های ارزان قیمت تا استراحتگاه های مجلل. بنابراین می توانید با هر بودجه ای وارد این کشور شده و لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با جلوه های زیبا از کشور تایلند

 

مرحله 5: یک بیمه مسافرتی برای تایلند ترتیب دهید

برای سفر به تایلند به بیمه مسافرتی نیاز دارید. در هر صورت، حتما یک بیمه نامه مناسب انتخاب کنید و در نظر داشته باشید که بیمه موتور سیکلت را نیز لحاظ کنید. بیمه مسافرتی به شما این امکان را می دهد که بدون استرس در مورد مشکلات احتمالی آرامش داشته باشید و از خود لذت ببرید. سفر به تایلند باید اینگونه باشد، حساب شده و دقیق!

 

مرحله 6: یا به تنهایی سفر کنید یا یک تور خصوصی داشته باشید

اگرچه افراد می‌توانند به‌طور مستقل به تایلند سفر کنند، اما یافتن بهترین اقامتگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای بهترین ماجراجویی ‌ها در حالی که بسیار عالی هستند، اما می‌تواند بسیار زمان‌بر (نه دشوار) باشند. یک تور خصوصی با یک راهنما می‌تواند به شما کمک کند تا با به حداقل رساندن زمان برای برنامه‌ریزی و رفت‌وآمد، از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

 

امیدواریم که آماده باشید تا سفر خود را به تایلند ترتیب دهید. تعطیلات شما در تایلند مطمئناً یک رویداد متمایز خواهد بود. پس از مطالعه تمام اطلاعات ضروری در این مقاله، شما آماده سفر خواهید بود. همچنین، اگر به دقت به توصیه های ذکر شده در بالا پایبند باشید، تعطیلات شما فوق العاده عالی خواهد بود. شما از مکان های باورنکردنی بازدید خواهید کرد و با افراد فوق العاده سخاوتمند تعامل خواهید داشت.